Filtr osuszacza - wymiana

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Filtr osuszacza - wymiana

Post autor: seebst » śr mar 06, 2013 21:04

Czy do wymiany filtra osuszacza w klimatyzacji w Golfie IV Borze, silnik 1.9 TDI AGR konieczne jest demontowanie całego zderzaka, czy można to zrobić, odkręcając go (filtr) jedynie bezpośrednio w komorze silnika? Pytam, bo mam trochę kabli od świateł dziennych i halogenów w kratkach pospinane i gdyby ktoś miał mi to robić i ściągając zderzak, żeby nic nie pourywał przy okazji...

A i czy w ogóle jest konieczne wymienianie go co jakiś czas? 3 lata temu po kupnie auta miałem niesprawna klimatyzację z racji nieszczelnej chłodnicy/skraplacza. Została ona wymieniona na nową, wraz z tym filtrem. Układ napełniony, odgrzybiony i do tej pory wszystko jest ok, nic się nie dzieje. Ale powiedziano mi, że średnio co dwa lata powinno się wymieniać ten filtr. jednak po przeczytaniu paru wątków sam już nie wiem - zdania są podzielone... Nastraszył mnie koleś trochę, jak mi to wymieniał, że może dojść do takiej sytuacji, że struktura gąbczasta, z której składa się ten filtr, może się oddzielić od niego i wejść w cały układ, co w konsekwencji grozić może zapchaniem układu klimatyzacji... Ale układ jest szczelni, nic się nie działo i nie dzieje, więc raczej do szczelnego układu wilgoć moim zdaniem nie ma prawa wejść...



matimur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn paź 01, 2012 23:04
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Filtr osuszacza - wymiana

Post autor: matimur » śr mar 06, 2013 22:48

Jak osuszacz wymienisz co 5 lat to niec zlego się nie stanie. Ważniejsze jest żeby cyklicznie co dwa lata wymieniac czynnik w ukladzie. Co do demontażu to wystarczy z dołu sciągnąc osłone pod silnikiem a z góry plastikową pokrywę silnika. Trochę ciasno ale spokojnie do ogarnięcia. Tylko przed robotą trzeba maszyną odzyskac czynnik żeby układ był pusty. Po robocie napełnienie.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Filtr osuszacza - wymiana

Post autor: muszkatobiasz » śr mar 06, 2013 22:50

jak wszystko działa to nie ma sęsu grzebać wystarczy jak po zimie sprawdzisz cisnienie w układzie jak brakuje to uzupełnić lub sciągnąć gaz i nabić na nowo wyćiągasz w ten sposób wilgoć z układu no i na koniec odgrzybić



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Filtr osuszacza - wymiana

Post autor: psilos1 » czw mar 07, 2013 16:55

matimur pisze:Ważniejsze jest żeby cyklicznie co dwa lata wymieniac czynnik w ukladzie.
:rotfl: Dawno nie czytałem większych bzdur-freon uzupełniamy tylko w wypadku rozszczelnienia układu i nie ma potrzeby tam grzebać.



matimur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn paź 01, 2012 23:04
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Filtr osuszacza - wymiana

Post autor: matimur » czw mar 07, 2013 20:28

No to gratuleje wiedzy. Niestety jest ona na poziomie sklepu spożywczego z garmażerka :rotfl:
W układzie samochodowym od 1996r. nie używa sie freonu, który jest zakazany ze względów ekologicznych. Obecnie stosuje się czynnik R134a zmięszany z olejem smarującym zprężarkę. Dwa lata to okres, po którym olej nadaje się do wymiany, układ wymaga osuszenia, naturalne ubytki czynnika sięgające około 30% należy uzupełnić. Chyba, że ktoś jeździ na pace w aucie zwanym chłodnią to nie musi zagłębiać się obsługę klimy :bajer:



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Filtr osuszacza - wymiana

Post autor: ciachotdi » ndz kwie 14, 2013 15:17

panowie a ja musze wymienić sprężarkę ponieważ nie puszcza ciśnienia lecz go trzyma czy wymieniać osuszacz ?



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Filtr osuszacza - wymiana

Post autor: seebst » pn kwie 15, 2013 16:58

Do zdemontowania sprężarki i tak będzie trzeba spuścić czynnik, zdemontujesz ją i układ się rozszczelni - będzie otwarty. Filtr nie kosztuje majątek, żeby go nie wymienić. A przy każdym rozszczelnieniu układu powinno się ten filtr wymienić. U mnie chłodnica była walnięta, więc oprócz nowej założyłem także filtr. I po konsultacji z jednym z fachowców od klimatyzacji doszliśmy do wniosku, że skoro układ sprawny, nie ma wycieków, nie ma co go ruszać. Tak więcciacho840 radziłbym Ci go wymienić, to nie majątek, a oszczędzi Ci niepotrzebnych wydatków w ewentualnej przyszłości.



Rs2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 13:44

Filtr osuszacza - wymiana

Post autor: Rs2 » wt kwie 16, 2013 22:28

Panowie jaki freon?
Dwa lata to takie naciągane fest dla nudziastych klientów którzy kupili sobie 10 letnie golfa a nie maja na serwis klimy.
Nawet jeśli ktoś twierdzi ze ma super szczelny układ warto podjechać raz w roku i sprawdzić ilość czynnika i wywalić wilgoć z układu choć podobno z układu samoczynnie w ciagu roku potrafi uciec 10% czynnika czyli jesli mamy układ w którym jest 800 gram to pikuś a co w układach w których jest 400? to już trochę więcej.
seebst pisze:Ale powiedziano mi, że średnio co dwa lata powinno się wymieniać ten filtr.
Bardzo dobrze Ci powiedzieli

Jeśli kolego będzie wymienić sprężarkę wymień filterek kosztuje 100 zł w górę, roszczelniony układ=wilgoć, a filtr pochłania tylko 10 kropel wody
seebst pisze:Nastraszył mnie koleś trochę, jak mi to wymieniał, że może dojść do takiej sytuacji, że struktura gąbczasta, z której składa się ten filtr, może się oddzielić od niego i wejść w cały układ, co w konsekwencji grozić może zapchaniem układu klimatyzacji...
Może Cię nie straszył ale przedstawił realne zagrożenia i skutki, tez prawdziwe

pozdrawiam i życze dobrych wydajności chłodzenia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości