Witam Panowie,
Potrzebuje zastrzyku świeżych pomysłów.
Samochód:
GOLF mk3 SWAP na ASZ, pompowtryskiwacze FIRAD +80%
Objawy:
Silnik nie do końca równo pracuje na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu bardzo mocno się trzęsie i wtedy nie pracuje odpowiednio na 2 cylindry, z rury wydechowej wydobywają się kłęby białego dymu i strasznie śmierdzi niespalonym paliwem. Do odpalenia musi kręcić około 3-5 sekund. Podczas jazdy nie ma mocy i bardzo trzęsie silnikiem.
Silnik ma bardzo wysokie korekcje (około 2,48, -2,35, -3,01, 2,99 [mg/str]), elektrozawory pracują tak jak należy na wolnych obrotach i dodając gazu mamy 0 kiedy spada z obrotów jest 4. Bipy na dwóch pierwszych cylindrach są w okolicach 10*, na 3 około 20, a na 4 około 30.
Głównym problemem jest korekcja 3'go i 4 cylindra ponieważ niezależnie od tego czy końcówki na pompkach to były firady czy seria było cały czas -3,01 [mg/str] na 3 cyl. i około 2,99 [mg/str] na 4 i niezależnie od tego jaki pompowtryskiwacz jest zamontowany na tych cylindrach.
Do tej pory sprawdziłem:
Kompresja na wszystkich cylindrach jest prawie idealna (28,28,28,26 bar). Zamieniłem pompowtryskiwacz z 3 cylindra na 1, a z 1 na 3, korekcje się nie zmieniły.
Pompowtryskiwacze były montowane zgodnie z procedurą regulacyjną oraz z nowymi uszczelkami, itd.
Podczas regulacji pompowtryskiwaczy, odkręcałem śruby regulujące luz pomiędzy tłoczkiem pompowtryskiwacza a podstawą komory wysokiego ciśnienia o 225*.
Podczas któregoś tam podejścia na 3 cylindrze dokręciłem o 90* śrubę regulującą luz pomiędzy tłoczkiem pompowtryskiwacza a podstawą komory wysokiego, niestety to nic nie dało.
Oczywiście zdaje sobie sprawę że pompki są znacznie wydajniejsze i silnik może na tym samym kącie otwarcia elektrozaworów dostać za dużo paliwa ale:
- skróciłem kąt otwarcia elektrozaworów o 30% efektem tego było zmniejszenie korekcji na 1 i 2 cylindrze ale na 3 i 4 korekcje pozostawały takie same, czasami na 4 cylindrze korekcje opadały do 2,73.
Rozrząd jest prawidłowo ustawiony. Wałek nie jest zużyty.
Korby są proste, sprawdzałem nawet czy koła zębate z których odczytywane są położenia wału oraz wałka rozrządu nie są uszkodzone i nie były.
Podmieniłem sterownik i nic to nie pomogło parametry były dokładnie takie same.
Konektory z wtryskiwaczy potraktowałem jakimś kontaktem i też nic.
Nierówna praca, dymi na biało, nie ma mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nierówna praca, dymi na biało, nie ma mocy
Golf mk3 ASZ + GTB2260vk -> Audi S3 -> Golf mk2 GTI G60 1.8 20VT -> e36 ligthweight M42B18 + Eaton M62 (in progress)
Re: Nierówna praca, dymi na biało, nie ma mocy
Widzę że narazie monolog będę musiał prowadzić.
Więc tak, problemem słabego odpalania okazał się czujnik halla na wałku rozrządu (czujnik nie był uszkodzony, był to błąd w wiązce elektrycznej) niestety to nie wyeliminowało problemu korekcji, nierównej pracy i białego dymu za samochodem.
Ponowne sprawdzenie kompresji dało wszędzie wynik 29 bar.
Pojawił się błąd wypadania zapłonów na 4 cylindrze. Po zagięciu konektorów na pompowtryskiwaczach błąd się nie pojawiał.
Przez chwilę myślałem jeszcze o uszkodzeniu czujnika indukcyjnego wału korbowego G28 ponieważ miał on trochę opiłków na obudowie. Ale z reguły problemy z jego pracą pojawiają się w postaci błędów w ECU, braku możliwości odpalenia itd. Dodatkowo sprawdziłem synchronizację z wałkiem rozrządu i nie odstawała ona od normy wartością jak i tolerancją przestawiania się tej wartości.
Więc tak, problemem słabego odpalania okazał się czujnik halla na wałku rozrządu (czujnik nie był uszkodzony, był to błąd w wiązce elektrycznej) niestety to nie wyeliminowało problemu korekcji, nierównej pracy i białego dymu za samochodem.
Ponowne sprawdzenie kompresji dało wszędzie wynik 29 bar.
Pojawił się błąd wypadania zapłonów na 4 cylindrze. Po zagięciu konektorów na pompowtryskiwaczach błąd się nie pojawiał.
Przez chwilę myślałem jeszcze o uszkodzeniu czujnika indukcyjnego wału korbowego G28 ponieważ miał on trochę opiłków na obudowie. Ale z reguły problemy z jego pracą pojawiają się w postaci błędów w ECU, braku możliwości odpalenia itd. Dodatkowo sprawdziłem synchronizację z wałkiem rozrządu i nie odstawała ona od normy wartością jak i tolerancją przestawiania się tej wartości.
Golf mk3 ASZ + GTB2260vk -> Audi S3 -> Golf mk2 GTI G60 1.8 20VT -> e36 ligthweight M42B18 + Eaton M62 (in progress)
Nierówna praca, dymi na biało, nie ma mocy
Problem jest w tym, że wynik pomiaru kompresji i efekt podmiany pompowtryskiwaczy miejscami gryzie się z rzeczywistością gdyż wyeliminowano winę pompek a mimo prawidłowej kopresji nadal korekcje do bani więc chyba pozostaje już tylko sama wiązka.
Nierówna praca, dymi na biało, nie ma mocy
Kozel, potrzebujesz zrobić dopasowanie pompek i ich nastawów do softu...
dawaj na pw to sie zrobi
dawaj na pw to sie zrobi
Nierówna praca, dymi na biało, nie ma mocy
Dzięki za odp. Fahoo, pompki już sobie ogarnąłem.
Problem polegał na mocno przytkanym kanale dolotowym, który sam własnoręcznie zatkałem w celu zabezpieczenia silnika przed dostaniem się jakiś zanieczyszczeń do cylindrów podczas transportu i montażu.
Pozdro
Problem polegał na mocno przytkanym kanale dolotowym, który sam własnoręcznie zatkałem w celu zabezpieczenia silnika przed dostaniem się jakiś zanieczyszczeń do cylindrów podczas transportu i montażu.
Pozdro
Golf mk3 ASZ + GTB2260vk -> Audi S3 -> Golf mk2 GTI G60 1.8 20VT -> e36 ligthweight M42B18 + Eaton M62 (in progress)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości