Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Weso
- Sprzedawca
- Posty: 190
- Rejestracja: wt paź 11, 2005 10:21
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: Weso » śr kwie 24, 2013 12:01
krizzo pisze:Panowie motul ma nową etykietę, oryginał.
kolego jak na moje oko to ta etykieta jest jak Piasek pisze od ponad pół roku:)
PS. Piasek podoba mi się Twoje podejście do tematu olejowego:))
Nowe części samochodowe, Opony. Niskie ceny. Oleje Premium Motul, Penrite. Warsztat. Zapraszamy
tel. 888-530-456
gg 3543322
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=32&t=548383
www.expressparts.pl
-
dimmer
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
- Lokalizacja: małopolskie Tarnów
Post
autor: dimmer » śr kwie 24, 2013 14:18
Weso pisze:kolego jak na moje oko to ta etykieta jest jak Piasek pisze od ponad pół roku:)
kupowałem u kolegi wesa w lutym i etykieta była właśnie ta:):) nawet na stronie producenta pisali ze zmieniają i dlaczego:)
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
-
Weso
- Sprzedawca
- Posty: 190
- Rejestracja: wt paź 11, 2005 10:21
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: Weso » śr kwie 24, 2013 14:39
dzisiaj miałem nową dostawę, rozlanie z 7 marca, jedynie co się zmieniło to deliaktnie górna część tylnej etykiety
pozdrawiam
Nowe części samochodowe, Opony. Niskie ceny. Oleje Premium Motul, Penrite. Warsztat. Zapraszamy
tel. 888-530-456
gg 3543322
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=32&t=548383
www.expressparts.pl
-
be-ja
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 19:25
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: be-ja » ndz kwie 28, 2013 00:22
Hej. Pytanie odnośnie oleju Motul Specyfik 5W40 czy to olej w 100% syntetyczny PAO czy hydrokrak. Na stronie Motula nic nie jest napisane ,albo ja kiepsko szukałem. Pytam z ciekawości
Pzd be-ja
-
italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz kwie 28, 2013 09:14
be-ja pisze:albo ja kiepsko szukałem. Pytam z ciekawości
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=150" onclick="window.open(this.href);return false;
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
-
be-ja
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 19:25
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: be-ja » ndz kwie 28, 2013 17:04
Dzięki za link, byłem na tej stronie. ale nic nie jest tam napisane czy to olej otrzymywany w rafinacji gazu(syntetyk) czy z rafinacji ropy hydrokrak ( pseudo syntetyk) i to mnie ciekawi. Liqui Moli i Miller mają to jasno opisane który olej jest otrzymany z rafinacji gazu full syntetyk, a który ropy hydrokrak też nazwany syntetykim.
Pzd be-ja
-
italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz kwie 28, 2013 17:09
be-ja pisze:Dzięki za link, byłem na tej stronie. ale nic nie jest tam napisane czy to olej otrzymywany w rafinacji gazu(syntetyk) czy z rafinacji ropy hydrokrak (
Pierwsza linijka opisu ...
W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszych samochodów
be-ja pisze:Liqui Moli i Miller mają to jasno opisane który olej jest otrzymany z rafinacji gazu full syntetyk, a który ropy hydrokrak też nazwany syntetykim.
To kup LM , a nie przereklamowany Motul ...
Nie wiem co masz za auto, że mu to taką różnice sprawia ...
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
-
be-ja
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 19:25
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: be-ja » ndz kwie 28, 2013 17:19
Dzięki za link, byłem na tej stronie. ale nic nie jest tam napisane czy to olej otrzymywany w rafinacji gazu(syntetyk) czy z rafinacji ropy hydrokrak ( pseudo syntetyk) i to mnie ciekawi. Liqui Moli i Miller mają to jasno opisane który olej jest otrzymany z rafinacji gazu full syntetyk, a który ropy hydrokrak też nazwany syntetykim
Synthetic Technology, HC synthese, Hydro Crack)
Oleje hydrosyntetyczne są produkowane z Ropy Naftowej. Są to wysoko przetworzone oleje mineralne. Pod względem budowy molekularnej oraz właściwości fizykochemicznych mają naśladować oleje syntetyczne. Taki olej może mieć właściwości co najwyżej zbliżone do olejów syntetycznych uzyskiwanych z gazu ziemnego na drodze syntezy chemicznej. Nazwy takich olejów są zazwyczaj konstruowane w taki sposób by nawiązywać do olejów syntetycznych co niekiedy wprowadza w błąd klienta, który jest przekonany, że nabył prawdziwy olej syntetyczny.
Baza olejowa z Gazu Ziemnego:
Syntetyczny (100% Synthetic, Fully Synthetic)
Oleje Syntetyczne są produkowane z Gazu Ziemnego na zasadzie syntezy chemicznej węglowodorów. Odznaczają się bardzo uporządkowaną (jednolitą) budową molekularną, wysoką stabilnością chemiczną i normalną pracą w szerokim zakresie temperatur.
Podstawowe bazy olejów syntetycznych:
PAO - Poly-Alpha-Olefin
POE - Poliestry
PAG - Poliglikole
Większość olejów syntetycznych opiera się na PAO ponieważ mają najbardziej wszechstronne zastosowanie. POE i PAG są zazwyczaj dedykowane do zadań specjalnych, głownie w przemyśle (sprężarki chłodnicze, przekładnie, układy grzewcze).
Trendy lepkościowe olejów syntetycznych są podyktowane wymaganiami konstruktorów silników i maszyn. Nowoczesne oleje przemysłowe pomagają obniżyć temperaturę pracy układów w fabrykach i zakładach produkcyjnych, mogą też pracować znacznie dłużej w szerokim zakresie temperatur. Daje to oszczędności w postaci niższych kosztów za energię elektryczną oraz mniejszą ilość awarii i przestojów. W przypadku olejów silnikowych mamy do czynienia z globalnym trendem na oleje o niskiej lepkości. Takie syntetyczne oleje silnikowe ułatwiają rozruch w niskich temperaturach, smarują szybciej i dokładniej poszczególne elementy silnika co przekłada się na jego dłuższą żywotność i mniejsze spalanie paliwa.
Różnica między syntetykiem a olejem mineralnym
Pzd be-ja
-
be-ja
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 19:25
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: be-ja » ndz kwie 28, 2013 18:13
Mi nie chodzi o spór co lepsze, na gwarancji był Castrol 5W30, od kilku lat Motul 5W30 teraz po przebiegu 300tyś 5W40. Chcę zaspokoić swoją ciekawość jaki jest stan faktyczny za co płacimy, a co otrzymujemy w zamian. Co potrafi marketing wmówić potencjalnym klientom. Jeżeli nikogo to nie interesuje to bardzo przepraszam za pytanie mea culpa. Odnośnie autka to Golfika 4, 1,9 tdi ALH super Furka. Rożnica była Castrola dolewalem 1l na 15000km na Motul bez dolewek przy tej samej lepkości 5W30.
OOO widzę żę Kolega ma taki sam samochodzik to miło
mój bez modów chyba już przy tym przebiegu nie ma co ryzykować
Pzd be-ja
-
doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Post
autor: doggie » pn kwie 29, 2013 09:05
be-ja pisze: Chcę zaspokoić swoją ciekawość jaki jest stan faktyczny za co płacimy, a co otrzymujemy w zamian.
weź próbki i udaj się do jakiegoś laboratorium
bo nie sądzę aby ktoś tutaj miał jakąś specjalistyczną wiedzę co do składu olejów i sposobów ich produkcji
sam leję LM do swoich samochodów ale myślę że ważniejsze jest dbanie o częste wymiany oleju. filtrów itp... a sama nazwa ma raczej drugorzędne znaczenie
-
be-ja
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 19:25
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: be-ja » pn kwie 29, 2013 14:28
Zgadza się najważniejsze to częsta wymiana filtrów i oleju, może Kol ma rację że nie ma co drążyć tematu, miałem nadzieję że Motul podaje informację podobnie jak LM i to wszystko.
Pzd be-ja
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6872
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » pn kwie 29, 2013 15:09
W materii olejów lepiej się nie doszukiwać za bardzo bo się możemy nabawić katastrofy światopoglądu... że olej za który byliśmy gotowi umierać i ciężkie boje na forach toczyć... ten który był płynnym złotem, który sam Szumacher albo inny do swojego bolidu wlewał - okazał się zwykłym minerałem "wykonanym w technologii syntetycznej"
a na dodatek dobiła nas informacja że 20% jego składu to olej przepracowany...
I alkoholizm gotowy
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9269
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » pn kwie 29, 2013 20:48
a bo sie wszyscy posrali z tym motulem i LM bo to takie egzotyczne nazwy no i takie cuda te oleje sprawiaja ze silniek coraz molodszy jest i coraz bardziej sprawny. Nie wiem czemu ale ludzi enadal niepojmuja pewnych faktow. Producent przewiduje sotosowanie olejów na okreslone klimaty i okreslone klasy oliwy. Mialem astre G w dieslu i mama jeszcz eod niej ksiazke serwiowa. Wszyscy twierdzili ze do tych auto to tylko syntety i ze w fabryce taki byl lany. Ja mam wpisy w tej ksiazce do okolo 170 tys km i lany zawsze byl 10W40. Autko mialem w bardzo dobrym stanie technicznym. Sam przywiozłem je z Holandii i nastepny wlascieil zrobil nim prawie 100 tys i plus to co ja przejechalem to ponad 300 tys przelotu. Nic nie robione w aucie poza wymiana paska alternatora. W tym aucie sciagalem pokrywe zaworowa i inne rzeczy- jako mechanik powiem ze wszystko we wzorowym stanie.Nigdy w najwieksze mrozy nie mialem problemow z odpalaniem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6872
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » pn kwie 29, 2013 21:13
Większość aut z Francji, Włoch czy Hiszpanii nigdy w życiu olejów 5W "na oczy nie widziała" włączając w to pierwsze zalanie silnika na linii montażowej.
Tylko dopiero u nas, kiedy to trafia mocno zmęczone z przeb. 200+ wszyscy usilnie "reanimują" silniki 5W i 0W
Ba! Nawet u nas ASO Toyoty czy Renault`a (to jest to co sam na oczy widziałem) zalewają silniki 10W-40 ale najczęściej dotyczy to pojazdów flotowych bo indywidualnemu ciężko wytłumaczyć że tak jest lepiej i dla jego silnika i dla jego kieszeni.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 104 gości