Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Witam,
w moim mk2 1.3 NZ po wymianie oleju cały czas tłuką zawory, zdaję sobie sprawę z tego że trzeba je wymienić, ale nie rozumiem na czym to polega że one tak stukają, czy możecie mi wytłumaczyć o co w tym chodzi? Co się stało z tymi szklankami że tak tłuką?
w moim mk2 1.3 NZ po wymianie oleju cały czas tłuką zawory, zdaję sobie sprawę z tego że trzeba je wymienić, ale nie rozumiem na czym to polega że one tak stukają, czy możecie mi wytłumaczyć o co w tym chodzi? Co się stało z tymi szklankami że tak tłuką?
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Niskie ciśnienie oleju? Nieprawidłowo dobrana lepkość oleju? Jeśli pojawiło się po wymianie to stawiałbym na to drugie.
Gran Turismo Iniezione
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Masz hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego (tzw szklanki), czyli luzu pomiędzy trzonkiem zaworu a krzywkami wałka rozrządu. Szklanki się zużywają, praktykuje się ich wymianę w komplecie. Ale warunkiem ich dobrego działania jest odpowiednie ciśnienie i oleju silnikowego. Czyli że żeby nie popaść w zbędne koszty to warto przed zmianą to ciśnienie zmierzyć.
Dochodzi jakość oleju, może wlałeś coś gęstego bardzo bo ktoś ci wcisnął olej do zużytych silników
Dochodzi jakość oleju, może wlałeś coś gęstego bardzo bo ktoś ci wcisnął olej do zużytych silników
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Dzięki kolego, olej to LOTOS mineralny 15w40, co Ty na to?
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
obrazek 1 przedstawia zawór zamkniety... powierzchnia krzywki musi się ściśle stykać z powierzchnią szklanki zaworu.. reguluje to ciśnienie oleju w szklance.. obrazek drugi przedstawia ruch krzywki, krzywka niedługo bedzie otwierać zawór i gdy w szklance brakuje ciśnienia oleju to szklanka przestaja ściśle przylegać do krzywki i wtedy szczyt krzywki zamiast prześlizgnąć się poszklance wywołująć ruch otwierający zawór to w nią uderza przez ten luz.. i masz charakterystyczne stukanie. Obrazek ostatni przedstawia otwarty zawór. powodem tego pukania jest olej... złego gatunku, brak ciśnienia oleju w szklankach lub brak trzymania oleju przez szklane. Gdy w szklankę naleci ciśnienie oleju to powinna to ciśnienie utrzymać... zepsuta szklanka nie trzyma oleju. Czerwona strzałka przedstawia moment puknięcia o szklankę gdy jest miedzy nimi luz.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
To jedno z największych gówien, jakie można wlać do silnika, wręcz zbrodnia. Więc nie dziw się, że walą ci zawory. Tak zapytam z ciekawości - jaki debil ci to wlał, lub namówił cie na wlanie tego łajna?Tomek_93 pisze:olej to LOTOS mineralny 15w40, co Ty na to?
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Siemanko mam identyczną sytuację wlałem dwa tyg temu lotos 10w40 do golf 3 92r 1,8 i taka sama sytuacja z tym ze jak wczoraj wieczorem na parkingu rozgrzałem do 90 to przestało stukać ale czeka mnie wymiana bo szkoda moich nerwów że coś nie gra w golfie
i ogolnie to Wszystkich witam bo to mój pierwszy post
i ogolnie to Wszystkich witam bo to mój pierwszy post
Re: Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Dziękuję Ci bardzo kolego, właśnie o takie wytłumaczenie mi chodziło, teraz już wiem o co w tym chodzi po wymianie oleju wszystko wróciło do normyJohnatan pisze:
obrazek 1 przedstawia zawór zamkniety... powierzchnia krzywki musi się ściśle stykać z powierzchnią szklanki zaworu.. reguluje to ciśnienie oleju w szklance.. obrazek drugi przedstawia ruch krzywki, krzywka niedługo bedzie otwierać zawór i gdy w szklance brakuje ciśnienia oleju to szklanka przestaja ściśle przylegać do krzywki i wtedy szczyt krzywki zamiast prześlizgnąć się poszklance wywołująć ruch otwierający zawór to w nią uderza przez ten luz.. i masz charakterystyczne stukanie. Obrazek ostatni przedstawia otwarty zawór. powodem tego pukania jest olej... złego gatunku, brak ciśnienia oleju w szklankach lub brak trzymania oleju przez szklane. Gdy w szklankę naleci ciśnienie oleju to powinna to ciśnienie utrzymać... zepsuta szklanka nie trzyma oleju. Czerwona strzałka przedstawia moment puknięcia o szklankę gdy jest miedzy nimi luz.
pajace w serwisie sprzedali mi ten badziewny LOTOS ;////
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Rozumiem, że te pajace dokonały wymiany na własny koszt?? Te silniki powinny latać na oleju o klasie lepkości min 10W40. A najlepiej na 0/5W40/50Tomek_93 pisze:pajace w serwisie sprzedali mi ten badziewny LOTOS ;////
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Tak kolego, wymiana była darmowa, no to jaki olej byście polecili Panowie?
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50
Re: Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Ja swojego mk3 1.8 mam zalanego właśnie takim olejem i nic nie stuka. Być może problem leży gdzie indziej. Jeżdżę już drugi rok na tym oleju i nie zauważyłem aby coś było nie tak.t1kt4k pisze:Siemanko mam identyczną sytuację wlałem dwa tyg temu lotos 10w40 do golf 3 92r 1,8 i taka sama sytuacja z tym ze jak wczoraj wieczorem na parkingu rozgrzałem do 90 to przestało stukać ale czeka mnie wymiana bo szkoda moich nerwów że coś nie gra w golfie
i ogolnie to Wszystkich witam bo to mój pierwszy post
Ps. Polecacie jakiś inny olej do tego silnika? Mój egzemplarz na liczniku ma przejechane ~180tyś km ale w rzeczywistości może być więcej
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Mobil 5W50 Peak Life, Mobil 0W40 New Life, Mobil 5W40 X3000 (w kolejności jakości i stopnia ochrony silnika)Tomek_93 pisze:Tak kolego, wymiana była darmowa, no to jaki olej byście polecili Panowie?
Tak, patrz wyżej. Mój ma 3 razy tyle co twój i lata na Mobil 1 5W50. Przebieg nie ma nic do rzeczy (mit mechanika partacza z PRL'u)Resterwers pisze:Polecacie jakiś inny olej do tego silnika? Mój egzemplarz na liczniku ma przejechane ~180tyś km ale w rzeczywistości może być więcej
Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?
Dzięki ozzy1979, powiedzcie mi jeszcze jedno Panowie, filtr oleju też powinienem zmienić? Był zmieniany wraz z tym patologicznym lotosem, no ale trochę tego syfu nadal w nim jest, zmienić go?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości