Obroty na maxa:/
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 07:44
Obroty na maxa:/
Witam,mam Gofra od roku i sytuacja zdarzyła mi się 2 razy,a mianowicie:
silnik 1.9 tdi na pompie podobno zwirusowany bo jest ponoć za szybki na zwykłą 110-tke.
1 sytuacja wstyd się przyznać w pośpiechu zamiast 4biegu wrzuciłem 2 przy ok. 80km/h...spracowałem w porę ale obroty już złapał maksymalne i co najgorsza nie odpuszczał,sprzęgło wciśnięte,bieg wybity a on trzyma i nie 4,5 tys tylko 6(wskazówka jakby chciała wyjść poza skale),szybko zgasiłem,i po chwili odpalił jak gdyby nigdy nic i pojechałem dalej.
Druga sytuacja: przy włączaniu się na autostradke chciałem wcisnąć się przed tira i z ok 60km/h na 4-tym biegu do ok. 110km/h wiec ok 4tys. obr/min i w momencie jak chciałem wrzucić piątkę wystrzelił znowu na maksa i trzymał. po kilku sekundach zgasiłem...ale niestety już nie odpaliłem. skończyło się lawetą. Diagnoza mechanika(bez rozbierania) przytarł się cylinder i dlatego już nie mogłem odpalić.
Czy jest to coś strasznego czy da się z tym jeździć(dynamicznie)?Co może by przyczyną ?Mówili też że zaciągnął oleju z IC i dlatego dostal wysokich obrotow???
Bardzo fajnie się tym jeździło ale teraz sie boje 2,5tys przekroczyć żeby nie powtórzyła się ta sytuacja.
kilka faktów,w zeszłym roku wymieniony rozrząd,nowe turbo,remont silnika,nowa odma.Zawsze szybsza jazda na rozgrzanym i gaszony po chwili.
Dzieki z góry za porady i odpowiedzi
Pozdrawiam:)
silnik 1.9 tdi na pompie podobno zwirusowany bo jest ponoć za szybki na zwykłą 110-tke.
1 sytuacja wstyd się przyznać w pośpiechu zamiast 4biegu wrzuciłem 2 przy ok. 80km/h...spracowałem w porę ale obroty już złapał maksymalne i co najgorsza nie odpuszczał,sprzęgło wciśnięte,bieg wybity a on trzyma i nie 4,5 tys tylko 6(wskazówka jakby chciała wyjść poza skale),szybko zgasiłem,i po chwili odpalił jak gdyby nigdy nic i pojechałem dalej.
Druga sytuacja: przy włączaniu się na autostradke chciałem wcisnąć się przed tira i z ok 60km/h na 4-tym biegu do ok. 110km/h wiec ok 4tys. obr/min i w momencie jak chciałem wrzucić piątkę wystrzelił znowu na maksa i trzymał. po kilku sekundach zgasiłem...ale niestety już nie odpaliłem. skończyło się lawetą. Diagnoza mechanika(bez rozbierania) przytarł się cylinder i dlatego już nie mogłem odpalić.
Czy jest to coś strasznego czy da się z tym jeździć(dynamicznie)?Co może by przyczyną ?Mówili też że zaciągnął oleju z IC i dlatego dostal wysokich obrotow???
Bardzo fajnie się tym jeździło ale teraz sie boje 2,5tys przekroczyć żeby nie powtórzyła się ta sytuacja.
kilka faktów,w zeszłym roku wymieniony rozrząd,nowe turbo,remont silnika,nowa odma.Zawsze szybsza jazda na rozgrzanym i gaszony po chwili.
Dzieki z góry za porady i odpowiedzi
Pozdrawiam:)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Obroty na maxa:/
Rozbiegł się silnik - zaciągnął olej z układu doładowania, być może turbo lub odma puszczają olej, a ten zgromadził się w IC - najniższy punkt układu doładowania i stamtąd został zassany do kolektora dolotowego co zadziałało jak dodatkowa dawka paliwa, szkoda, że nie napisałeś od razu po pierwszy - zamknięciu obrotomierza. Zazwyczaj po takim zamknięciu szafy kończy się na poważnych uszkodzeniach silnika, miejmy nadzieje, że nie będzie źle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 07:44
Obroty na maxa:/
Generalnie po tej drugiej sytuacji mam wrażenie że chodzi lepiej,równiej,szybciej się zbiera...ale może mi się tylko wydaje:P A EGR ma coś do tej sprawy,bo jest cały brudny i przy dynamicznej jeździe troche zawsze wychlapał?
Czyli szukac wycieków przy odmie i Turbie? jak to załatwie to można śmigac dalej?:D
Po tej awarii z prostownika miał problem żeby odpalic ale za którymś razem zaskoczył:P
Dzięki za odpowiedź:)
Czyli szukac wycieków przy odmie i Turbie? jak to załatwie to można śmigac dalej?:D
Po tej awarii z prostownika miał problem żeby odpalic ale za którymś razem zaskoczył:P
Dzięki za odpowiedź:)
Obroty na maxa:/
Zdemontuj - EGR - ODMĘ - KOLEKTOR - wyczyść wszystko ładnie i powinno być dużo lepiej
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 07:44
Obroty na maxa:/
Dopiero za tydzien bede miał czas zeby to zrobic:)
Byłem wczoraj u mechanika żeby ocenił czy pacjent bedzie żył? i...:
W tym łączniku plastikowym dochodzącym do IC olej aż chlupie w środku:P,a w IC idzie zamoczyc palec. Mówili że jest tam conajmniej 0,5 l oleju:/.
Diagnoza : puszcza turbo i to mocno(dla mnie dziwne bo żadnych objawów spadku mocy czy większego dymienia???)
i kolejna dziwna sprawa jak go brałem rok temu był kilka dni po remoncie silnika i wymianie turbo na nowe(f-ra na ok.1300zł?). Na pierwszej przejażdzce przy ok. 4 tys. też mi wtedy wystrzelił(żona mi przypomniała:P) na maxa,ale zgasiłem od razu,odpaliłem i pojechałem bez żadnych problemów. Mechanicy mieli też podejrzenie że ktoś po wymianie Turbo nie wyczyścił IC,możliwe?
Byłem wczoraj u mechanika żeby ocenił czy pacjent bedzie żył? i...:
W tym łączniku plastikowym dochodzącym do IC olej aż chlupie w środku:P,a w IC idzie zamoczyc palec. Mówili że jest tam conajmniej 0,5 l oleju:/.
Diagnoza : puszcza turbo i to mocno(dla mnie dziwne bo żadnych objawów spadku mocy czy większego dymienia???)
i kolejna dziwna sprawa jak go brałem rok temu był kilka dni po remoncie silnika i wymianie turbo na nowe(f-ra na ok.1300zł?). Na pierwszej przejażdzce przy ok. 4 tys. też mi wtedy wystrzelił(żona mi przypomniała:P) na maxa,ale zgasiłem od razu,odpaliłem i pojechałem bez żadnych problemów. Mechanicy mieli też podejrzenie że ktoś po wymianie Turbo nie wyczyścił IC,możliwe?
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Obroty na maxa:/
Tak, nowe turbo mocniej dmuchnęło i wygnało olej z IC na tłoki i dalej wiadomogofervariant pisze:Mechanicy mieli też podejrzenie że ktoś po wymianie Turbo nie wyczyścił IC,możliwe?
Obroty na maxa:/
Zrób z tym kolego porządek, bo jak nie zrobisz będziesz szukał drugiego silnika. Nie jeden już tak miał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 07:44
Obroty na maxa:/
Jeżdze z tym już 3 tydzień i chodzi bezproblemowo,przyspiesza z samego dołu,odpala na pyk...tylko oleju troszke wiecej ubywa niż zwykle:P Jak ogarne temat w przyszłym tygodniu to napisze co i jak,dzieki pozdrawiam:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości