[mk2]Słabe hamulce zaraz po odpaleniu!! pomocy!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw cze 22, 2006 20:38

a jak sprawdzić czy ten zaworek działa prawidłowo??
pozdro



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt cze 23, 2006 15:11

Zdjąć i dmuchać w jedną strone powinien puszczać a w drugą nie ma prawa

[ Dodano: 23 Cze 2006 15:15 ]
Tylko potem nie pomyl stron przy zakładaniu



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt cze 23, 2006 16:51

dzieki sprawdze to dziś
a weże podciśnienia sprawdzałem i niby wszystko OK nigdzie nie czuć aby powietrze uciekało



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob cze 24, 2006 15:19

A jak zapalisz autko i na wolnych obrotach pare razy naciśniesz chamulec to obroty Ci nie świrują?



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » ndz sie 20, 2006 19:40

miś fazi, jak zapale i zaczynam wduszać szybko pedał to jakby obroty lekko spadają
natomiast zaworek chyba mam uszkodzony w tą strone którą nie ma puszczać to nie puszcza ale w stronę która ma puszczać to sie jakby blokuje. Gdzie moge taki dostać?
i co z tym ze te obroty lekko spadają?
pozdro i czekam na jakąś odpowiedź



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 20, 2006 19:59

bo ten zaworek ma za zadanie blokować powietrze bo serwo działa na zasadzie podciśnienia które masz w kolektorze ssącym . Kolektor ciągnie równomiernie do siebie jednostajnie a jak masz uszkodzony ten zaworek to powietrze chodzi sobie jak chce w czasie naciskania chamulca to tak jakbyś dostawał lewe powietrze do kolektora ssącego taki zaworek dostaniesz w sklepie a jak bedziesz miał problemy to ja mam taki



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » ndz sie 20, 2006 20:28

aha dzięki masz punkcik :)
a powiedz mi jeszcze tak dla pewności w która strone powinien on być założony?znaczy w która strone ma puszczać ?od gaźnika czy jak to jest. Wiem o co chodzi w działaniu tego zaworka tylko nie wiem czy kolektor wciąga powietrze czy wypuszcza. Opisz mi to jakoś zebym zrozumiał zasade działania tego układu. Zminiałem weźyki podciśnienia w gaźniku takze być moze go odwrotnie założyłem :P ...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 20, 2006 20:35

zakładaj go tak ze jak ciągniesz ustami i puszcza to ta strona ma iść do kolektora ssącego

[ Dodano: 20 Sie 2006 20:38 ]
tylko nie jak dmuchasz tylko jak ciągniesz bo inaczej nie będziesz miał wspomagania



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » ndz sie 20, 2006 23:31

a chcąc kupić ten zaworek to jak powinienem zapytać w sklepie??
zaworek podciśnienia do serwa/kolektora czy jak inaczej?
ile moze kosztować wiesz moze?
pisałes ze masz taki - ile byś chciał za niego? sprawny na 100%?
pozdro!

[ Dodano: Nie Sie 20, 2006 23:53 ]
teraz to już nie bede schodził do garażu-jutro lookne ale obawiam sie ze mam to odwrotnie założone.
Bo jak rozumiem jesteś 100% pewien ze tak ma być założone? ;)
pozdro! I dzieki za pomoc :pub:

[ Dodano: Pon Sie 21, 2006 00:44 ]
teraz zajrzałem do instrukcji obsługi gaźnika i oto co znalazłem:
Obrazek
i z tego rysunku rozumiem ze jest odwrotnie jak Ty sądzisz? teraz juz całkiem zgłupiałem!
bo ta strzałka to pokazuje w która strone powietrze idzie czy jak? kompletnie zagmatwane...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sie 21, 2006 18:42

nie wiem skąd masz ten schemat ale jak mysle masz na myśli zaworek oznaczony numerem 8 ja mam orginalny schemat i jest tam wszystko inaczej po pierwsze mi chodzi o zaworek co jest koło serwa a na twoim schemacie go nie widze , szkoda że nie masz objaśnień do numeracji. Z tego schematu wychodzi mi to ze zaworek nr 8 nie ma sensu bo kolektor ma ssać powietrze i robić podciśnienie . nie wiem co jest oznaczone nr 2 a na moim schemacie króciec nr 12 dopiero idzie do serwa i na nim jest ten zaworek o którym Ci pisałem a zaworek nr 8 tam jest ale powinien wysysać powietrze a z tego co jest narysowane to on blokuje ja miałem w MK1 taki sam i orginalnie było odwrotnie



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pn sie 21, 2006 18:42

sprawdziłem dziś ten zaworek jeszcze raz i miałem zamontowany jak na tym sysynku powyżej. ale zauważyłem że jak mam go założonego tak czy na odwrót to dusząc hamulec pare razy obroty i tak spadają. Czy to jest ok?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sie 21, 2006 18:47

a zaworek nr 8 ma za zadanie utrzymać podciśnienie w tej zielonej bańce po to abyś miał uchyloną przepustnice ssania ponad granice palności mieszanki na ssaniu

[ Dodano: 21 Sie 2006 18:49 ]
nie zobacz koło serwa na takim sztywnym przewodzie musisz mieć jeszcze jeden taki zaworek tylko większy



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pn sie 21, 2006 18:58

ten na weżu serwa to ja nie ruszałem on jak był tak jest założony ale ten drugi (nr8) to własnie tez jest jednokierunkowy a na schemacie jest na odwrót niż Ty mówisz. Tez mi sie wydawało ze jest źle jak zobaczyłem ale mówie no z instrukcji to można chyba wierzyć.
Mam całą serwisówke do tego gaźnika. Jak coś to daj maila to Ci podesle. Ona krąży po necie. A czy moze to być związane z tym ze mam uszkodzoną podstawe gaźnika i łapie mi lewe powietrze?pozdro



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sie 21, 2006 19:05

ale właśnie ten na węzu od serwa jest odpowiedzialny za wariowanie obrotów nie dogadaliśmy sie

[ Dodano: 21 Sie 2006 19:07 ]
tak podstawa gaznika to najczęściej daje szkołe



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 334 gości