Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- marcinnxtdi
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: ndz sty 11, 2009 13:16
- Lokalizacja: Czeladź
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Panowie a jak jest przeładowanie to też turbinka może być zapieczona ?? tak mi pisze w vagu i błąd 17965
Testowałem te zaworki i sztangę i działają a auto jedzie tylko do 120 ;/ .
pozdro
Testowałem te zaworki i sztangę i działają a auto jedzie tylko do 120 ;/ .
pozdro
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
No zazwyczaj właśnie przeważnie tak jest,że jak przeładowywuje to oznaka zapieczonej geometrii.
- Wojtek_1986
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 12:45
- Lokalizacja: z prowincj za miastem
- Kontakt:
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Uploaded with ImageShack.us
panowie gdzie kupie ten pierścień, przy czyszczeniu turbo okazało sie ze jedna jego czesc jest wyszlifowana jak na foto [na czerwono]
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Ale co się dzieje, łopatka wypada z tego otworu w tym pierścieniu, czy co ?
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Zapytaj o jego cenę w zakładach regenerujących turbosprężarki i czy Ci go opchną. Mam taki pierścień ale nie bardzo mi się opłaca go sprzedawać samego bo co potem zrobię z resztą turbosprężarki (lejącej olejem notabene przez uszczelniacze wałka więc mam ją do sprzedania całą ale z przeznaczeniem na części lub do regeneracji) w cenie 200 zł.
- Wojtek_1986
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 12:45
- Lokalizacja: z prowincj za miastem
- Kontakt:
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
nie wiem jakim trafem ta łopatka go tak "wyszlifowała", sama łopatka też się minimalnie wytarła. znalazłem na allegro nową zmienna geometrie za 395zł.
http://allegro.pl/nowa-zmienna-geometri ... 81403.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jeszcze pytanie do znawcow. mam 1.9 alh jaka tam jest turbina ?Garrett 1749V??
http://allegro.pl/nowa-zmienna-geometri ... 81403.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jeszcze pytanie do znawcow. mam 1.9 alh jaka tam jest turbina ?Garrett 1749V??
jeszcze nie ale za jakiś czas napewno. powinna nie mieć luzu w pierścieniu, a ma i to duzy.KoJ@K pisze:Ale co się dzieje, łopatka wypada z tego otworu w tym pierścieniu, czy co ?
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Witam , przedemną czyszczenie geo ehhh , pytanko czy zabierając się do tej roboty należy rozebrac góre motoru tzn dolot -egr-kolektor dolotowy ???
bo jak patrzyłem to za wiele miejsca w około turba nie ma a nie wszystkie śruby można od spodu odkręcić . od spodu są widoczne tylko 2 śruby (co wydech jest przykręconyu do turb. a jedna jest od góry , więc pewnie trzeba zrobić sobie miejsce od góry ??? tak ?? czy większość się robi od spodu ??? oby nie bo nie mam kanału w garazu ;/ I jakiś sposób na odkręcenie wydechu od turba bo śruby zapieczone i rdzawe jak u wszystkich , aboje sie by szpilek czasem nie ukręcić albo nie obrobić śruby
bo jak patrzyłem to za wiele miejsca w około turba nie ma a nie wszystkie śruby można od spodu odkręcić . od spodu są widoczne tylko 2 śruby (co wydech jest przykręconyu do turb. a jedna jest od góry , więc pewnie trzeba zrobić sobie miejsce od góry ??? tak ?? czy większość się robi od spodu ??? oby nie bo nie mam kanału w garazu ;/ I jakiś sposób na odkręcenie wydechu od turba bo śruby zapieczone i rdzawe jak u wszystkich , aboje sie by szpilek czasem nie ukręcić albo nie obrobić śruby
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Przemula w mk4 musisz wyjąć kolektor dolotowy,ale to jest plus,bo przy okazji wyczyścisz sobie go z syfu w srodku.
Większość od góry,ale bez kanału to będzie droga przez mękę...Przemula pisze: czy większość się robi od spodu ?
Pozapuszczaj wcześniej penetratorem np. ROST OFF od WURTH.Przemula pisze:boje sie by szpilek czasem nie ukręcić
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Tak jest, zeby dojsc do turbo trzeba zdemontowac dolot i egr-a. Teoretycznie da rade ogarnac wszystko z gory, ale jednak w przypadku srub od wydechu lepiej jest z kanalu. A na zapieczone sruby to chyba standard - wd40 i jakis odrdzewiacz. Ogolnie to przed tym zabiegiem dobrze jest, zeby calosc obficie zapsikac tymi preparatami.
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Michal thx za info wiec pora się wsiąść za to . Przy okazji wymienić przewody podciśnienia na syliconowe i zaslepka wgra prosi się by ja wstawić aha a czy jest coś bardziej kłopotliwego w tym temacie jak rozpolowienie zapieczonego turba , mówią ze lubi się nie otworzyć
Koj@k dzięki za radę
Więc pora sie wziaść za to - czystu dolot, napewno mu się przyda zrobić przy okazji wymienić wężyki podciśnienia na sylikonowe chyba 5mm ? i zaslepka egr leży na półce , to i się ją wsadzi na miejsce też nie zaszkodzi . Mam nadzieje że mi nie wywali jakiegoś błęda po tych moich modach . A czy mam sie zaopatrzyć w uszczelki jakieś ? do kolektora dolot. turba ????
Koj@k dzięki za radę
Więc pora sie wziaść za to - czystu dolot, napewno mu się przyda zrobić przy okazji wymienić wężyki podciśnienia na sylikonowe chyba 5mm ? i zaslepka egr leży na półce , to i się ją wsadzi na miejsce też nie zaszkodzi . Mam nadzieje że mi nie wywali jakiegoś błęda po tych moich modach . A czy mam sie zaopatrzyć w uszczelki jakieś ? do kolektora dolot. turba ????
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Z rozdzielaniem zimnej części od gorącej bywa różnie, raz musiałem się trochę namęczyc, a później następne już obficie moczyłem, odczekiwałem i nie było zbytnio problemów, jak dobrze się wymoczy, odrdzewiacz spenetruje szczeliny to po kilku, nastu puknięciach powinna się łądnie rozpołowic. Jak będziesz miał wyjęty dolotowy to od razy sobie jego też wyczyśc. Uszczelki najlepiej dac wszystkie nowe, ja wymieniałem te wszystkie, które są na zdjęciu:
Patrząc od góry to:
- uszczelka kolektora dolotowego
- uszczelka kolektora wydechowego
od lewej:
- uszczelka na kolektor wydechowy, w miejscu gdzie wychodzi rurka do EGRa i na tą uszczelkę przykręcasz zaślepkę
- uszczelka spływu oleju
- uszczelka między turbo, a wydech.
Patrząc od góry to:
- uszczelka kolektora dolotowego
- uszczelka kolektora wydechowego
od lewej:
- uszczelka na kolektor wydechowy, w miejscu gdzie wychodzi rurka do EGRa i na tą uszczelkę przykręcasz zaślepkę
- uszczelka spływu oleju
- uszczelka między turbo, a wydech.
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
no pomocne foto z uszczelkami i ich opisem to nie koniec mam jeszcze pare pytań . Moczyłeś turbo przed rozpołowieniem w sensie że psikałeś ponim odrdzewiaczem itp czy całe zalewałeś np w ropie? . Geometrie czyścimy na sucho czy można tam psikać jakimiś specyfikami by tej sadzy sie wyzbyć ? Jak czyt fotoporade o czyszczeniu geo to nic nie doczytalem sie o kolektorze wydechowym , tez go trzeba zdemontować by turbawa wyszła ??? jeśi tak to ehhhh znów zgrzane i skorodowane śruby z możliwością co najgorsze ich zerwania . i ostatnie pyt czy grucha jest rozbieralna , miejsce w którym wchodzi sztanga czy gruche mozna w środku wyczy scić ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Dodam tylko,że taką uszczelkę pod wydechowy,to tylko w ASO można kupić.W zwykłym sklepie można dostać np. Elring,ale pojedynczo 4szt.nie połączone paskiem.W niczym to nie przeszkadza,bo jak szpilki nie wykręciły się z głowicy,to wiesza się na nich uszczelki i bez problemu zakłada kolektor.Przemula pisze:no pomocne foto z uszczelkami i ich opisem
Gorzej jest z uszczelką pod ssący,bo nie ma na czym zawiesić...Mozna jedynie włożyć 2 śruby w kolektor,zawiesić na nich uszczelkę i wtedy delikatnie przyłapać do głowicy.
Ja nigdy nie moczę całej suszarki.Zapuszczam kilka razy w miejscu społowienia i grzeję.Później wystarczy parę razy puknąć i po krzyku.Przemula pisze:przed rozpołowieniem w sensie że psikałeś ponim odrdzewiaczem itp czy całe zalewałeś np w ropie?
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Turbo miałem zamocowane w imadle i psikałem na niego tymi specyfikami co trochę, a że czas mnie nie gonił to zostawiłem to tak przez noc. Raz czyściłem w miare miękkimi szczoteczkami drucianymi na wiertarce, a później dla wyrównania zrobiłem papierem 400, albo 600, tam nie chodzi o samo zmycie sadzy, tylko zdarcie tego zapieczonego nalotu, nagaru, żeby było możliwie gładko, bez żadnych zadziorów, to jest ważne ! Przy czyszczeniu dokładnie przyłóż się do miejsc, w których siedzą łopatki (czerwone strzałki na zdjęciu):
Kiedyś też czyściłem na piaskarce, drobnym ziarnem i z takiego syfu:
zrobiło się tak:
W zależności jaki masz silnik to turbo jest, albo osobno, albo razem z kolektorem.
Tu masz zdjęcie turbiny, która jest razem z kolektorem :
Jak będziesz to robił w golfie to tak samo będzie to wyglądało.
Ja nie rozbierałem gruch, zapuściłem do niej tylko delikatnie smaru w spreju. Zwróc uwagę czy grucha nie jest skorodowana, dziurawa itp, jeżeli wszystko okej, to nie ma co się doszukiwac.
Kiedyś też czyściłem na piaskarce, drobnym ziarnem i z takiego syfu:
zrobiło się tak:
W zależności jaki masz silnik to turbo jest, albo osobno, albo razem z kolektorem.
Tu masz zdjęcie turbiny, która jest razem z kolektorem :
Jak będziesz to robił w golfie to tak samo będzie to wyglądało.
dlatego wcześniej napisałem:Przemula pisze: jeśi tak to ehhhh znów zgrzane i skorodowane śruby z możliwością co najgorsze ich zerwania
A ryzyko zerwania, ukręcenia śruby występuje chyba zawsze, jak coś kręcisz, nigdy nie wiesz co tam i jak to siedzi, albo czy ktoś wcześniej czegoś nie drutował i nie zakleił np. śruby klejem jakimś itp.KoJ@K pisze:Ogolnie to przed tym zabiegiem dobrze jest, zeby calosc obficie zapsikac tymi preparatami.
Ja nie rozbierałem gruch, zapuściłem do niej tylko delikatnie smaru w spreju. Zwróc uwagę czy grucha nie jest skorodowana, dziurawa itp, jeżeli wszystko okej, to nie ma co się doszukiwac.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości