Z 1.6 na 1.8pf

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » czw kwie 18, 2013 22:42

Witam posiadam golfa mk2 z silnikiem 1.6 na gaźniku pierburg 2e chciałbym wrzucić nieco mocniejszy silnik który mam już upatrzony 1.8 pf 107km.
Silnik kupuję kompletny tzn bez skrzyni tutaj nasuwa się moje pytanie co potrzebuje dokupić do tego 1.8 żeby go wrzucić? Z tego co wyczytałem skrzynia mi spasuje pompkę paliwa do baku potrzebuje. A jak sprawa się ma z kompem? czy cięzko jest włożyć komputer od 1.8 z całą instalacją i podpinką? Proszę o jakieś sensowne wypowiedzi.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Johnatan » pt kwie 19, 2013 02:44

Skrzynia podejdzie.. musisz mieć pompkę w bak i pompę pod podłogą. później.. silniki obydwa muszą być z tego samego przedziału produkcji tzn albo na starej albo na nowej instalacji.. powiedzmy że masz obydwie takie same.. pod maskę idą dwa zestawy kości. 1 od lamp i 2 od silnika.. wywalasz zestaw kości 2 i przekładasz instalacje od PF i wpinasz w skrzynkę.. uzupełniasz przekaźnik od pomp paliwa jest do dolny prawy o numerze 167. Instalacja na tylne lampy też wymieniasz bo idzie tam wiąska od pomp paliwa... chyba że jesteś na tyle bystry że to puścisz na lewo... czyli nie oryginalnie.. Wiec... jak masz ogarniete paliwko i zasilanie to ok.. jak masz ogarniętą instalację to w sumie wszystko masz.. łapy półosie chłodnice, wybierak biegów, sprzęgło itd pasuje.

ps nie bój sie o kości instalacji ponieważ każda kość pasuje tylko w jedno miejsce (ilość pinów i noski blokujące wypadają w innych miejscach)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Re: Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » pt kwie 19, 2013 18:38

A jak wygląda ta druga pompka pod podłogą bo nie widziałem jeszcze takiej.



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: BolekLodz » pt kwie 19, 2013 22:52

Zwykła pompka, tyle, że bez pływaka i sitka.


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Johnatan » sob kwie 20, 2013 21:16

http://www.google.com/search?num=10&hl= ... B800%3B600" onclick="window.open(this.href);return false;


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 21, 2013 23:05

z osprzętu najważniejszy przepływomierz, ponieważ jest drogi (koło 2-3 stówek) to kombinuj tak żebyś brał z jednego auta w komplecie - będzie taniej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » pn kwie 22, 2013 15:45

A jak będzie z silnikiem 1.8RP? mniej kombinowania? bo moge kupić kompletny tzn kolektory itp ale bez wiązki elektrycznej. Przy tym silniku wisi mi dość sporo kabli z kostkami i nie wiem od czego one są. No i taki komputer. Czy będę miał problem z elektryką w 1.8rp?

Te wtyczki są po prawej stronie
Obrazek
A te z lewej
Obrazek

I taki ecu
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Lipek81 » pn kwie 22, 2013 17:24

Kostki wiszą, bo ktoś odłączył je od gaźnika. Roboty z przekładką na RP, czy PF jest tyle samo. Ważne, żeby mieć komplet - silnik, przydałby się też wydech, bo w PF chyba większy jest, wiązka elektryczna, pompy paliwa, obudowa filtra powietrza + dolot. Wiązki elektryczne potrzebujesz co najmniej dwie - tą od silnika i tą między silnikiem a skrzynką przekaźników. Ewentualnie trzecia, tylna, do podłączenia pompy paliwa.
Jeżeli masz elektrykę tego samego rodzaju, to wszystko basuje bez przeróbek. Jeżeli masz różne rodzaje elektryki, to trzeba przerobić wiązkę silnika - w dziale FAQ napisałem poradę do tego.



kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Re: Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » pn kwie 22, 2013 21:47

Ale jak mogą być odpięte od gaźnika skoro nie ma przy gaźniku nigdzie takich wtyczek.
Jutro jadę po silnik 1.8 rp kompletny z autozłomu i wezmę sobie do tego komputer i jak z tą wiązką bo jeśli jej nie dokupie to da się to jakoś inaczej przerobić?



spiderekkk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: śr lip 16, 2008 23:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: spiderekkk » pn kwie 22, 2013 22:17

ja tam wole PF'a :)


--==:spider:==--
viewtopic.php?f=87&t=498102" onclick="window.open(this.href);return false;

kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » pn kwie 22, 2013 22:21

Czemu pf? że niby więcej koni? uzasadnij ;)



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: BolekLodz » pn kwie 22, 2013 23:01

Kostki wiszą, bo gaźnik był zapewne zmieniany. Z 2EE, sterowanego elektronicznie, na 2E2, sterowany masą podciśnień.
To ja mam też pytanko, bo będę robił swap na RP:
Czy zamiast 2 pomp, mogę w baku zamontować mocniejszą pompę? Oczywiście bak od RP, pływak też, tylko sama pompka od forda.


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Lipek81 » wt kwie 23, 2013 07:39

Można też tak zrobić, pod warunkiem, że ciśnienie pompy jest odpowiednie. Niektórzy dają też bak od golfa mk3 i pompę. Mk3 nie miało pompy pod podłgą, ale pompa w baku była większa.



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: BolekLodz » wt kwie 23, 2013 16:45

No właśnie o czymś takim myślałem, bo mam sprawne pompy z escorta i civica, ale pewnie i tak założę bak od tolka, razem z pompami. Jutro może będę miał wszystko skmpletowane :)


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości