Problem z temperaturą, czujnik czy zegary
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Problem z temperaturą, czujnik czy zegary
dzieki Qto, o to właśnie mi chodzio. jak bede mial chwie to posprawdzam przewody idam znac.
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Problem z temperaturą, czujnik czy zegary
na tą chwile problem zażegnany (mam taka nadzieje). problemem okazał się nie właściwy styk na niebieskiej wtyczce licznika.
Qto, a ten przewód brązowo/biały nie idzie przypadkiem do niebieskiej wtyczki pin 22?
Qto, a ten przewód brązowo/biały nie idzie przypadkiem do niebieskiej wtyczki pin 22?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problem z temperaturą, czujnik czy zegary
22 to chyba zupełnie inny kolor - liliowo/czerwonyWaqa pisze:Qto, a ten przewód brązowo/biały nie idzie przypadkiem do niebieskiej wtyczki pin 22?
a ten brązowo/biały jest w pinie 7 niebieskiej wtyczki...ale tak jak pisałem wyżej, można go znaleźć w wielu miejscach, gdyby z nim coś było nie tak to sporo czujników by nie działało
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Problem z temperaturą, czujnik czy zegary
znalazłem gdzieś na necie taki pinout licznika i trochę zagubiłem się w akcji... po odłączeniu licznika na biało-brązowym nie było masy. dlatego się pytam... ba, jestem skłonny stwierdzić ze pin 7 zasila poszczególne czujniki w biegun masowy.
Wtyczka niebieska T32
Pin Opis
1 Zacisk 15, PLUS
2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego
3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego
4 Wskaźnik podłączonej przyczepy
5 Wskaźnik rezerwy paliwa
6 Poduszka
7 Zacisk 31, Masa czujnika
8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
9 Zacisk 31, Masa
10 Ciśnienie oleju
11 Sygnał obrotomierza
12 Wskaźnik sygnału alternatora, Zacisk 61
13 Wskaźnik podgrzewania świec żarowych (Diesel)
14 Wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego
15 wolny
16 Wskaźnik otwartej tylnej klapy
17 Wskaźnik świateł drogowych, zacisk 56a
18 Wskaźnik kierunkowskazu lewego
19 ABS
20 (Oświetlenie tablicy, zacisk 58b)
21 Sygnał otwartych drzwi
22 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
23 Zacisk 30, plus
24 Zacisk 31, masa
25 Diagnoza przewód K
26 Światło parkowania prawe
27 Światło parkowania lewe
28 Sygnał wejścia do prędkościomierza elektronicznego
29 Wskaźnik układu hamulcowego
30 Styk S
31 Sygnał dźwiękowy zapięcia pasów
32 Wskaźnik ostrzegawczy układu spalinowego
Wtyczka zielona T32A
Pin Opis
1 wolny
2 Cewka czytająca IMMO 1
3 Wskaźnik świateł postojowych
4 Magistrala danych szyny CAN
5 Przewód W
6 Wskaźnik braku płynu spryskiwacza
7 Zużycie klocków hamulcowych
8 Brzęczyk zewnętrzny
9 Zewnętrzny gong
10 Sygnał rezerwy paliwa
11 Sygnał czasu postoju
12 Odłączenie klimatyzacji
13 Wskaźnik hamulca ręcznego
14 Antypoślizg
15 Usterka układu przepustnicy
16 IMMO wyjście
17 Cewka czytająca IMMO 2
18 Sygnał temperatury oleju i ostrzeganie
19 CAN bus High sygnał wej.
20 CAN bus Low sygnał wyj.
21 Sygnał ostrzegawczy temperatury oleju
22 wolny
23 Call key MFA on top
24 Call key MFA below
25 Reset pamięci MFA
26 Input signal for outside temperature
27 CAN bus High-source signal
28 CAN bus Low-source signal
29 CAN bus screen
30 Source signal 2 of the electronic speedometer
31 Wählbereichsanzeige
32 Sygnał zużycia paliwa
Jest to opis do 919 czyli bez CAN
Wtyczka niebieska T32
Pin Opis
1 Zacisk 15, PLUS
2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego
3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego
4 Wskaźnik podłączonej przyczepy
5 Wskaźnik rezerwy paliwa
6 Poduszka
7 Zacisk 31, Masa czujnika
8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
9 Zacisk 31, Masa
10 Ciśnienie oleju
11 Sygnał obrotomierza
12 Wskaźnik sygnału alternatora, Zacisk 61
13 Wskaźnik podgrzewania świec żarowych (Diesel)
14 Wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego
15 wolny
16 Wskaźnik otwartej tylnej klapy
17 Wskaźnik świateł drogowych, zacisk 56a
18 Wskaźnik kierunkowskazu lewego
19 ABS
20 (Oświetlenie tablicy, zacisk 58b)
21 Sygnał otwartych drzwi
22 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
23 Zacisk 30, plus
24 Zacisk 31, masa
25 Diagnoza przewód K
26 Światło parkowania prawe
27 Światło parkowania lewe
28 Sygnał wejścia do prędkościomierza elektronicznego
29 Wskaźnik układu hamulcowego
30 Styk S
31 Sygnał dźwiękowy zapięcia pasów
32 Wskaźnik ostrzegawczy układu spalinowego
Wtyczka zielona T32A
Pin Opis
1 wolny
2 Cewka czytająca IMMO 1
3 Wskaźnik świateł postojowych
4 Magistrala danych szyny CAN
5 Przewód W
6 Wskaźnik braku płynu spryskiwacza
7 Zużycie klocków hamulcowych
8 Brzęczyk zewnętrzny
9 Zewnętrzny gong
10 Sygnał rezerwy paliwa
11 Sygnał czasu postoju
12 Odłączenie klimatyzacji
13 Wskaźnik hamulca ręcznego
14 Antypoślizg
15 Usterka układu przepustnicy
16 IMMO wyjście
17 Cewka czytająca IMMO 2
18 Sygnał temperatury oleju i ostrzeganie
19 CAN bus High sygnał wej.
20 CAN bus Low sygnał wyj.
21 Sygnał ostrzegawczy temperatury oleju
22 wolny
23 Call key MFA on top
24 Call key MFA below
25 Reset pamięci MFA
26 Input signal for outside temperature
27 CAN bus High-source signal
28 CAN bus Low-source signal
29 CAN bus screen
30 Source signal 2 of the electronic speedometer
31 Wählbereichsanzeige
32 Sygnał zużycia paliwa
Jest to opis do 919 czyli bez CAN
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problem z temperaturą, czujnik czy zegary
no tak jest, przecież napisałem wyżej...może nie wprost, ale to miałem na myśliWaqa pisze:jestem skłonny stwierdzić ze pin 7 zasila poszczególne czujniki w biegun masowy.
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Re: Problem z temperaturą, czujnik czy zegary
tak jak myslalem. okazało się ze po kilku dniowym poprawnym działaniu problem wrócił, ale teraz podeszlem do tego bardziej zmotywowany. Na VAGu (wskaźniki, bodajże blok 3) jak nie działało to temp stała 30st, jak wskazówka coś tam pokazywała, to temp skakała. potrafiła przeskoczyć z 70st na 55st, żeby za chwile pokazać 81st. Żeby się upewnić nawet posadziłem żonę przed kompem, a sam szarpałem przewodami pod maską Po chwili krzyczy "urosło do 60".Waqa pisze:na tą chwile problem zażegnany (mam taka nadzieje).
...wiec wymieniłem przewód "liliowy", od wtyczki czujnika do wtyczki w tunelu elektrycznym, gdzie ów przewód przechodzi do wiązki wnętrza. Po tym zabiegu na VAGu temp płynnie rosłe razem z temp. ECU. żeby nie zapeszać na tym koniec...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości