zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piter865
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 27, 2008 16:05
Lokalizacja: Łączany

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: piter865 » ndz kwie 21, 2013 20:02

Witam. Mam problem tak jak w temacie gdy temperatura dochodzi do 90 stopni C silnikiem zaczyna telepać tak jakby przerywał. Wszystko do tej pory było git (pompa po regeneracji, nowe końcówki wtrysków oraz nowy filtr wszystko wymienione 4 miesiące temu). Zastanawia mnie fakt że wiatrak się nie załącza i górny wąż od chłodnicy jest trochu twardy. Proszę o szybką pomoc. pzdr



piter865
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 27, 2008 16:05
Lokalizacja: Łączany

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: piter865 » ndz kwie 21, 2013 21:19

poszedłem obadać sytuacje jeszcze raz ale na zimnym silniku. Auto odpala od strzała (bez wyciągniętego przyśpieszacza kata) i silnik normalnie odpala i tak chodzi parę minut aż nagle słychać zgrzyty i szarpie silnikiem



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: arka10 » ndz kwie 21, 2013 22:17

Zwieksz dawke paliwa.



piter865
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 27, 2008 16:05
Lokalizacja: Łączany

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: piter865 » pn kwie 22, 2013 06:18

to tyle czasu było git i tak nagle dawka sama się przestawiła



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: ciachotdi » pn kwie 22, 2013 09:32

to nie dawka to koło zębate na wale się wyrobiło. Rozbieraj puki czas bo bedzie ale :ass:



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: arka10 » pn kwie 22, 2013 21:51

Ciacho840 - masz rację to będzie to.



piter865
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 27, 2008 16:05
Lokalizacja: Łączany

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: piter865 » wt kwie 23, 2013 18:12

a więc tak. Rozebrałem filtr paliwa oraz osłonę rozrządu. Z ciekawości ruszyłem za koło zębate od pompy wtryskowej i koło tak jakby dało się wcisnąć/ wyciągnąć z korpusu pompy (taki luz z 0,5 cm). Nie wiem czy czasem nie padło któreś z łożysk które są na wałku bądź coś w środku się odkręciło. Auto normalnie odpala ale zaraz po chwili nim szarpie i obroty falują i słychać metaliczny zgrzyt co jakiś czas oraz dziwny zapach spalin i biały dym.(Pompa po kapitalnym remoncie 5 miesięcy temu). Jutro rozbieranie całości i szukanie jakiegoś pompiarza. Zna ktoś może kogoś dobrego z woj.opolskiego okolice Namysłowa (byle nie Opole ul. Szkolna 8, wszystkim odradzam tego pana)



piter865
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 27, 2008 16:05
Lokalizacja: Łączany

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: piter865 » śr kwie 24, 2013 20:05

po rozmowie z specem od pomp powiedział że tak powinno to wszystko chodzić (luz wzdłuż wałka powinien być ale nie może chodzić na boki). Kazał patrzeć na wtryski i rzeczywiście popuszczałem każdy wtrysk i po pewnym czasie auto zaczynało normalnie chodzić ale po chwili auto zaczeło "kuleć". Po wykręceniu wszystkich wtrysków że jedna podkładka która się znajduje po wtryskiem jest wypalona (średnica otworu większa w przeciwieństwie do reszty). I mam pytanie czy te podkładki pod wtryskiwacz odgrywają jakąś rolę oprócz uszczelnienia (nie mylić z podkładkami wewnątrz wtrysku)??



szymo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
Lokalizacja: Świerkol

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: szymo1 » czw kwie 25, 2013 11:36

Te podkładki pod wtryskiem oprócz uszczelnienia ochraniają końcówkę wtrysku przed przegrzaniem tzw. osłona termiczna wtrysku.



piter865
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 27, 2008 16:05
Lokalizacja: Łączany

zaczyna telepać silnikiem gdy temp. dochodzi do 90 C

Post autor: piter865 » czw kwie 25, 2013 20:10

temat zamykam. Po wymianie podkładki wszystko wróciło do normy jak narazie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 159 gości