trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Skoro masz silnik AZD to masz na każdej ze swic cewkę. Niestety ale lubuia one padać jedna po drugiej. Możesz sobie sprawdzić tzw wypadanie zapłonów na kompie. Samo czyszczenie może nie pomóc. Stąd też może być te szarpanie i skakanie silnika.
Sprawdź dokładnie wężyk idący od przepustnicy do serwa przy pompie hamulcowej. Lubi on pekać i wtedy silnik gubi podcisnienie przez co dzieja sie rózne cyrki. Z objawów opisanych przez ciebie wynika, że własnie z nim możesz miec te kłoptoy. Co do uszczelki pomiędzy pokrywą filtra powietrza a przepustnicą to raczej nie przejmowałbym sie tym az tak bardzo no chyba, ze nie ma jej wcale. Ja u siebie mam ja tez dosyć luźno siedzącą na korpusie przepustnicy i nic złego się nie dzieje.
Sprawdź dokładnie wężyk idący od przepustnicy do serwa przy pompie hamulcowej. Lubi on pekać i wtedy silnik gubi podcisnienie przez co dzieja sie rózne cyrki. Z objawów opisanych przez ciebie wynika, że własnie z nim możesz miec te kłoptoy. Co do uszczelki pomiędzy pokrywą filtra powietrza a przepustnicą to raczej nie przejmowałbym sie tym az tak bardzo no chyba, ze nie ma jej wcale. Ja u siebie mam ja tez dosyć luźno siedzącą na korpusie przepustnicy i nic złego się nie dzieje.
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Witam Chciałbym odnowić temat mianowicie od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem samochodem gdy gwałtownie puszcze gaz oraz gdy dodam zaraz po tym również samochodem szarpnie. Gdy puszcze powoli stopniowo gaz nie ma szarpnięcia. Do tego gdy jest zimny silnik i jest automatyczne ssanie przy każdej zmianie biegu auto dodaje sobie troche gazu tak o 100 sie podnosi wskazówka obrotomierza i opada od razu.
Dodam iż są nowe:
+świece NGK
+przewody BREMI
+Przepustnica VIKA
+Wymienione wszystkie filtry
+Listwa wtrysków Gazu
Czy ktoś mi pomoże co może być przyczyną tego szarpania: Przepustnica raczej nie bo dzisiaj ponownie pojechałem na kompa i się normalnie adaptuje na wolnych obrotach chodzi równo bez problemu. Nie ma żadnych błędów.
Dodam iż są nowe:
+świece NGK
+przewody BREMI
+Przepustnica VIKA
+Wymienione wszystkie filtry
+Listwa wtrysków Gazu
Czy ktoś mi pomoże co może być przyczyną tego szarpania: Przepustnica raczej nie bo dzisiaj ponownie pojechałem na kompa i się normalnie adaptuje na wolnych obrotach chodzi równo bez problemu. Nie ma żadnych błędów.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
luki010, Witaj, na Twoim miejscu upatrywałbym raczej problemu w poduszkach. Szczególnie w tzw. dogbone
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Fafik258, Witam w poniedziałek biorę się za regeneracje wahaczy wymieniam wszystkie tuleje i sworznie sprawdzę poduszki mam nadzieje ze to bedzie przyczyna.
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Fafik258 i dzisiaj patrzyłem na tą łape i wydaje mi się w porządku nie wiesz jak sprawdzić czy jest uszkodzona?
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Potrzebna druga osoba. Jeden patrzy w kanale a drugi siedzi w aucie, zaciąga ręczny (włóżcie klocki pod koła) Zapina dwójkę i próbuje tak jak by ruszać(puszcza sprzęgło nie do końca i wciska i tak w kółko)
Chodzi o to żeby zadziałać jak największą siłą, wtedy może ujawni się jakiś luz. Podobnie jak na ty w filmie. Z tym że jak zapniesz bieg to zadziałasz większą siłą. Patrz zarówno na tą dużą gumę przy sankach jak i na tą małą ze śrubą przy skrzyni. Przy okazji zobaczysz jak się zachowują pozostałe poduszki
[youtube][/youtube]
Może ktoś zna lepszy sposób
Chodzi o to żeby zadziałać jak największą siłą, wtedy może ujawni się jakiś luz. Podobnie jak na ty w filmie. Z tym że jak zapniesz bieg to zadziałasz większą siłą. Patrz zarówno na tą dużą gumę przy sankach jak i na tą małą ze śrubą przy skrzyni. Przy okazji zobaczysz jak się zachowują pozostałe poduszki
[youtube][/youtube]
Może ktoś zna lepszy sposób
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Ok dzięki jak tylko bede miał chwile czasu to sprawdze bo juz do tego szarpania nie mam cierpliwości
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
też mam ten klopot, kupilem juz nowa poduche, ale tak to jest jak czlowiek kupuje tanie czesci, poddala sie po jakims czasie, teraz regeneruje stara fabryczna, zmieniam gumy na poliuretan zeby bylo sztywno i zobacze czy bedzie jakas zmiana, na dniach oddaje do wymiany
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Re: trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Dzisiaj wymieniłem poduszki okazało się ze poduszka skrzyni(FEBI) była wybita oraz łape tylną(SWAG) a szarpanie jak jest tak było już nie wiem co może być przyczyną nie mam pomysłów;/
Nurtują mnie te obroty na zimnym tzn jak jest załączone ssanie to przy zmianie biegu tzn wciśnięciu sprzęgła dodaje gazu tak z 2 tyś na 2,2 i opada. Na ciepłym nie ma tego problemu. Również na ssaniu nie ma tych szarpnięć. Ma ktoś jakieś pomysły ??
Nurtują mnie te obroty na zimnym tzn jak jest załączone ssanie to przy zmianie biegu tzn wciśnięciu sprzęgła dodaje gazu tak z 2 tyś na 2,2 i opada. Na ciepłym nie ma tego problemu. Również na ssaniu nie ma tych szarpnięć. Ma ktoś jakieś pomysły ??
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Do tej pory mam te objawy nie mam pojęcia co może być przyczyną może ktoś ma jakieś pomysły...
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Jak szarpanie to sprawdź dokładnie układ zapłonowy następnie przepustnice. Warto też sprawdzić filtry.
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
podłączam się ze swoim problemem do tematu. silnik też 1.4 16 V, AKQ.
podczas jazdy jak dodaje gaz, niezależnie czy silnik zimny czy rozgrzany wyraźnie czuć jak się trzęsie, czuć takie drgania, które przenoszą się na resztę auta. oczywiście towarzyszy temu znaczny spadek mocy. jak depnę na pedał to praktycznie nie idzie, no i czuć mocno te drgania. natomiast na jałowym biegu np. podczas postoju na światłach co prawda silnik się nie trzęsie, ale co jakiś czas jednorazowo mocno szarpnie silnikiem, że cała buda się zatelepie i widać w tym momencie spadek obrotów na obrotomierzu.
umówiłem się do mechanika i podczas jazdy do niego objawy, które opisałem powyżej trochę ustąpiły, mianowicie nie występowały wstrząsy na biegu jałowym, a w trakcie jazdy może było czuć te drgania podczas dodawania gazu, ale czasem coś tam załapało i jakoś to auto jechało.
byłem u mechanika i powiedział, że elektryk jest teraz na urlopie, ale postara się sam coś wybadać. okazało się, że znalazł na cewce powypalane styki, które oczyścił, dodatkowo wymienił przewody wysokiego napięcia. i ogólnie zdiagnozował to jako przyczynę. i problem zniknął. dodam jeszcze, że świece były wymieniane 2 miesiące temu i jeszcze raz sprawdzone jeszcze podczas tej wizyty. wróciłem zadowolony do domu (wszystko było ok). jakieś dwie godziny później pojechałem do apteki (wszystko było ok), kupiłem co miałem kupić, wsiadłem w auto i w drodze powrotnej problem wrócił w tym pierwotnym, gorszym wydaniu, czyli mocne drania i wstrząsy na jałowym.
czy rozsądnym jest przypuszczać, że to dalej wina cewki? że te działania mechanika dały tylko chwilowy efekt? mechanik jest zaufany, nie mam absolutnie do niego pretensji, znalazł przyczynę, naprawił i było w porządku. ale może przez to, że cewka działała na tych wypalonych stykach, w środku zaszły takie zmiany, że tylko chwilę podziałała.
mój brat w Mondeo miał cewkę do wymiany i objawy miał identyczne.
będę wdzięczny za jakieś sugestie.
pozdrawiam
edit:
wygląda na to, że to była cewka. dziś wymieniona na nową i objawy ustały. gdyby ktoś miał objawy podobne do powyższych, to można celować w uszkodzoną cewkę.
podczas jazdy jak dodaje gaz, niezależnie czy silnik zimny czy rozgrzany wyraźnie czuć jak się trzęsie, czuć takie drgania, które przenoszą się na resztę auta. oczywiście towarzyszy temu znaczny spadek mocy. jak depnę na pedał to praktycznie nie idzie, no i czuć mocno te drgania. natomiast na jałowym biegu np. podczas postoju na światłach co prawda silnik się nie trzęsie, ale co jakiś czas jednorazowo mocno szarpnie silnikiem, że cała buda się zatelepie i widać w tym momencie spadek obrotów na obrotomierzu.
umówiłem się do mechanika i podczas jazdy do niego objawy, które opisałem powyżej trochę ustąpiły, mianowicie nie występowały wstrząsy na biegu jałowym, a w trakcie jazdy może było czuć te drgania podczas dodawania gazu, ale czasem coś tam załapało i jakoś to auto jechało.
byłem u mechanika i powiedział, że elektryk jest teraz na urlopie, ale postara się sam coś wybadać. okazało się, że znalazł na cewce powypalane styki, które oczyścił, dodatkowo wymienił przewody wysokiego napięcia. i ogólnie zdiagnozował to jako przyczynę. i problem zniknął. dodam jeszcze, że świece były wymieniane 2 miesiące temu i jeszcze raz sprawdzone jeszcze podczas tej wizyty. wróciłem zadowolony do domu (wszystko było ok). jakieś dwie godziny później pojechałem do apteki (wszystko było ok), kupiłem co miałem kupić, wsiadłem w auto i w drodze powrotnej problem wrócił w tym pierwotnym, gorszym wydaniu, czyli mocne drania i wstrząsy na jałowym.
czy rozsądnym jest przypuszczać, że to dalej wina cewki? że te działania mechanika dały tylko chwilowy efekt? mechanik jest zaufany, nie mam absolutnie do niego pretensji, znalazł przyczynę, naprawił i było w porządku. ale może przez to, że cewka działała na tych wypalonych stykach, w środku zaszły takie zmiany, że tylko chwilę podziałała.
mój brat w Mondeo miał cewkę do wymiany i objawy miał identyczne.
będę wdzięczny za jakieś sugestie.
pozdrawiam
edit:
wygląda na to, że to była cewka. dziś wymieniona na nową i objawy ustały. gdyby ktoś miał objawy podobne do powyższych, to można celować w uszkodzoną cewkę.
Ostatnio zmieniony pn sty 13, 2014 22:55 przez tekosz, łącznie zmieniany 1 raz.
trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
U mnie jak kupiłem autko trzęsło autem nieraz przy zmianie biegów... Nie zawsze, ale bywało...
Ostatnimi czasy zaczęło mocno trząś autem przy obrotach 1800-2400... Po paru dniach strzeliła skrzynia.
Po wymianie skrzyni wszelkie objawy ustąpiły
Ostatnimi czasy zaczęło mocno trząś autem przy obrotach 1800-2400... Po paru dniach strzeliła skrzynia.
Po wymianie skrzyni wszelkie objawy ustąpiły
grittz
suhotnik
suhotnik
Re: trzęsie i szarpie silnik 1.4 16V !
Witam, chciałbym odnowić temat, u mnie po zmianie świec, przewodów WN i cewki dalej szarpie, może któryś z kolegów rozwiązał już problem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości