MK3 TDI swap skrzyni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

MK3 TDI swap skrzyni

Post autor: Corvax » pn sie 21, 2006 13:27

Witam, moze ktos sie orientuje i robił taki myk:

trafila mi sie skrzynia z MK4 1.9tdi 110PS, oznaczenie skrzyni to EGS, zastanawiam sie jak to podejdzie do mojego 1Z (u mnie siedzi skrzynia ASD).

Tak na oko to wyglada że wybierak jest do przełożenia ze starej, ale co z czujnikiem prędkości - bedzie pasował?

Z tego co sie orientowałem skrzynia ma praktycznie takie same przełożenia jak CYP z AFNa czyli bedzie mozna trosze szybciej pojechać na V :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 21, 2006 13:54

ale w CYP w AFNie chyba tak samo się jedzie - ja mam 140 przy 3000 rpm i z tego co wiem koledzy w 1Z mają tak samo.. więc swap nie ma za bardzo sensu



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn sie 21, 2006 16:43

ale V-max bedzie prawie napewno wiekszy, zreszta wymieniam nie z tego powodu, a dlatego ze moja ASD ma już dośc :), martwi mnie natomiast czujnik predkosci bo w ETCE sa rózne dla ASD i CYP, ta skrzynia którą mam jest jescze inna :/


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn sie 21, 2006 17:04

Corvax pisze:ale V-max bedzie prawie napewno wiekszy, zreszta wymieniam nie z tego powodu, a dlatego ze moja ASD ma już dośc :), martwi mnie natomiast czujnik predkosci bo w ETCE sa rózne dla ASD i CYP, ta skrzynia którą mam jest jescze inna :/
daj swoja do naprawy ( jak cos dam ci namiar kto takie robi) bo takie kombinowanie nie wrozy dobrze



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 21, 2006 17:37

Corvax pisze:martwi mnie natomiast czujnik predkosci bo w ETCE sa rózne dla ASD i CYP, ta skrzynia którą mam jest jescze inna
ja kupowałem czujnik do swojej CYP w ASO u Chylińskich za 68 PLN

okazało się że jak było podłączone radio to nie pokazywał prędkości i myslałem że to czujnik...niestety handlarz wymontował radio poprez uciecie wtyczki i trzeba było kombinowac z kabelkami :P

swój stary dobry czujnik zostawiłem u mechanika ale skoro piszesz ze inny...

Dlaczego uważasz że V-max będzie większy? ja zamykam budzik dokładnie tak samo jak koledzy z 1Z po modach- rzekłbym nawet identycznie jak porównywałem filmiki z aw69 ..



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn sie 21, 2006 18:17

BruceLee30 pisze:daj swoja do naprawy ( jak cos dam ci namiar kto takie robi)
niestety nie mam czasu, pod koniec tygodnia wyjezdzam, jutro sie okaze co ta skrzynia warta :)
cowboy pisze:Dlaczego uważasz że V-max będzie większy?
ta skrzynia ma zdziebko inne przelozenia - choc dane na doppel sa niepełne :/, a koledzy po modach maja przesuniety limiter jak sądze.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 21, 2006 18:24

Corvax pisze:koledzy po modach maja przesuniety limiter jak sądze
ale limiter nie ma tu nic do rzeczy - ja porównuje prędkość przy określonych obrotach i jest to samo co w 1Z - idealnie to samo - oczywiście żeby dojśc do licznikowego 215 trzeba miec co namniej o ile pamiętam 4700 na zegarze

[ Dodano: Pon Sie 21, 2006 18:25 ]
tzn żebysmy się zrozumieli ja porównuje skrzynie w 1 Z i moja CYP w AFN-ie



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn sie 21, 2006 18:31

mozliwe - nigdzie nie moge wyhaczyc pełnych danych przełozeń skrzyni - na doppel niby są ale albo brakuje głownego albo innych :/, tak to mozna by policzyc, jedyne co jest w ETCE to oznaczenie (domyslam sie ze to jakis rodzaj oznaczenia przelozen) przy ASD i CYP 60/19, a przy tej którą zakładam 61/18 - wyglada że wychodzi na jedno :hmm:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 21, 2006 19:13

Corvax pisze:przy ASD i CYP 60/19, a przy tej którą zakładam 61/18
a mnie się zdja że CYP ma główne przełożenie 3,389 czyli 61/18

Silnik AFN skrzynia CYP - przełożenie główne 3,389 typ 02A - prędkości dla 195/50/15

bieg przełożenie rpm mp/h km/h
1 3,778 4500 23 37,0
2 2,063 4500 43 69,2
3 1,348 4500 66 106,2
4 0,967 4500 92 148,1
5 0,744 4500 120 193,1
5 0,744 3000 80 128,7

1 mila
1,609344



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn sie 21, 2006 20:15

to nie lepiej załatwic skrzynie 6 biegową??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 21, 2006 20:28

cowboy pisze:Corvax napisał/a:
przy ASD i CYP 60/19, a przy tej którą zakładam 61/18


a mnie się zdja że CYP ma główne przełożenie 3,389 czyli 61/18
poza tym nawet jeśli CYP ma przełożenie główne 60/19 czyli 3,15789 to bedzie ona szybsza niż 61/18 = 3,389 - czyli załozysz wolniejszą skrzynię :(



diodas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 19:17
Lokalizacja: szczecin

Post autor: diodas » pn sie 21, 2006 21:50

kupszczelisty pisze:to nie lepiej załatwic skrzynie 6 biegową??
A podchodzi? Duzo jest przerobek? przy 6 biegowej od nowego golfa

Pozdrawiam



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn sie 21, 2006 22:32

a ja nie wiem, ale jakCorvax, chce 5 biegową z mk4 to moim zdaniem lepsza by była 6 biegowa :D sam bym taką chciał



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt sie 22, 2006 19:06

skrzynia juz siedzi, trzeba było przełożyc wybierak i slimak do czujnika predkości, poza tym plug'n'play - niestety jak to bywa przy okazji trzaba było wymienic sprzegło z dociskiem - cos mnie ostatnio sporo golf kosztował :hmm:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości