[mk2] Jażąca się kontrolka ładowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk2] Jażąca się kontrolka ładowania

Post autor: marceliii » ndz sie 20, 2006 23:56

Problem wygląda tak , że przy normalnej jeździe bez przeciągania ładowanie jest ok i wszystko jest w pożądku , ale jak tylko obrotomierz przekroczy 4400 obr/min , zaczyna się jażyć ta kontrolka ładowania , a jak dalej się pne w góre z obrotami to normalnie świeci .
:(
Ma ktos jakiś pomysł co jest grane ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sie 21, 2006 00:12

A nie masz paska klinowego luznego ???



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » pn sie 21, 2006 00:26

Tudzież nie kończą się szczotki regulatora napięcia?


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sie 21, 2006 06:26

Sprawdź naciąg paska. Możesz też włączyć w aucie co się da - światła, szybę, wycieraczki,awaryjne itd. Jeśli w takiej sytuacji kontrolka zacznie mocniej swiecić to może to być pasek. Odkręć regulator napięcia i sprawdź długość i stan szczotek ( min. 5 mm), obejrzyj też ślizgi na wirniku .



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn sie 21, 2006 06:51

Pasek chyb a nie jest luźny , więc sprawdze te szczotki , tylko tak na szybko jak się do nich dostać ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sie 21, 2006 06:58

Z tyłu alternatora ( tam gdzie dochodzą kable) jest regulator napięcia. Sa dwa rodzajee- albo z czymś okrągłym, przkręcone dwoma śrubami, albo prostokątny element z czymś w rodzaju radiatora. Odkręcasz dwie śrubki i wyciągasz to wszystko. Wtedy zobaczysz szczotki. A jak zaglądniesz w miejsce po regulatorze zobaczysz ślizgi na wirniku.
Popatrz tutaj.
http://vw-scene.info/porada60.html



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sie 21, 2006 14:02

Sprawdź pasek, stan szczotek regulatora a potem napięcie ładowania na wolnych obr, ok. 2000 obr/min, potem przy 4400 (przy jarzącej się kontrolce).
Najszybciej będą to szczotki.



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » pn sie 21, 2006 16:41

Sprawdz połączenie masy z silnikiem,miałem coś takiego kiedyś w oplu



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn sie 21, 2006 17:11

ja stawiam na diody w alternatorze,kilka razy z takim czyms sie spotkalem i zawsze akurat byly to diody(rzadkosc wirnik lub stojan)



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn sie 21, 2006 17:15

A co to sa te diody ?
Chodzi o regulator napięcia ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sie 21, 2006 17:19

marceliii pisze:A co to sa te diody ?
Chodzi o regulator napięcia
nie.
Regulator napięcia to zupełnie inna sprawa. Alternator wytwarza prąd zmienny, a w samochodzie potrzebny jest prąd stały. Do zmiany prądu zmiennego na stały używa się diód- jest ich 6. Być może którś z nich jest niesorawna. Aby dostać się do nich, trzeba rozebrać alternator



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn sie 21, 2006 17:30

bodzio_j, wyreczyles mnie wlasnie chcialem odpisac :)



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn sie 21, 2006 18:16

Acha , trzeba było powiedziec diody prostownicze .
;)
Kurde tno to widze że może być nieciekawie , ale pierw sprawdze pasek i szczotki .


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn sie 21, 2006 18:52

marceliii pisze: diody prostownicze .
no przecierz nie swiecace sa w alternatorze ;),sprawdz niejeden alt,naprawialem z takimi objawami i diody byly... ale miejmy nadzieje ze to cos mniej groznego ala pasek,szczotki hmmm jesli nie styka to odrazu sie pali ladowanie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 280 gości