czujnik Hall-a G40 w ABFie

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ali_z_czewy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 10, 2011 23:42
Lokalizacja: Częstochowa/Włoszczowa

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: ali_z_czewy » pn lut 18, 2013 21:54

Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka :D
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.


sentyment do VAG

Awatar użytkownika
KaGeRo
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 174
Rejestracja: czw lis 03, 2011 22:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: KaGeRo » wt lut 19, 2013 04:27

Spróbuj odpalić bez halla
Trochę dziwne pytanie...Zależy dużo od rozrusznika, aku,itp. abf i inne 4 cyl, na pewno nie muszę tyle kręcić co np: vr6.
ogólnie temat pewnie pójdzie do zsypu



ali_z_czewy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 10, 2011 23:42
Lokalizacja: Częstochowa/Włoszczowa

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: ali_z_czewy » wt lut 19, 2013 10:08

rozrusznik z planetarka z tdi, i polrocze aku centra. odpala idealnie równiutko na cztery gary ale dopiero po kilku obrotach.


sentyment do VAG

ali_z_czewy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 10, 2011 23:42
Lokalizacja: Częstochowa/Włoszczowa

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: ali_z_czewy » wt lut 19, 2013 12:07

wyciągnąłem aparat zapłonowy i okazało się że jest w nim masa oleju, a czujnik halla wygląda tragicznie :shock:


sentyment do VAG

Awatar użytkownika
Czarson
Forum Master
Forum Master
Posty: 1948
Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
Lokalizacja: Puławy/Oslo
Kontakt:

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: Czarson » wt lut 19, 2013 12:54

ali_z_czewy, ABF-y chyba tak maja że odpalaja po kilku obrotach, mój równiez do nich sie zalicza :helm:
rozrusznik po regeneracji i nowy akumulator mam


co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania :)
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2

Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: herbiasty » wt lut 19, 2013 13:53

ali_z_czewy pisze:Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka :D
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.
Co do odpalania: ABF tak ma, musi obrócić wałem i odpala.
Co do G40 słuzy on wlasnie synchronizacji.
ABF bez niego ma plaić i jezdzić bo i tak czyta sygnał z położenia wału, będzie tylko torszke ospały, potrafi walnąc ogniem z wydechu (naprawdę mocno), i na jałowych obrotach jak dodasz gazu to nie reaguje gwałtownie tylko na takiego muła przez ułamek sekundy.

Jak masz olej w aparacie to puścił symering, musisz zdemontować aparat (2 srubki 10mm) i go rozebrać i wydłubać ten symering, i dobrać w motoryzacyjnym. Ale olej nie powinien zakłócać pracy halla bo to zwykły magnes.

Pozdro!


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
remax2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:13
Lokalizacja: Gdańsk

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: remax2 » pt lut 22, 2013 16:57

Mój też odpala po paru obrotach ,a co do czujnika Halla to właśnie z tego powodu wymieniłem aparat bo mulił strasznie ,na wolnych chodził ok ale jak np.ruszałem ze świateł i za dużo gazu wcisnąłem to potrafił zgasnąć albo strzelić w wydech no i dynamika była daleko od tego co jest teraz.


IBIZA 1,8T 20v AUQ 220KM Track Edition

Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: vurion » sob lut 23, 2013 18:17

Mój odpala po 2-3s jak jest zimny.
A jak ciepły to muszę mu depnąć w podłogę i po 4-5s dopiero odpali -_-'


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

ali_z_czewy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 10, 2011 23:42
Lokalizacja: Częstochowa/Włoszczowa

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: ali_z_czewy » wt lut 26, 2013 19:34

Witam kolegów,
O-ring w aparacie wymieniony, hall g40 sprawdzony na stole jest ok.
zabrałem się za czyszczenie rozrusznika i z racji tego ze łapa silnika była już prawie odkręcona, to zajrzałem do czujnika połozenia wału.
Okazało się że, rozsypała się izolacja przy samym czujniku(to juz chyba norma bo w poprzednim ABFie tez w tym miejscu zaczęła izolacja pękać) .
Po wymianie w dalszym ciągu odpala po 1,5 -2 sekundach, ale teraz juz wiem ze to normalne :D
Jest jeden duży plus :okej:
po wymianie czujnika położenia wału znaczna różnica w kulturze pracy. Silnik nie drży, pracuje gładko i ciągnie do samej odciny bez żadnych dołków.


sentyment do VAG

Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Odp: czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: herbiasty » śr lut 27, 2013 10:18

Jak wymieniles oring to dalej bedzie olej wewnatrz. To puszcza symering na ośce.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rudy Hiszpan'
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: Rudy Hiszpan' » pt kwie 26, 2013 17:32

ali_z_czewy pisze:Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka :D
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.
Odpowiem na drugie pytania.
Mój przy kompresji 12.5-13.5 pali za 3 obrotem na nowym akumulatorze. U mnie wysokie ciśnienie tylko po odpaleniu. Po nagrzaniu spada, nie pamiętam na ile dokładnie, ale w granice 1.5



Awatar użytkownika
olo-lc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 11, 2008 20:40
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

czujnik Hall-a G40 w ABFie

Post autor: olo-lc » sob kwie 27, 2013 10:52

W moim ABF-ie jest to samo, odpala po około 2 sekundach, czy ciepły czy zimny. Kiedyś nawet o to pytałem się tu na forum i widocznie tak musi być. Raz lub dwa razy na 100 przypadków pali od strzała, nie wiem do dzisiaj czemu tak jest.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości