SWAP 1.6TD na AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- partyzant01
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt kwie 27, 2010 21:02
- Lokalizacja: Białystok
SWAP 1.6TD na AAZ
Siema.
Wiem, że trochę tych tematów było ale różnie ludzie piszą, jakby ktoś podał link do też byłbym wdzięczny.
Sprawa wygląda następująco; posiadam 1.6td seryjnie 1V. Z tego co wiem to turbo to garrett t3, skrzynia 4T + sprzęgło SB, blok JR, głowica oryginalna 1V z metalową uszczelką (ale z tego co się orientuję to w 1V, JR i SB głowicę były takie same), wtryski 1V, alternator niewiem do czego. Chcę wsadzić AAZ. Na pewno potrzebuję pompy (moja jest wystrzelona) oraz słupek.
1) Czy głowica w AAZ i 1.6TD była taka sama lub czy pasuję bez jakiś strat na mocy?
2) Jak wygląda sprawa z aletrnatorem?
3) Czy rozrząd jest taki sam w tych silnikach?
4) Jak się ma sprawa z elektryką?
5) Kolektory oraz dolot?
6) Turbo- jak to jest z tym podpięciem przewodu olejowego?
7) Wtryski mi leją ale mam nowe końcówki od JR'a- Czy po wymianie końcówek, uszczelek oraz regulacji ciśnienia wszystko będzie ołrajt do AAZ?
8 ) Chłodnica?
Spięci skrzyni z silnikiem to raczej bezproblemowe.
Na co jeszcze mam zwrócić uwagę? Ogólnie czego potrzebuję by wpakować tam AAZ wykorzystując osprzęt mojego silnika (nie licząć pompy)?
Z góry dzięki za pomoc
Wiem, że trochę tych tematów było ale różnie ludzie piszą, jakby ktoś podał link do też byłbym wdzięczny.
Sprawa wygląda następująco; posiadam 1.6td seryjnie 1V. Z tego co wiem to turbo to garrett t3, skrzynia 4T + sprzęgło SB, blok JR, głowica oryginalna 1V z metalową uszczelką (ale z tego co się orientuję to w 1V, JR i SB głowicę były takie same), wtryski 1V, alternator niewiem do czego. Chcę wsadzić AAZ. Na pewno potrzebuję pompy (moja jest wystrzelona) oraz słupek.
1) Czy głowica w AAZ i 1.6TD była taka sama lub czy pasuję bez jakiś strat na mocy?
2) Jak wygląda sprawa z aletrnatorem?
3) Czy rozrząd jest taki sam w tych silnikach?
4) Jak się ma sprawa z elektryką?
5) Kolektory oraz dolot?
6) Turbo- jak to jest z tym podpięciem przewodu olejowego?
7) Wtryski mi leją ale mam nowe końcówki od JR'a- Czy po wymianie końcówek, uszczelek oraz regulacji ciśnienia wszystko będzie ołrajt do AAZ?
8 ) Chłodnica?
Spięci skrzyni z silnikiem to raczej bezproblemowe.
Na co jeszcze mam zwrócić uwagę? Ogólnie czego potrzebuję by wpakować tam AAZ wykorzystując osprzęt mojego silnika (nie licząć pompy)?
Z góry dzięki za pomoc
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
SWAP 1.6TD na AAZ
1) w 1,9 są większe zawory, komory wstępne i ogólnie głowica jest wytrzymalsza
2) dajesz łapy z 1,6 i wszystko zostaje
3) w AAZ jest dłuższy pasek
4) to samo, chyba że wkładasz pół elektroniczną pompę
5) to samo, a w zasadzie zależy jakie turbo posadzisz.
6) zasilanie powinno być to samo, spływ w 1,9 do bloku, 1,6 do miski. Ale można wsadzić miche od 1V i zaślepić otwór w bloku
7) ołrajt, ale końcówki lepiej założyć od SB
1V i tak ma największą z 1,6 TD, ew. zmień wentylatory na podwójne
Myśl nad sprzęgłem, 210 mm z bieda znosi kręcone 1,6 TD, a AAZ generuje więcej momentu..
2) dajesz łapy z 1,6 i wszystko zostaje
3) w AAZ jest dłuższy pasek
4) to samo, chyba że wkładasz pół elektroniczną pompę
5) to samo, a w zasadzie zależy jakie turbo posadzisz.
6) zasilanie powinno być to samo, spływ w 1,9 do bloku, 1,6 do miski. Ale można wsadzić miche od 1V i zaślepić otwór w bloku
7) ołrajt, ale końcówki lepiej założyć od SB
1V i tak ma największą z 1,6 TD, ew. zmień wentylatory na podwójne
Myśl nad sprzęgłem, 210 mm z bieda znosi kręcone 1,6 TD, a AAZ generuje więcej momentu..
- partyzant01
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt kwie 27, 2010 21:02
- Lokalizacja: Białystok
SWAP 1.6TD na AAZ
1) czyli potrzebuję jeszcze głowicy?
3) Mam rozumieć, że nie założę paska od TD (mam nówkę z rolką napinającą)
4) pompę chcę mechaniczną- jak najmniej elektryki
5) trubo to co teraz siedzi czyli garrett t3
7) końcówki mam nowe więc nie będę pakował kasy w wydajniejsze (może z czasem)
Sprzęgło ma przelatane jakieś 500km więc na razie zostaje, w pierwszej kolejności chce odpalić i jeździć. Sprzęgło padnie poszuka się czegoś większego.
3) Mam rozumieć, że nie założę paska od TD (mam nówkę z rolką napinającą)
4) pompę chcę mechaniczną- jak najmniej elektryki
5) trubo to co teraz siedzi czyli garrett t3
7) końcówki mam nowe więc nie będę pakował kasy w wydajniejsze (może z czasem)
Sprzęgło ma przelatane jakieś 500km więc na razie zostaje, w pierwszej kolejności chce odpalić i jeździć. Sprzęgło padnie poszuka się czegoś większego.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
SWAP 1.6TD na AAZ
1) zwiększysz stopień sprężania co jest raczej niezalecane. Jeśli głowice masz hydro to będzie działało.
3) nie założysz, ale rolka powinna być ta sama
4) co najwyżej problem może wystąpić z łapą i kołkiem-ale dasz z 1,6 i po problemie
5) kolektor wydechowy z 1,6 i po sprawie. Wydech się podniesie ale w ramach tolerancji
7) pisałeś o wymianie
Sprzęgło padnie, to zmiana skrzyni na 02A. Albo podwójna sprężyna dociskowa
3) nie założysz, ale rolka powinna być ta sama
4) co najwyżej problem może wystąpić z łapą i kołkiem-ale dasz z 1,6 i po problemie
5) kolektor wydechowy z 1,6 i po sprawie. Wydech się podniesie ale w ramach tolerancji
7) pisałeś o wymianie
Sprzęgło padnie, to zmiana skrzyni na 02A. Albo podwójna sprężyna dociskowa
SWAP 1.6TD na AAZ
Witam. Mam pytanie równierz bede robił swap z 1.6td na aaz i mam pytanie czy pompa z 1.6td podejdzie do aaz bo jest to silnik z toledo i posiada on elektroniczna przepustnice i nie wiem jak poradzić sobie z tym problemem.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
SWAP 1.6TD na AAZ
Przepustnica w AAZ? Jeśli pompa nie była pół elektroniczna, to pasuje P&P, jedynie rurki od wtrysków muszą być z AAZ.
SWAP 1.6TD na AAZ
No chodzi mi wlasnie o to ze sterowanie od pedalu gazu do pompy jest elektryczne a nie na linke.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości