[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
Witam jak w temacie.
Ile można ugrać na fabrycznych gratach na takim silniku.
podkreślam że nie wchodzą w grę zmiany wtryskiwaczy, 8i reszty osprzętu, jedynie najwyżej turbo będzie zmienione na inne, niedługo będą wtryskiwacze 0,210-tki. bo pompę właśnie sobie składam już pełnoprawną AEL'owską bo w mojej była inna fala.
auto przedewszystkim ma być najpierw ekonomiczne, a dopiero potem żwawe.
obecnie spalanie oscyluje w okolicach 5l na trasie do 7-7,5l w mieście, i tak ma zostać.
nie chodzi tu o stworzenie auta do wyścigów ale poprawienie warunków przy wyprzedzaniu.
czas obecnie 0-100kmh na poziomie 8,5-9s
turbo być może zmienię na coś większego, ale to przede wszystkim wyznacznikiem tego co będzie włożone to to żeby nie było wielkiej rzeźby pod maską a w szczególności przenoszenia akumulatora do bagażnika.
Temat tuningu TDI R5 dośc obszerny ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznych informacji ile można uzyskać na fabrycznych gratach, ( układ paliwowy).
nad turbem sie zastanawiam z tego względu że może się okazać że jeszcze coś z nim nie gra, i może popuszczać trochę oleju,
w silniku jest FMIC z frontery o sporych możiwościach przepływu, i jeszcze chwilowo wtryski AAT czyli całe 0,180mm
na pompie od AAT starszego typu( dół pompy od wersji z potencjometrycznym nastawnikiem i falą DE003), i tych wtryskiwaczach generował coś takiego:
Uploaded with ImageShack.us
proszę mi nie pisać że to nie dokładne, wiem. traktuję to tylko jako podgląd.
obecnie wlatuje pompa od AEL'a z falą DE007 czyli tu już jest tak jak być powinno,
narazie jeszcze są wtryskiwacze od AAT ale to sie w niedalekiej przyszłości zmieni.
w sterowniku jest program , na około 170KM
chiałbym wiedzieć czy po zamontowaniu wtrysków od AEL'a jest sens coś jeszcze dalej walczyć jesli jedyną zmianą, po za fabrycznym osprzętem, będzie najwyżej zmiana turbo sprężarki na większą, wacham się pomiedzy K24 7000, TD04-13T-4, i ewentuanie nad stworzeniem hybrydy na podstawie Turbo z Volvo 2.4TD.
w niej byłby zmieniony kompresor na możliwie największy.
możliwości części wydechowej są naprawdę spore.
dla Ciekawych:
http://allegro.pl/volvo-740-940-2-4-td- ... 99278.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nad K24 zastanawiam sie ponieważ jej potencjał to około 230KM i 450Nm na takim silniku. ale na przeszkodzie stoi umiejscowienie zewnętrznego WG, a nie chcę ciąć blach.
w aucie, i to jest więcej niż pewne, mogę porzeźbić pod maską ale nie w blachach.
najbliższy jestem wyboru turbinyny TD04, lub T3 z silników D24T, w przypadku tej drugiej już przy max boost może być osiągany w okolicach 2000rpm przy fabrycznym aucie i co prawda nie wielkim sprężu.
myślę że ciśnienie rzędu 1,0 lub 1.5bara byłoby do osiągnięcia przed 3000rpm.
w TD jest mniej spalin niż w TDI a tutaj dodatkowo nam by to poprawiło sytuację, jak również zastosowanie dużego kompresora.
proszę o wypowiedzi szczególnie osoby które się zajmują wirusowaniem aut, i miały styczność z tymi silnikami.
i prosze nie namawiać na zmiane wtryskiwaczy na wieksze, pierwszym założeniem jest Ekonomia, ponieważ auto jest do jazdy na codzień.
silnik jest zamontowany w Audi Coupe B3.
oprócz programu, i ewentualnie zmiany turbosprężarki nie przewiduję innych zmian w osprzęcie auta.
celem jeśli to jest możliwe do osiągnięcia byłoby około 180-190KM i 400-420Nm o możliwie płaskim przebiegu.
nie znaczy to że jeśli będzie tylko 380Nm to mnie nie zadowoli to.
może inaczej pytanie sformuuję, Czy takie parametry będą możliwie do osiągnięcia przy fabrycznym układzie paliwowym( pompa / wtryskiwacze)= wspomaganie nisko ciśnieniową pompką paliwową?
Pozdrawiam.
Ile można ugrać na fabrycznych gratach na takim silniku.
podkreślam że nie wchodzą w grę zmiany wtryskiwaczy, 8i reszty osprzętu, jedynie najwyżej turbo będzie zmienione na inne, niedługo będą wtryskiwacze 0,210-tki. bo pompę właśnie sobie składam już pełnoprawną AEL'owską bo w mojej była inna fala.
auto przedewszystkim ma być najpierw ekonomiczne, a dopiero potem żwawe.
obecnie spalanie oscyluje w okolicach 5l na trasie do 7-7,5l w mieście, i tak ma zostać.
nie chodzi tu o stworzenie auta do wyścigów ale poprawienie warunków przy wyprzedzaniu.
czas obecnie 0-100kmh na poziomie 8,5-9s
turbo być może zmienię na coś większego, ale to przede wszystkim wyznacznikiem tego co będzie włożone to to żeby nie było wielkiej rzeźby pod maską a w szczególności przenoszenia akumulatora do bagażnika.
Temat tuningu TDI R5 dośc obszerny ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznych informacji ile można uzyskać na fabrycznych gratach, ( układ paliwowy).
nad turbem sie zastanawiam z tego względu że może się okazać że jeszcze coś z nim nie gra, i może popuszczać trochę oleju,
w silniku jest FMIC z frontery o sporych możiwościach przepływu, i jeszcze chwilowo wtryski AAT czyli całe 0,180mm
na pompie od AAT starszego typu( dół pompy od wersji z potencjometrycznym nastawnikiem i falą DE003), i tych wtryskiwaczach generował coś takiego:
Uploaded with ImageShack.us
proszę mi nie pisać że to nie dokładne, wiem. traktuję to tylko jako podgląd.
obecnie wlatuje pompa od AEL'a z falą DE007 czyli tu już jest tak jak być powinno,
narazie jeszcze są wtryskiwacze od AAT ale to sie w niedalekiej przyszłości zmieni.
w sterowniku jest program , na około 170KM
chiałbym wiedzieć czy po zamontowaniu wtrysków od AEL'a jest sens coś jeszcze dalej walczyć jesli jedyną zmianą, po za fabrycznym osprzętem, będzie najwyżej zmiana turbo sprężarki na większą, wacham się pomiedzy K24 7000, TD04-13T-4, i ewentuanie nad stworzeniem hybrydy na podstawie Turbo z Volvo 2.4TD.
w niej byłby zmieniony kompresor na możliwie największy.
możliwości części wydechowej są naprawdę spore.
dla Ciekawych:
http://allegro.pl/volvo-740-940-2-4-td- ... 99278.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nad K24 zastanawiam sie ponieważ jej potencjał to około 230KM i 450Nm na takim silniku. ale na przeszkodzie stoi umiejscowienie zewnętrznego WG, a nie chcę ciąć blach.
w aucie, i to jest więcej niż pewne, mogę porzeźbić pod maską ale nie w blachach.
najbliższy jestem wyboru turbinyny TD04, lub T3 z silników D24T, w przypadku tej drugiej już przy max boost może być osiągany w okolicach 2000rpm przy fabrycznym aucie i co prawda nie wielkim sprężu.
myślę że ciśnienie rzędu 1,0 lub 1.5bara byłoby do osiągnięcia przed 3000rpm.
w TD jest mniej spalin niż w TDI a tutaj dodatkowo nam by to poprawiło sytuację, jak również zastosowanie dużego kompresora.
proszę o wypowiedzi szczególnie osoby które się zajmują wirusowaniem aut, i miały styczność z tymi silnikami.
i prosze nie namawiać na zmiane wtryskiwaczy na wieksze, pierwszym założeniem jest Ekonomia, ponieważ auto jest do jazdy na codzień.
silnik jest zamontowany w Audi Coupe B3.
oprócz programu, i ewentualnie zmiany turbosprężarki nie przewiduję innych zmian w osprzęcie auta.
celem jeśli to jest możliwe do osiągnięcia byłoby około 180-190KM i 400-420Nm o możliwie płaskim przebiegu.
nie znaczy to że jeśli będzie tylko 380Nm to mnie nie zadowoli to.
może inaczej pytanie sformuuję, Czy takie parametry będą możliwie do osiągnięcia przy fabrycznym układzie paliwowym( pompa / wtryskiwacze)= wspomaganie nisko ciśnieniową pompką paliwową?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt kwie 26, 2013 12:07 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
[all VW] 2.5TDI R5. ile można ugrać na fabrycznym osprzęcie?
AAT o ile dobrze kojarze ma mocniejsze turbo niż AEL
czyli jesli bedzie pompa z AELa i wtryski z AELa to okolice 160-165KM sa mozliwe, przy mocnych mapach moze ze 170-175KM jest do zrobienia
na wiekszej trubinie myslę ze kres wtrysków 0.210 to okolice 195-200KM
na 216 AXG robią się na 210KM
czyli jesli bedzie pompa z AELa i wtryski z AELa to okolice 160-165KM sa mozliwe, przy mocnych mapach moze ze 170-175KM jest do zrobienia
na wiekszej trubinie myslę ze kres wtrysków 0.210 to okolice 195-200KM
na 216 AXG robią się na 210KM
[all VW] 2.5TDI R5. ile można ugrać na fabrycznym osprzęcie?
zmiana pompy na AEL, przyniosła takie efekty:
Uploaded with ImageShack.us;
wtryskiwacze nadal są AAT:) auto jedzie jeszcze trochę słabo ale charakterystyka, spełnia moje oczekiwania.
mimo spadku momentu obrotowego czas 0-100km/h spadł do poziomu 7-7,4s
pomiary robione kilkukrotnie, i to z logów grupy 06
Uploaded with ImageShack.us;
wtryskiwacze nadal są AAT:) auto jedzie jeszcze trochę słabo ale charakterystyka, spełnia moje oczekiwania.
mimo spadku momentu obrotowego czas 0-100km/h spadł do poziomu 7-7,4s
pomiary robione kilkukrotnie, i to z logów grupy 06
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
13 koni roznicy i urwales ponad 1 sek do setki ?
to jeszcze troche i bedziesz schodził poniżej 5sekund
to jeszcze troche i bedziesz schodził poniżej 5sekund
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
wronek1 pisze:13 koni roznicy i urwales ponad 1 sek do setki ?
to jeszcze troche i bedziesz schodził poniżej 5sekund
pomiary są robione z logów wiec o dużej dokładności nie ma co mówić ale jest to odczuwalne.
bardziej robotę robi przebieg momentu który mimo że mniejszy to sprawia że sprint jest lepszy niż wcześniej ale znów teraz jest gorzej przy wyprzedzaniu, ciekaw jestem jak sie skończy zmiana wtryskiwaczy.
jesli dalej będzie bezdymnie( obecnie tylko chwilowe bąki zanim turbo osiągnie zadane ciśnienie, potem już do końca skali czysto za autem.)
to trzeba będzie ostro polać z dużych wtrysków, i dopiero jak zacznie dymić dorzucić coś doładowania.
narazie przy 1.0bara i wtryskach AAT jest czysto.
dawka na 3.5mg i to praktycznie tyle zmian.
ale takie zmiany jeśli auto się zasłuży żeby zostawić je dla siebie.
narazie się nie zasłużyło.
jesli by utrzymac tą charakterystykę i dobić z momentem do 400-420Nm to będę happy
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
...
Ostatnio zmieniony pt kwie 26, 2013 20:57 przez monopolowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: [all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
Monopolowy wiesz jaki ty masz problem?- za duzo piszesz, zawsze ci cos nie pasuje, chciales kiedys pomocy na forum to uznales ze to co ci podpowiedzieli jest do d... , nie masz pojecia jak R5 jezdzi nawet w seri jaka jest jego wytrzymalosc , zarowno TDI jak i Tbena , jak myslisz dlaczego konern vag zostawil 2.7BIT i wrocil to 2.5 R5 T??? AAT czy tam AEL badzo dobre motory do modzenia , a te stare kible jeszcze nie jeden nowy smietnik skoncza
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
Raz ostatni następnym razem będzie urlop od forum jak zauważę spam w dziale speedmonopolowy pisze:Mogę takim małym offtopem zapodać?
I radzę starannie dobierać słownictwo regulamin forum to reguluje.
Panów problemy tu nikogo nie interesują - proszę sobie wyjaśniać nieporozumienia na pw !spawacz pisze:Monopolowy wiesz jaki ty masz problem?-
I żeby nie było płaczu bo następny który będzie tu spamował i prowokował kłótnie dostanie ode mnie bana na jakiś czas
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
no to znów temat umarł tylko dlatego że chce modzić stary kibel i sie komuś nie podoba...
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
umarł, bo co tu pisac wiecej, wszytsko juz jest dawno rozpykane w AELu
poszukaj postów Arka z Ostrołeki o modzeniu R5 na róznych forach, no to;
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=110622" onclick="window.open(this.href);return false;
poszukaj postów Arka z Ostrołeki o modzeniu R5 na róznych forach, no to;
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=110622" onclick="window.open(this.href);return false;
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
Taki OT ale znam caravele t4 z tym silnikiem 400tyś org przebiegu , jeden właściciel od nowości,bez awarii , jakieś piedroły zawór, turbina, i silnik to muzyka dla uszu, chodzi miodzio , jak go słysze to nie wiem po co common rail wymyślili... ale to już było..Pzdrarwam pisze:chce modzić stary kibel
[all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
cowboy, temat Arka znam doskonale bo nie ukrywam że to On mnie natchnął do modzenia tych silników, z tym że u Niego zmiana wtryskiwaczy to był jeden z piewszych modów.
Te silniki jesli są w całości na fabrycznym osprzęcie, to elementem restrykcyjnym jeśli chodzi o moc jest właśnie małe turbo.
lepiej jest w AAT tam mamy większe turbo.
co do wtrysków na innym ofum jak pytałem o modzenie AAT to padła wypowiedź że jesli mam wtryski AAT to nie będzie można przekroczyć granicy 320Nm i 130KM i to rzekomo przy dużym dymie.
teraz jest tylko 150KM i 290Nm ale niemal przy całkowitym braku dymu, małe bąki zanim turbo nie napompuje zadanego ciśnienia doładowania.
także widać ze nawet przy seryjnym doładowaniu daje się całkiem sporo ugrać, ale pompować bez potrzeby tylko po to żeby wogóle dymu nie było, według mnie mija się z celem. przy pełnym doładowaniu auto jedzie bezdymnie.
inna sprawa że jest i to spory FMIC
następny krok to będzie zmiana wtrysków
tutaj mam tylko pytanie:
o ile 210-tki wchodza w grę bo są łatwo dostępne i to w przystępnej cenie, to o tyle przejście z nich na 216jest mało opłacalne szczególnie jesli wziąć pod uwagę koszt.
pytanie brzmi, mniej więcej jakich wzrostów spalania trzeba się spodziewać przy spokojnej jeździe z jednostajną prędkością, i czy nie będzie utrudnionego rozruchu?
ma to być przedewszystkim auto ekonomiczne, ale nie mół
nie chodzi mi o zużycie przy upalaniu tylko przy normalnej eksploatacji, bo przy upalaniu wiadomo że moc się bierze z paliwa.
specyficzna kultura pracy tych silników, trwałość, ekonomia ich użytkowania( mam w domu dwa auta z tym silnikiem) i to że na dobrą sprawę jest to 1.9TDI z wiekszą średnicą tłoka, oraz zmienionym układem paliwowym, zadecydowały o tym że jesli to będzie możliwe chciałbym zostawić może jeśli nie ten egzemplarz silnka to w aucie do jazdy na codzień przy takim pozostać.
zresztą mało jest pomodzonych 2.5TDI R5
co do poszukiwań szukałem i to dłuższy czas, ale nie znalazłem prawie nic w takiej konfiguracji z tąd moje pytanie, choć nie wykluczone że w przyszłości pójdę w stronę dużych wtrysków, ale to dopiero jesli sytuacja finansowa się poprawi.
a ten temat jeśli sie rozwinie przyda się na pewno innym.
Te silniki jesli są w całości na fabrycznym osprzęcie, to elementem restrykcyjnym jeśli chodzi o moc jest właśnie małe turbo.
lepiej jest w AAT tam mamy większe turbo.
co do wtrysków na innym ofum jak pytałem o modzenie AAT to padła wypowiedź że jesli mam wtryski AAT to nie będzie można przekroczyć granicy 320Nm i 130KM i to rzekomo przy dużym dymie.
teraz jest tylko 150KM i 290Nm ale niemal przy całkowitym braku dymu, małe bąki zanim turbo nie napompuje zadanego ciśnienia doładowania.
także widać ze nawet przy seryjnym doładowaniu daje się całkiem sporo ugrać, ale pompować bez potrzeby tylko po to żeby wogóle dymu nie było, według mnie mija się z celem. przy pełnym doładowaniu auto jedzie bezdymnie.
inna sprawa że jest i to spory FMIC
następny krok to będzie zmiana wtrysków
tutaj mam tylko pytanie:
o ile 210-tki wchodza w grę bo są łatwo dostępne i to w przystępnej cenie, to o tyle przejście z nich na 216jest mało opłacalne szczególnie jesli wziąć pod uwagę koszt.
pytanie brzmi, mniej więcej jakich wzrostów spalania trzeba się spodziewać przy spokojnej jeździe z jednostajną prędkością, i czy nie będzie utrudnionego rozruchu?
ma to być przedewszystkim auto ekonomiczne, ale nie mół
nie chodzi mi o zużycie przy upalaniu tylko przy normalnej eksploatacji, bo przy upalaniu wiadomo że moc się bierze z paliwa.
specyficzna kultura pracy tych silników, trwałość, ekonomia ich użytkowania( mam w domu dwa auta z tym silnikiem) i to że na dobrą sprawę jest to 1.9TDI z wiekszą średnicą tłoka, oraz zmienionym układem paliwowym, zadecydowały o tym że jesli to będzie możliwe chciałbym zostawić może jeśli nie ten egzemplarz silnka to w aucie do jazdy na codzień przy takim pozostać.
zresztą mało jest pomodzonych 2.5TDI R5
co do poszukiwań szukałem i to dłuższy czas, ale nie znalazłem prawie nic w takiej konfiguracji z tąd moje pytanie, choć nie wykluczone że w przyszłości pójdę w stronę dużych wtrysków, ale to dopiero jesli sytuacja finansowa się poprawi.
a ten temat jeśli sie rozwinie przyda się na pewno innym.
Re: [all VW] 2.5TDI R5. ile MAX? pytanie do TUNERÓW
Witam mam pytanie i chyba dość pasuje do tego tematu. Chce wsadzić silnik 2.5 ale stara wersję abp z audi 100. Jak bardzo można ja zmodowac ile wycisnąć i co zmienić?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości