Witam po długiej nieobecności.
No i po 7 latach szczęśliwego użytkowania MK3 z niezawodnym TDI 1Z pod maską przyszło mi zrobić przesiadkę do benzyny - golfik MK5.
Po miesiącu użytkowania zapaliła się kontrolka check engine. Po podłączeniu VAG'a wyrzuciło mi błąd sondy lambda 1 - sporadyczny. Błąd skasowałem i tydzień spokój. Po tygodniu znów check engine i poniższe błędy. Zarówno pierwszy jak i drugi błąd wydaje mi się, że wyskoczył na jałowych obrotach i w okolicy uzyskiwania docelowej temperatury silnika.
Auto z pewnych rąk od nowości w rodzinie z przebiegiem w okolicy 100tyś
Z góry dzięki za jakieś sugestie bo człowiek całe życie na TDI przejechał i ciężko póki co mi się odnaleźć.
[MK5] check engine 1.6 b 8v 75kW 2006/2007
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK5] check engine 1.6 b 8v 75kW 2006/2007
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
MiRas
MiRas
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
[MK5] check engine 1.6 b 8v 75kW 2006/2007
Ja bym sie przyjrzał wiązce przewodów lambdy, czy nie ma gdzieś przerwy.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: [MK5] check engine 1.6 b 8v 75kW 2006/2007
raczej sama sonda zaczyna niedomagaćPablo Corrado pisze:Ja bym sie przyjrzał wiązce przewodów lambdy, czy nie ma gdzieś przerwy.
[MK5] check engine 1.6 b 8v 75kW 2006/2007
Dzięki za sugestie. Póki co jedynie skasowałem błąd i po 50km jest ponownie. Pojawił się w momencie gdy silnik był odpalony na wolnych obrotach przez około minutę i temperatura oscylowała w okolicach 90st. Zanim się pojawił silnik się przydławił po czym wszedł na obroty w okolicach 1400-1600obr i po dwóch takich "przydławieniach" zapaliła się kontrolka check engine i motor pracował normalnie. Szybko podpinam komp i dwa błędy i znów sonda.
Wie ktoś może jaka jest procedura sprawdzenia sondy? Jak już pisałem rozpoczynam dopiero przygodę z benzyniakami i z góry dzięki za pomoc.
Sonda 1 to rozumiem ta przed katalizatorem na kolektorze?
Poniżej alarmy z dziś.
Wie ktoś może jaka jest procedura sprawdzenia sondy? Jak już pisałem rozpoczynam dopiero przygodę z benzyniakami i z góry dzięki za pomoc.
Sonda 1 to rozumiem ta przed katalizatorem na kolektorze?
Poniżej alarmy z dziś.
Pozdrawiam
MiRas
MiRas
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
[MK5] check engine 1.6 b 8v 75kW 2006/2007
niska wydajność sondy, tak jak pisałem sonda najprawdopodobniej się skończyła,
a masz drugą za katalizatorem?Sonda 1 to rozumiem ta przed katalizatorem na kolektorze?
Re: [MK5] check engine 1.6 b 8v 75kW 2006/2007
Mam dwie oczywiście.doggie pisze:
a masz drugą za katalizatorem?
Problemem była pierwsza. Po wymianie i ponownym wykasowaniu błędów spokój i dużo wyższa kultura silnika podczas jazdy.
Dzięki za sugestie.
Pozdrawiam
MiRas
MiRas
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości