Kierownica i jej AIRBAG

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xnianx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 12, 2013 22:34
Lokalizacja: Police

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: Xnianx » ndz kwie 14, 2013 00:06

witam. niedawno kupilem golfika z 2000r, i zaczolem go ogladac pod kontem bezwypadkowosci. stwierdzilem ze wszystko w nim jest ok pasy chodza jak trzeba bo auto ma tylko 130 tys przebiegu ale martwi mnie kierownica a dokladniej mowiac AIRBAG. moze dziwnie to zabrzmi ale tworzywo z ktorego zostal zrobiony powiedzmy (przycisk klaksonu) jest inny niz w moim drugim aucie ktorym jest passat z 2002r. w golfie ten przycisk klaksonu jest wykonany z miekkiego materialu, wydaje sie ze z cienszego plastiku i martwi mnie fakt ze ktorys z airbagow moze byc lub jest zamiennikiem, ale nie jestem pewien do konca czy faktycznie tak jest, dlatego pytam sie na forum. mam nadzieje ze dosyc wyraznie sie okreslilem. szukalem troche w internecie cos na temat AIRBAG-ow i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania. z gory dziekuje za odpowiedz



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: doggie » ndz kwie 14, 2013 00:13

lepiej niż jest miękki niż miałby być twardy, właśnie zaślepki atrapy są twardsze niż oryginały, bynajmniej odniosłem takie wrażenie oglądając takie do Mk5, najprościej zdjąć poduchę i sprawdzić czy faktycznie ona tam jest



Awatar użytkownika
Xnianx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 12, 2013 22:34
Lokalizacja: Police

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: Xnianx » ndz kwie 14, 2013 00:18

zdjac poduche wiem jak, ale czy jesli cos pojdzie nie tak, nie odpali mi ona w rekach ? czy zabezpieczyc sie i odlaczyc akumulator ?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: Haki » ndz kwie 14, 2013 00:26

Nie odpali - bo niby dlaczego miałaby to zrobić ?
Jak się rzeczywiście boisz - to możesz aku odłączyć :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: doggie » ndz kwie 14, 2013 00:26

aku zawsze możesz odłączyć aczkolwiek ja w swoim Mk5 zdejmowałem poduchę tylko na wyłączonym zapłonie, wówczas nawet błąd poduszki się nie pojawi, przekładałem płótno poduszki z zaślepki kierownicy 4-ramiennej do zaślepki kierownicy 3-ramiennej, w zasadzie poduchę wyjmowałem kilka razy zawsze tylko na wyłączonym zapłonie



Awatar użytkownika
Xnianx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 12, 2013 22:34
Lokalizacja: Police

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: Xnianx » ndz kwie 14, 2013 00:39

przezorny zawsze ubezpieczony ;] poza tym nie jestem na tyle glupi zeby sprawdzac poduszke na odpalonym silnika badz wlaczonym zaplonie ;]



Awatar użytkownika
Xnianx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 12, 2013 22:34
Lokalizacja: Police

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: Xnianx » ndz kwie 14, 2013 00:42

mam jeszcze prozbe do tych ktorzy zobacza moj post aby zobaczyli airbag w swoim samochodzie i napisali tu jak to wyglada u nich. Dzieki za pomoc ;]



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: doggie » ndz kwie 14, 2013 01:04

nikt nie jest jasnowidzem, daj chociaż foto tej zaslepki

ps. i łącz posty



Awatar użytkownika
CRS200
Forum Master
Forum Master
Posty: 1257
Rejestracja: czw lip 21, 2011 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: CRS200 » ndz kwie 14, 2013 14:08

Xnianx auto 13 letnie i przebieg 130 tys km? Nie sadze ze to jest orginalny przebieg no chyba ze masz ksiazke serwisowa i wszystko jest udokumentowane.
Co do poduszki to najlepiej daj jakies foto zeby zobaczyc jak to wyglada, jak bedziesz sciagal airbag to nie muszisz odłaczac aku, nie boj sie poduszka nie wystrzeli :bajer:


Sprzedam części do: VW GOLF IV różne wersje silnikowe


Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: Pablo Corrado » ndz kwie 14, 2013 22:17

Jest tak, że wczesne roczniki MK4 i Passatów B5 miały inny odcień poduszki kierownicy - była bardziej błyszcząca - widac to doskonale na różnego rodzaju fotkach. Tak po prostu jest.
Póżniej, nie pamiętam od którego rocznika zmieniono tworzywo i nie było juz takie świecące.
Co do demontażu, to nie musisz akumulatora odpinać, zadbaj tylko o to, żeby zaplon był wyłączony.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: XV2 » pn kwie 15, 2013 18:56

Xnianx pisze:witam. niedawno kupilem golfika z 2000r, tylko 130 tys przebiegu
NIE realne :los2:'
Zrób zdjęcia auta chciałbym to zobaczyć(na zewnątrz i w środku ).


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: grg474 » pn kwie 15, 2013 20:34

przebieg realny bo to 1,6 a nie tdi. Chcesz sprawdzić? masz 2 metody - włącz stacyjkę, obok pedału kierowcy jest zaślepką - zdemontuj i przywal młotkiem w sterownik airbag - jak są poduchy to wystrzelą :bigok: .
A teraz druga metoda to zrzucić poduchę z kiery, odpiąć prawą zaślepkę konsoli dostęną po otwarciu drzwi i obejrzeć poduchę pasażera oraz zdjąć boczne osłony pasów i obejrzeć pasy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: XV2 » pn kwie 15, 2013 21:07

grg474 pisze:przebieg realny bo to 1,6
Nie prawda dla 13 lat

160 dałbym min..


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Kierownica i jej AIRBAG

Post autor: doggie » wt kwie 16, 2013 11:55

grg474 pisze:przebieg realny bo to 1,6
to o niczym nie świadczy, równie dobrze może mieć sporo więcej, jeśli nie jest to potwierdzone żadnymi dowodami to nic po naszym gdybaniu, teoretycznie jako 13-latek równie dobrze może mieć 260 kkm albo i więcej, znając życie jeśli od handlarza to stówka obowiązkowo musiała zostać zdjęta, ale powtórzę
jeśli nie jest to potwierdzone żadnymi dowodami to nic po naszym gdybaniu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości