Z 1.4 na 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

marcin99097
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 26, 2013 23:31

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: marcin99097 » wt kwie 02, 2013 23:33

Witam serdecznie mam nadzieje że dobrze trafiłem od ponad 2 lat jestem posiadaczem mk4 1.4 16V, planuje zmienić na 1.8T moje pytanie brzmi co konkretnie będzie do wymiany/podmiany i jaki silnik.
Nie wiem czy dobrze wyczytałem ale AUQ zaczyna się obracać przy 3 tyś? Zależy mi żeby było to opóźnienie przy ok 3-3,5.
Jak to będzie z elektryką, skrzynią,miską no i koledzy mi nagadali że pół osie i tarcze też do wymiany?

Troszkę chaotycznie napisane ale niestety z reguły tak piszę jeśli zły dział nakierujcie mnie.



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: przemal » śr kwie 03, 2013 10:16

marcin99097 pisze:Nie wiem czy dobrze wyczytałem ale AUQ zaczyna się obracać przy 3 tyś? Zależy mi żeby było to opóźnienie przy ok 3-3,5.
eee? :goof: Chodzi Ci o to kiedy turbo wstaje?
marcin99097 pisze:Jak to będzie z elektryką, skrzynią,miską no i koledzy mi nagadali że pół osie i tarcze też do wymiany?
Elektryka do przeróbki, skrzynia od 1.8T jak i reszta osprzętu (turbo, ic, przepustnica, komputer itp.), miska będzie pewnie z silnikiem :hmm: półosie do wymiany, tarcze z zaciskami a jeśli zaciski to i zwrotnice do wymiany. Z tyłu pewnie masz bębny, więc najłatwiej całą belkę z tarczami przerzucić. Sprężyny pewnie też bo silnik cięższy. To nie wszystko bo na pewno jeszcze o czymś zapomniałem.


Gran Turismo Iniezione

Awatar użytkownika
Goblin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 15:33
Lokalizacja: Kołobrzeg/Gdańsk
Kontakt:

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: Goblin » śr kwie 03, 2013 11:07

Kolego, sprawniej, taniej, mniej stresu i nerwów będzie chyba przy próbie zakupu 1.8T


[b]MOJE MK3 PO OGROMNEJ RENOWACJI!:[/b]
ZAPRASZAM:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217412
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217412][img]http://i249.photobucket.com/albums/gg240/Gobasu/th_SDC11361.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: szpieg » śr kwie 03, 2013 11:55

taki swap bedzie wiecej kosztowal niz golf gti ;) sprzedaj swojego, dorzuc 5k i masz gti w dobrej wersji


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

marcin99097
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 26, 2013 23:31

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: marcin99097 » pt kwie 05, 2013 12:31

Nie no na tył mam też tarcze skrzynia tu już tak czy siak pada.
Tak chodzi mi o turbo żeby miało większe opóźnienie.
Naprawdę bardziej się będzie opłacać kupić golfa? Tu mam budę w idealnym stanie nawet malowana nie była ori lakier itd
Najbardziej to szkoda tej budy mi jest na prawdę w świetnym stanie.

Chyba że prościej będzie coś innego wsadzić?



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3235
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Odp: Z 1.4 na 1.8T

Post autor: maj0nez » pt kwie 05, 2013 12:35

W zykłą budę pchać taki, koszt SWAPa to masz około 5-7tyś a jak sprzedasz swojego dołożysz tą kasę jak ktoś pisał nawet wypas powinien być lepszy.
Pchać co innego to znów moc słaba chyba że 2.0 8V to hamulce by wyrabiały i silnik tańszy. Mam tak w mk3 na codzinne jazdy idealny spalanie LPG około 9l na 100km teraz LPG po 2.06 to żaden diesel nie będzie tańszy.


VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

marcin99097
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 26, 2013 23:31

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: marcin99097 » pt kwie 05, 2013 21:49

2.0 8V mówisz a co z pół osiami?



Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: mitusm » sob kwie 06, 2013 20:54

2.0 8V średnio jedzie, mam w mk4 na gazie. Chcesz tańszego swapa to pomyśl o VR5, całego anglika z tym silnikiem można dostać z 3-4tyś.



Awatar użytkownika
ajvan
Ataman
Ataman
Posty: 445
Rejestracja: czw lip 07, 2011 22:29
Lokalizacja: Lublin

Re: Odp: Z 1.4 na 1.8T

Post autor: ajvan » ndz kwie 07, 2013 13:47

maj0nez pisze:W zykłą budę pchać taki, koszt SWAPa to masz około 5-7tyś a jak sprzedasz swojego dołożysz tą kasę jak ktoś pisał nawet wypas powinien być lepszy.
Pchać co innego to znów moc słaba chyba że 2.0 8V to hamulce by wyrabiały i silnik tańszy. Mam tak w mk3 na codzinne jazdy idealny spalanie LPG około 9l na 100km teraz LPG po 2.06 to żaden diesel nie będzie tańszy.
gdzie niby masz taki gaz ? 2.6 owszem Ale nie 2.06 :P



olsen1969
_
_
Posty: 209
Rejestracja: sob kwie 09, 2011 22:30
Lokalizacja: gniezno,wielkopolska

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: olsen1969 » ndz kwie 07, 2013 14:06

marcin99097, robilem ostatnio takiego swapa i nie ma tragedii... :bigok:
kupilem calego angola 1.8 T za 2500zl.. :pub:
po wyjeciu 1.4 wszystko ladnie lezy na lapach...
w instalacji trzeba bylo tylko jeden kabel przelutowac..
no i na nowo zaprogramowac kluczyk pod licznik i komputer-nie chcilo mi sie stacyjki przekladac :helm:
cala zabawa trwala 1 dzien... zaznaczam ze oba auta byly jezdzace..... :okej:
koszt... nie przekroczyl 3tys.... no i zotalo kupe czesci do sprzedania :D :D
wiec polecam ci poszukac angola 1.8T i przekladac..bo wcale nie sa to duze koszty....


MOJ VW VARIANT VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=428128" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3235
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Odp: Re: Odp: Z 1.4 na 1.8T

Post autor: maj0nez » ndz kwie 07, 2013 14:40

ajvan pisze:
maj0nez pisze:W zykłą budę pchać taki, koszt SWAPa to masz około 5-7tyś a jak sprzedasz swojego dołożysz tą kasę jak ktoś pisał nawet wypas powinien być lepszy.
Pchać co innego to znów moc słaba chyba że 2.0 8V to hamulce by wyrabiały i silnik tańszy. Mam tak w mk3 na codzinne jazdy idealny spalanie LPG około 9l na 100km teraz LPG po 2.06 to żaden diesel nie będzie tańszy.
gdzie niby masz taki gaz ? 2.6 owszem Ale nie 2.06 :P
W Trojaczkowicach jest po 2.06zł dawna Petrochemia po sąsiedzku w Tatrze po 2.08zł a w Niedrzwicy na Orlenie po 2.24zł.


VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

marcin99097
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 26, 2013 23:31

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: marcin99097 » pn kwie 08, 2013 10:37

Okej dzięki za informacje ! Teraz zajmę się poszukiwaniem godnego 1.8T jeszcze tylko byście mnie pokierowali jakie oznaczenie silnika szukać? Bo nie wiem czy w końcu dobrze to widziałem że w tym AUQ turbo ma opóźnienie do 3 tyś? sorry od 3 tyś.



Awatar użytkownika
pusieq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: śr gru 30, 2009 19:43
Lokalizacja: Puławy (okolice)
Kontakt:

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: pusieq » pn kwie 08, 2013 14:03

marcin99097, a gdzie to widziałeś? AUQ ma 235 Nm przy 1950 obr/min, jeżeli się mylę to mnie poprawcie



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Z 1.4 na 1.8T

Post autor: przemal » wt kwie 09, 2013 10:32

marcin99097 nie wiem czemu uparłeś się na opóźnienie...Każdy walczy, żeby turbodziura była jak najmniejsza, żeby turbo wstawało wcześniej ale jak chcesz. Zresztą tuner ustawi graty pod Ciebie.


Gran Turismo Iniezione

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości