M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » ndz kwie 21, 2013 22:36

Czy pompa o tych numerach: 0460404040 podejdzie?



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pn kwie 22, 2013 10:40

Podejdzie - bylo juz o tym - wystarczylo cofnac sie pare stron do tylu, poczytac a potem pytac bo walkuje sie temat juz o mtdi (mozna powiedziec ze wszystko juz bylo) . . .
Apropo panowie robilem pomiar swojego Paska mtdi GPSem z telefonu Sony xperia (nie pamietam dokladnie jak sie programek nazywa ale wydaje sie byc dokladny poniewaz miezylem 4 ori samochody i sa podobne wyniki do tych z Danych technicznych) ale do rzeczy: pomiar robiony w 2 osoby na pokladzie i ok 30litrow paliwa z baku:

0-100 - 7.8 sec
80-120 - 8,3 sec (tu mozna bylo by wywalczyc wiecej bo przy 85km/h byla zmiana biegu na 3 i czas sie wydluzyl)

Jak na paska to dobry wynik przypomne ze pasek VR6 ma czas do setki 8,4 sec wiec jest dobrze ;) (AHA mam jeszcze kiepskie opony na przodzie i gubil trakcje, takze to tez sie liczy ;p)



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt kwie 23, 2013 11:57

biznes88,

czasy bardzo dobre, jak na paska,\
powiedz mi jaką masz skrzynkę biegów i jesli możesz to powiedz też ile masz ciśnienia doładowania, przy jeździe z jednostajną prędkością rzędu 120-140km/h?

powiedz jeszcze jak wygląda elastyczność na piątce lub czwórce 80-120km/h.
z kolega niedługo będziemy wkładać TD04 do jego auta, także będzie bezpośrednie porównanie jak się zachowuje takie WG, w porównaniu bezpośrednim z GT2052V.
aktualna konfiguracja układu paliwowego to pompa 11mm na podzespołach z transita, i wtryski 216-tki. choć powiem że przesiadka z AEL'owskich wtrysków na 216-tki nie powala na kolana, pozwala tylko na zmniejszenie dawki i dzieki temu dymienie spada, natomiast jest odczuwalny spadek momentu w górze,
moje wrażenie jest takie że to jest wina ciśnienia 220/300bar, wczesniej nawet przy 140km/h przy turbie na WG tylko się muskało pedał gazu,
także ja w swoim TDI na 216-tki się nie przesiądę a przynajmniej już na pewno nie z ciśnieniem 220/300bar, o ile z drugim bym mógł poeksperymentować i sprować je podbić do 350-380bar o tyle pierwsze zdecydowanie nie służy dynamice.
Co do ekonomii to okaże się w najbliższym czasie.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » wt kwie 23, 2013 12:10

arwam, u mnie wyglada to tak:

jak jade 100km/h lekutki gaz to doladowanie jest 0.1bara jak jade ok 140km/h z lekkim gazem (tzw glaskaniem) to cisnienie jest ok 0.3bara (jazda na trasie - na prostej) skrzynia to ASD i start z jedynki, w weekand sie pobawie jeszcze, moze cos nagram sprobuje poruszac z dwojki moze cos ugram na czasie bo niewatpliwie zmiana biegu wydluza czas ;/ np jak jade na drugim biegu dochodze do 85ciu zmiana na trojke i do 120 to czas pokazuje ok 8sek a jak jade na 3biegu np 70km/h i gaz to od 80 do 120 juz jest ok 6sek moze i nawet mniej, elastycznosc na 4biegu od 80 tez jest super do wyprzedzania czy cos... (jak mowilem wczesniej pobawie sie w ten weekend i tak i tak i zobaczymy) co do wtryskow to nie warto zmieniac z aela na 216 jak juz to 230 bo tak jak piszesz roznica niewielka a kasy za 216 troche trzeba dac (lepiej dolozyc te 200zl i kupic 230stki) i oczywiscie tylko cisnienie 190/300 - 220 nie zdaje egzaminu! przynajmniej w silnikach 1z i AHU - sytuacja sie zmnienia dopiero a AGR i ASV nie mam pojecia czemu ale tak jest!



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt kwie 23, 2013 13:11

arwam, nie od dziś wiadomo, że m-tdi nie lubi pierwszego ciśnienia otwarcia wysokiego... miałem wtryski od ASV 220/300 i od AFN'a... na tych drugich jeździło się lepiej niż na tych pierwszych. Po za tym przesiadka z 210tek, na 216tki to bardzo słaby interes... teraz cowboy ma ciekawe propozycje 225 lub 240stki oraz 250tki i 270tki :hmm: .

Co się stało, że z VNT przechodzicie na WG??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt kwie 23, 2013 16:49

duży moment na dole powoduje skuteczne braki w trakcji, a po za tym GT20 zaczęło puszczać olej, dałem koledze narazie na zastępstwo K14 z omegi, i starty są lepsze niż na GT20, ale elastyczność natym bardzo ucierpiała,

a co do wtrysków to nie mój cyrk nie moje małpy :)
właściciel auta podjął taką a nie inną decyzję, miało być tanio w eksploatacji a z dostępnych widomości wynik że duże wrtyski to wzrost spalania przy codziennej jeździe.

marcinas1983, możesz powiedzieć mi jeszcze jak się kształtowało spalanie, na wtryskiwaczach AFN i ASV?
bo ja na jednym silniku przy przy takiej samej konfiguracji i i bez zmian nastaw nie miałem okazji przetestować wtryskiwaczy 205-tek ale z różnymi ciśnieniami.

a TD04 chcemy włożyć dlatego że ma stosunkowo małą bezwładność.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt kwie 23, 2013 16:56

arwam, szczerze... ja różnicy w spalaniu nie widzę między poszczególnymi rodzajami wtrysków... dla mnie pali tyle samo... najwięcej to prawie 8L mi spalił przy konkretnym znęcaniu się na pedale gazu. Ostatnio zrobiłem łącznie 500km w jedną stronę dość dynamicznie, w drodze powrotnej oszczędnie i średnia z tego przebiegu to 4.7L więc jak dla mnie tragedii nie ma na 210tkiach, gdzie końcówki sam zakładałem i nie były regulowane ciśnienia. Na 205tkach jakoś drastycznie mniej nie palił... to jest za mały przeskok, żeby odczuć różnicę w spalaniu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt kwie 23, 2013 17:14

mi na AFN'owskich wtryskiwaczach spalał okolice 4l w trasie do 7-5l w mieście,

a odnośnie dynamiki po przesiadce z 205-tek na 210-tki?


właściciel podjął taką a nie inną decyzje i ja tego komentować nie będę, dwa że przeszkadzała mu kultura pracy na wtryskiwaczach AEL'a, bez dotykania innych nastaw po zmianie samych wtrysków jest za to spora różnica w kulturze pracy.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt kwie 23, 2013 18:31

arwam pisze:przeszkadzała mu kultura pracy na wtryskiwaczach AEL'a
na kilku forach i jednym przypadku mogę stwierdzić, że wtryski od AEL'a klepią głośniej niż seryjne z TDI... znam 3 osoby w tym ja osobiście, które mają założone końcówki 210tki od AEL'a i nasze auta chodzą niewiele głośniej niż ori TDI.

miasto miastu nie równe... jedno to 4 domy na skrzyżowaniu a inne to wielka metropolia... po za tym mając moc pod nogą trudno jeździć ekonomicznie... hehehe... za krótko jeździłem na AFN'ach żeby coś więcej o nich powiedzieć.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt kwie 23, 2013 21:48

marcinas1983 pisze: po za tym mając moc pod nogą trudno jeździć ekonomicznie... hehehe...

ja tam nie narzekam.
jak miałem M-TDI w golfie bez problemu robiłem ASV'ki i inne 110KM nawet po wirusach ale nie jeździło mi się tak dobrze jak TD-kiem.
fakt że jeździłem sporo szybciej bo to spalanie to był śmiech na sali. w TD najbiedniej 4,5l trzeba wlać ale to przy dziadziowej jeździe, jak się pałuje to spalanie potrafi dochodzić do 25-30l/100km. ostatnio jak sie powściekałem trochę na trasie i na miescie to jakies 27l starczyło na 120km.
także przepał jest, przy butowaniu. przy umiarkowanej jeździe z przerywnikami przy wyprzedzaniu i przy startach, spalanie mieści się w widełkach 5-7l, i przeważnie w takich wartościach sie mieszczę, a to taki epizod był bo przez zimę byłem skazany na tylko 140KM i 320Nm, a co najlepsze to dopiero od niedawna doprowadziłem wszystko do porządku. wcześniej może z 70-80KM było.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » wt kwie 23, 2013 22:27

Fakt wtryski z AELa klepia tzn silnik chodzi tak twardo i glosno, ARWAM co ty piszesz jakie 27litrow? to przeciez nie mozliwe, Mam BMW e46 coupe 2.8litra i tyle nie spali benzyny, chyba zeby prawie caly czas na postoju ja gazowac ;) mi pasek w zimie (dlugo sie grzeje) palil 6.5 litra jak jezdzilem do pracy 12Km ale odpalalem go chodzi sobie ja pilem kawe i dopiero jechalem takze tak to wygladalo a tak srednio w lecie jak jest cieplo (szybko sie nagrzewa) to okolice 5litrow oleju opalowego ;p



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » śr kwie 24, 2013 08:54

biznes88 pisze: ARWAM co ty piszesz jakie 27litrow?

przyjedź wlejemy do golfa na pusty bak trochę gazem pobawimy o sam to stwierdzisz.

200KM z powietrza nie zrobisz...



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt maja 03, 2013 15:32

Pany... takie pytanie... na co wpływają nurniki w pompie wtryskowej...??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt maja 03, 2013 15:48

na to jak bardzo dławią strumień paliwa zarówno ten tłoczny jak i zwrotny...
ideałem byłyby nurniki które nie dławią strumienia tłocznego, ale całkowicie blokowałyby strumień zwrotny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości