Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Witam
Czy napięcie na sterowniku powinno być tylko na pinie T121/37? Zauważyłem że u mnie w aucie jest również na na T121/121, T121/116 i T121/114. Czy tak powinno być? Auto to golf IV 1.9 tdi/alh. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Czy napięcie na sterowniku powinno być tylko na pinie T121/37? Zauważyłem że u mnie w aucie jest również na na T121/121, T121/116 i T121/114. Czy tak powinno być? Auto to golf IV 1.9 tdi/alh. Z góry dziękuje za odpowiedź.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
W jaki sposob to zmierzyles?
Wtyczka byla podpieta do streownika, odpieta?
37 to zasilanie po stacyjce.
114 sterowanie masa na zawor regulacyjny wtrysku
116 i 121 sa polaczone razem i steruja masa regulatororem ilosci wtrysku.
Przy odpietej wtyczce powinno byc tylko na 37 przy podpietej moze pojawic sie 12V na 114, 116, 121 ale w czasie pracy silnika raczej powinna byc tam masa.
+12V pojawia sie tam z tego powodu ze wyjscie to podciagniete jest przez rezystor o duzej wartosci do plusa. W czasie pracy silnika sterownik podaje tam mase i to napiecie powinno ci zniknac.
Jezeli masz tam napiecie na odlaczonej wtyczce to musisz miec zarte styki przekaznika bo on podaje napiecie poprzez bezpiecznik 32 i 34 na te elementy. Przekaznikiem tym steruje sterownik silnika dla tego po odpieciu wtyczki nie powinno byc tam ani plusa ani masy.
Wtyczka byla podpieta do streownika, odpieta?
37 to zasilanie po stacyjce.
114 sterowanie masa na zawor regulacyjny wtrysku
116 i 121 sa polaczone razem i steruja masa regulatororem ilosci wtrysku.
Przy odpietej wtyczce powinno byc tylko na 37 przy podpietej moze pojawic sie 12V na 114, 116, 121 ale w czasie pracy silnika raczej powinna byc tam masa.
+12V pojawia sie tam z tego powodu ze wyjscie to podciagniete jest przez rezystor o duzej wartosci do plusa. W czasie pracy silnika sterownik podaje tam mase i to napiecie powinno ci zniknac.
Jezeli masz tam napiecie na odlaczonej wtyczce to musisz miec zarte styki przekaznika bo on podaje napiecie poprzez bezpiecznik 32 i 34 na te elementy. Przekaznikiem tym steruje sterownik silnika dla tego po odpieciu wtyczki nie powinno byc tam ani plusa ani masy.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Dzięki za odpowiedź . Mierzyłem napięcie na odłączonej wtyczce. Czy piszesz o przekaźniku 109? Zauważyłem również, że jak odepnę wtyczkę od pompy wtryskowej to napięcie na tych pinach znika.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Tak, 109.
Skoro mierzysz na odlaczonej wtyczce to ten przekaznik musi miec zwarte styki. Obwod zamyka sie poprzez te 2 elementy i dla tego pojawia sie napiecie na 114, 116, 121.
Z tego przekaznika idzie zasilanie na bezpieczniki 32 i 34 a pozniej trafia na te 2 elementy.
To ze napiecie znika po odlaczeniu wtyczki na pompie to normalne bo te elementy przez ktore zmyka sie obwod siedza wlasnie w pompie.
Wyjmij przekaznik 109 i zobacz czy wtedy jest to napiecie.
Skoro mierzysz na odlaczonej wtyczce to ten przekaznik musi miec zwarte styki. Obwod zamyka sie poprzez te 2 elementy i dla tego pojawia sie napiecie na 114, 116, 121.
Z tego przekaznika idzie zasilanie na bezpieczniki 32 i 34 a pozniej trafia na te 2 elementy.
To ze napiecie znika po odlaczeniu wtyczki na pompie to normalne bo te elementy przez ktore zmyka sie obwod siedza wlasnie w pompie.
Wyjmij przekaznik 109 i zobacz czy wtedy jest to napiecie.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Wyjąłem przekaźnik 109, nie pojawiło się napięcie na pinach 121,116,114. Przełożyłem drugi przekaźnik na próbę, nic to nie zmieniło. Dalej jest +12 na 121,116,114. Oczywiśćie testy prowadzę na przekręconej stacyjce. Przy wyjętym kluczyku nie ma napięcia na 121,116,114.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Wtyczka do ECU podpięta byla jak wyciagales przekaznik?
Przekaznik jest sterowany z ECU wiec jak jest podpiete ECU i wlaczona stacyjka to on podaje dalej napiecie.
Przekaznik jest sterowany z ECU wiec jak jest podpiete ECU i wlaczona stacyjka to on podaje dalej napiecie.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Wtyczka odpięta była. Stacyjka również była wyłączona.
Znalazłem podobny temat http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 733&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;, koleś rozwiązał problem podmieniając sterownik.
Znalazłem podobny temat http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 733&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;, koleś rozwiązał problem podmieniając sterownik.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Tyle ze to sterownik ma sterowac tym przekaznikiem a jak odpwniesz od niego wtyczke to przekaznik nie powinien sie wlaczyc po stacyjce a jednak sie wlacza.
Wyglada na to ze masa nie jest podawana na cewke przekaznika ze sterownika tylko jest pociagnieta na stale.
Odlacz ECU i sprawdz czy na przekaznik na cewke idzie staly plus czy po stacyjce i jak jest podawana masa na cewke przekaznika.
Wyglada na to ze masa nie jest podawana na cewke przekaznika ze sterownika tylko jest pociagnieta na stale.
Odlacz ECU i sprawdz czy na przekaznik na cewke idzie staly plus czy po stacyjce i jak jest podawana masa na cewke przekaznika.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Czyli reasumując rozumiem, że tylko przy odpiętej małej wtyczce od sterownika, duża jest podłączona z pinu t121/18 nie powinna pojsc masa na przekaznik na nożekę 85?
Plus na 109 jest po stacyjce, masa idzie prawdopodobnie ze sterownika. Po wyjęciu dużej wtyczki nie ma napiecia na pinach 121,116,114, nie mruga kontrolka swiec nie pstryka przekaznik.
A może coś nie halo jest po stronie nastawnika dawki, może gdzieś tam jest zwarcie do plusa?
Plus na 109 jest po stacyjce, masa idzie prawdopodobnie ze sterownika. Po wyjęciu dużej wtyczki nie ma napiecia na pinach 121,116,114, nie mruga kontrolka swiec nie pstryka przekaznik.
A może coś nie halo jest po stronie nastawnika dawki, może gdzieś tam jest zwarcie do plusa?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Duza wtyczka to piny od 1 do 81, mala 82 do 121.
Po wyjeciu duzej nie ma napieica na 114, 16, 121 bo przekaznik mam mase na cewke z malej wtyczki z pinu 18 wiec jego styk roboczy jest zamkniety i nie podaje napiecia na pompe wtryskowa.
Skoro po wyjeciu przekaznika nie ma napiecia na tych pinach a na wyjetych wtyczkach i wlaczonym zaplonie jest to podlacz zarowke 21W pod bezpiecznik 32 lub 34 i zobaczczy zaswieci. Moze obwod zamyk sie przez cos jeszcze.
Po wyjeciu duzej nie ma napieica na 114, 16, 121 bo przekaznik mam mase na cewke z malej wtyczki z pinu 18 wiec jego styk roboczy jest zamkniety i nie podaje napiecia na pompe wtryskowa.
Skoro po wyjeciu przekaznika nie ma napiecia na tych pinach a na wyjetych wtyczkach i wlaczonym zaplonie jest to podlacz zarowke 21W pod bezpiecznik 32 lub 34 i zobaczczy zaswieci. Moze obwod zamyk sie przez cos jeszcze.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Nie zrozumieliśmy się:) Jeżeli obie wtyczki są wyjęte od ecu to również nie ma napięcia na tych pinach.agrala pisze:Duza wtyczka to piny od 1 do 81, mala 82 do 121.
Skoro po wyjeciu przekaznika nie ma napiecia na tych pinach a na wyjetych wtyczkach i wlaczonym zaplonie jest to podlacz zarowke 21W pod bezpiecznik 32 lub 34 i zobaczczy zaswieci. Moze obwod zamyk sie przez cos jeszcze.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Napięcie na pinach sterownika T121/121 T121/116
Jak wtyczki są wyjęte to nie ma sterowania przekaznika.
Wczesniej napisales ze napiecie jest nawet jak sa wtyczki odpiete - tak przynajmniej zrozumialem.
Jezeli po wypieciu wtyczek napiecie znika to jest wszystko w porzadku.
Jak jest wszystko podpiete i wlaczasz zaplon to przekaznik jest wtedy wysterowany i podaje dalej napiecie ktore pojawia Ci sie na tych pinach poprzez te elementy w pompie. Jak odpinasz wtyczke na pompie to to napieice z tych pinow znika.
Wczesniej napisales ze napiecie jest nawet jak sa wtyczki odpiete - tak przynajmniej zrozumialem.
Jezeli po wypieciu wtyczek napiecie znika to jest wszystko w porzadku.
Jak jest wszystko podpiete i wlaczasz zaplon to przekaznik jest wtedy wysterowany i podaje dalej napiecie ktore pojawia Ci sie na tych pinach poprzez te elementy w pompie. Jak odpinasz wtyczke na pompie to to napieice z tych pinow znika.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości