MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
Planuję SWAP tak jak w temacie. Proszę o nie pisanie, że sprzedaż auta i kupno innego z takim silnikiem wychodzi taniej, sprawniej i w ogóle. Tutaj jest inny przypadek ;]
Potrzebuję informacji dot. całego zabiegu.
- czy silnik na łapy pasuje bez żadnego przerabiania? Domyślam się, że tak, pytam aby na 100% wiedzieć
- zawieszenie z 1.6 wytrzyma? przez krótki czas bo i tak będzie gwint a z tego co widziałem "pasuje do Golf 4 (1997-2004), typ 1J, hatchback, kombi, wszystkie wersje silnikowe / bez 4x4"
- czy konieczna jest wymiana hamulców na większe?
- wydech inny?
- IC większy?
- o czymś zapomniałem jeszcze pewnie
skrzynia, wiązka, komputer cały osprzęt wiem, że inne są
Warto szukać anglika aby wymontować silnik i sprzedać resztę gratów?
Dobrze by było aby też doświadczeniami podzieliły się osoby które przerabiały SWAP w swoim bolidzie
Temat może też posłużyć jako swojego rodzaju FAQ dla potomnych
Edit:
Myślałem, o silnikach o oznaczeniu AUQ ze względu na moc oraz AUM i zmianie sterownika na 180KM, bo z tego co czytałem to konstrukcyjnie one się niczym nie różnią, tylko mapą
Ale z którymi silnikami będzie najmniej zabawy? AGU, AUM, ARZ, ARX, AUQ?
Potrzebuję informacji dot. całego zabiegu.
- czy silnik na łapy pasuje bez żadnego przerabiania? Domyślam się, że tak, pytam aby na 100% wiedzieć
- zawieszenie z 1.6 wytrzyma? przez krótki czas bo i tak będzie gwint a z tego co widziałem "pasuje do Golf 4 (1997-2004), typ 1J, hatchback, kombi, wszystkie wersje silnikowe / bez 4x4"
- czy konieczna jest wymiana hamulców na większe?
- wydech inny?
- IC większy?
- o czymś zapomniałem jeszcze pewnie
skrzynia, wiązka, komputer cały osprzęt wiem, że inne są
Warto szukać anglika aby wymontować silnik i sprzedać resztę gratów?
Dobrze by było aby też doświadczeniami podzieliły się osoby które przerabiały SWAP w swoim bolidzie
Temat może też posłużyć jako swojego rodzaju FAQ dla potomnych
Edit:
Myślałem, o silnikach o oznaczeniu AUQ ze względu na moc oraz AUM i zmianie sterownika na 180KM, bo z tego co czytałem to konstrukcyjnie one się niczym nie różnią, tylko mapą
Ale z którymi silnikami będzie najmniej zabawy? AGU, AUM, ARZ, ARX, AUQ?
MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
Jak masz łapy z 1.8T to takczy silnik na łapy pasuje bez żadnego przerabiania? Domyślam się, że tak, pytam aby na 100% wiedzieć
1,8T jest cięższy - więc sam sobie odpowiedz- zawieszenie z 1.6 wytrzyma?
Uważam że wszystko zależy od tego co mamy w głowie ale ogólnie ujmując - hamulce obowiązkowo, zatrzymac 1,5tony musisz równie sprawnie co rozpędzić. Bez dyskusji.- czy konieczna jest wymiana hamulców na większe?
Zdecydowanie- wydech inny?
przyda się- IC większy?
Prawda ale sterownika bez wyłaczania immo z AQU pod zegary z AUM nie zaadaptujesz, przynajmniej w Octavii się nie udało póki immo nie poszło w odstawkę.Myślałem, o silnikach o oznaczeniu AUQ ze względu na moc oraz AUM i zmianie sterownika na 180KM, bo z tego co czytałem to konstrukcyjnie one się niczym nie różnią, tylko mapą
Projekt FiA: 6Y+20VT
Re: MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
czy silnik na łapy pasuje bez żadnego przerabiania? Domyślam się, że tak, pytam aby na 100% wiedzieć
Jak masz łapy z 1.8T to tak
- wydech inny?
Zdecydowanie
Kupując silnik pewnie i łapy wezmę. Wydech też. No i iC- IC większy?
przyda się
Z tego co widać w danych technicznych- zawieszenie z 1.6 wytrzyma? 1,8T jest cięższy - więc sam sobie odpowiedz
1.6 100KM
Masa własna pojazdu: 1194kg
Masa dopuszczalna: 1700kg
1.8T
Masa własna pojazdu: 1287kg
Masa dopuszczalna: 1730kg
Także różnica w masie własnej 93kg a dopuszczalnej 30kg
I z tego co widziałem kupując amory+sprężyny dany zestaw pasuje do zarówno 1.6 i 1.8 więc bez problemu by było
A jeśli te co teraz mam są nówki sztuki?- czy konieczna jest wymiana hamulców na większe?
Uważam że wszystko zależy od tego co mamy w głowie ale ogólnie ujmując - hamulce obowiązkowo, zatrzymac 1,5tony musisz równie sprawnie co rozpędzić. Bez dyskusji.
Ułaa więc tu się komplikuje Bo całą kabelkologią będę się sam zajmował. No ale jeszcze zobaczę jaki silnik uda się dorwać.Myślałem, o silnikach o oznaczeniu AUQ ze względu na moc oraz AUM i zmianie sterownika na 180KM, bo z tego co czytałem to konstrukcyjnie one się niczym nie różnią, tylko mapą
Prawda ale sterownika bez wyłaczania immo z AQU pod zegary z AUM nie zaadaptujesz, przynajmniej w Octavii się nie udało póki immo nie poszło w odstawkę.
A same przemapowanie komputera wchodzi w grę? Bez jego wymieniania.
Dzięki za odpowiedź i czekam na więcej
MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
Kolego ja bym szukał Anglika,możesz nawet za 4 tys znaleźć ja tak zrobiłem , a sam silnik ze wszystkim może cie wynieść z 3,5 tys więc możesz ładnie zarobić na gratach ,mi sie zwrócił cały swap i jestem jeszcze na tym zarobiony:) o ogolnie przy takim swapie jest trochę roboty i to nie jest takie łatwe jak mogłoby sie wydawać,ale zawsze warto próbować jak coś to pisz na pw to podziale sie moimi informacjami co do swapa.
Sprzedam mapę silnika do 1.8 turbo aum . 200km 290nm wyłączona sonda n249 i SAI
Re: MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
Nie w nowości a wielkości i konstrukcji szukaj różnic. Przód masz pewnie 256 albo 280 a tył bębny. W 1.8T przód był najmniejszy 288 ale na innych zaciskach niż 280 a tyłA jeśli te co teraz mam są nówki sztuki?
min. 232 niewentylowany oraz 256 wentylowany. Główną rolę odgrywa średnica tarczy i jej pojemność cieplna a zdecydowanie mniej to czy są nowe czy nie.
A popularny "chiptuning" to myślisz że jak się odbywaA same przemapowanie komputera wchodzi w grę? Bez jego wymieniania.
Swojego AUM'a w Octavii jeszcze sam sobie przemapowałem na AUQ i to był pierwszy mod od którego zacząłem zabawę z ME7.5
Z resztą, pamięć mam zawodną ale mam wrażenie że powielam tylko to co jest już na pisane na forum. Z resztą nie raz.
Projekt FiA: 6Y+20VT
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
AKL powinien miec juz tarcze na tyle seryjnie. Przynajmniej ja sie z takimi spotykalem.
Re: MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
Też o tym myślałem, tj. o angolu ale trudno znaleźć egzemplarz z takim silnikiem jaki chcę Ale szukam, szukam...brylantx8 pisze:Kolego ja bym szukał Anglika,możesz nawet za 4 tys znaleźć ja tak zrobiłem , a sam silnik ze wszystkim może cie wynieść z 3,5 tys więc możesz ładnie zarobić na gratach ,mi sie zwrócił cały swap i jestem jeszcze na tym zarobiony:) o ogolnie przy takim swapie jest trochę roboty i to nie jest takie łatwe jak mogłoby sie wydawać,ale zawsze warto próbować jak coś to pisz na pw to podziale sie moimi informacjami co do swapa.
Dokładnie, z tyłu mam tarcze.imperfectCell pisze:AKL powinien miec juz tarcze na tyle seryjnie. Przynajmniej ja sie z takimi spotykalem.
Re: MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
Witam odgrzeje troche. Jestem przed swap-em silnika tzn mam leona 1.6AKL z 2000r . A chce wrzucić 1.8t agu z golfa 4 99r. Moje pytanie brzmi czy wsio powinno śmigać najbardziej chodzi o elektrykę . Ponieważ w moim jest tzw pół can i boje sie że może coś nie grać choć moge sie mylić . Oczywiście licznik do leona zapodam od gofra kodowanie kluczyków oraz immo nie problem
Był LEON jest SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI
MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
AGU pracuje na starym ECU ktory nie obsluguje CANa, poszukaj nowszego silniika 1.8T
Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
ok napisałem pół can bo chyba tylko info do licznika idzie . Modół komfortu jest 1jo 959 799 ah więc bez can myśle że może być poroblem z poduszkami bo one są na can-ie . A silnik już stoi w garażu więc nie takie pstryk z nowym
Bardziej interesuje mnie czy jak już bym zamontował ten silnik . Podpiłą zegary od golfa odpalą od strzała (obecnie mam od b5fl) oraz komp agu czy auto bedzie pracować bo poduszki to jakiś emulator sie podepnie Najbardziej interesuje mnie to czy jak wstawie to wsio czy powinien pracować poprawnie wskazania na liczniku obroty prędkość . W sumie mam całe auto to i airbag można podmienić
Jest może ktoś z warszawy lub okolic co by wrzucił taki silnik do Leosia?
Bardziej interesuje mnie czy jak już bym zamontował ten silnik . Podpiłą zegary od golfa odpalą od strzała (obecnie mam od b5fl) oraz komp agu czy auto bedzie pracować bo poduszki to jakiś emulator sie podepnie Najbardziej interesuje mnie to czy jak wstawie to wsio czy powinien pracować poprawnie wskazania na liczniku obroty prędkość . W sumie mam całe auto to i airbag można podmienić
Jest może ktoś z warszawy lub okolic co by wrzucił taki silnik do Leosia?
Był LEON jest SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI
- Młody Golfiarz
- Vag Nysa
- Posty: 459
- Rejestracja: ndz lip 28, 2013 20:39
- Lokalizacja: Nysa
MK4 Swap z 1.6 AKL na 1.8T AUQ, AUM Konkretne informacje
Witam, odgrzewam temat.
Właśnie jestem w trakcie swap-a z 1.6 AKL na 1.8T AUQ. Stary silnik już wyciągnięty i zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie: czy poduszki silnika z 1.6 pasują do 1.8T wydają się być identyczne i na niektórych aukcjach też tak pisze, więc już nie wiem co sądzić. Proszę o odpowiedź
Właśnie jestem w trakcie swap-a z 1.6 AKL na 1.8T AUQ. Stary silnik już wyciągnięty i zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie: czy poduszki silnika z 1.6 pasują do 1.8T wydają się być identyczne i na niektórych aukcjach też tak pisze, więc już nie wiem co sądzić. Proszę o odpowiedź
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości