passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: 89Bartezz » czw lut 14, 2013 16:06

Witam

No więc wczoraj pobawiłem się vagiem
wyskoczyło mi 5 błędów:
-00668
-01117
-17978
-18027
-18008

Po usunięciu ani jeden nie wrócił do dziś.
Dziś po podpięciu pod kompa powrócił błąd 00668 - za niskie zasialanie EMC
Wyczyściłem styki na akumulatorze. akumulator jest nowy ma 2 tygodnie. Wtyczkę do komputera potraktowałem kontakt sprayem, przekaźnik 219 wyczyszczone nóżki, we wnętrzu jak nowy, wyczyściłem wszystkie wtyczki pomiędzy budą a puszką komputera w silniku. Bezpieczniki wszystkie dałem nowe. dołożona dodatkowa masa z silnika na budę.
Pod kierownicą na listwie zasilającej jest takie samo napięcie jak na zaciskach akumulatora.
Ładowanie na akumulatorze na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi 14.4 i takie samo jest na listwie zasilającej pod kierownicą. Zaś VAG w grupie 12 widzi ledwo 14.14
Gdy włącze światła, ogrzewanie szyb i dmuchawę napięcie na akumulatorze spada do 13.9 zaś na VAGu pokazuje 13.6 a niekiedy i spadnie na 13.3

Ogólnie auto nie ma problemu z zapalaniem, nic się nie dzieje niepokojącego chodź raz zdarzyło mi się że migała kontrolka z ładowania przez kilka sekund i już chyba od 2 tygodni nic się nie działo z nią.
Dodam że mam podłaczone odcięcie zapłonu pod przewód zasilający przekaźnik 219 ale zasila on sam przekaźnik a nie komputer ( czerwony kabel z zielonym paskiem)

Komputer mam ten poszukiwany przez wiele osób z końcówką GA, auto ma już magistrale CAN

Jak ktoś wie w passacie b5 przed liftem skąd idzie zasilanie komputera i gdzie jego masa jest podłaczona to bym postarał się i to wyczyścić

Z góry dziękuję za pomoc



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: jeryk10 » czw lut 14, 2013 21:05

odkręć ta puchę pod maska gdzie znajduje się komputer i zobacz jak to wszystko wygląda szczególnie te kostki


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: 89Bartezz » czw lut 14, 2013 21:20

Pisałem wyżej, że wszystkie połaczenia w tej puszce już wyczyściłem nawet te pomiędzy buda a puchą, w sumie nie było z czego bo zero nalotu, tak samo wtyczka od komputera



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: jeryk10 » czw lut 14, 2013 21:46

posiadasz kable rozruchowe podaj masę na krotko do karoserii z klemy minusowej oraz masę na silniki wtedy sprawdź ładowanie


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: 89Bartezz » pt lut 15, 2013 15:55

ładowanie na wolnych jest 14.4 mierzone na akumulatorze. komputer wyłapuje 14.14 wtedy
Masa do budy z silnika jest dorobiona w 2 miejscach przeze mnie, z karoserii do akumulatora też mam dodatkową masę ( oryginalną było ciężko dokręcić przez rozpórkę)

Dokładniej chodzi mi skąd komputer bierze zasilanie i masę, gdzie te kable idą bo problem jest z zasilaniem samego komputera. Bo reszta instalacji auta jest w bardzo dobrym stanie bo spadki są znikome, nawet na kablu z radia czy zapalniczki takie samo jest napięcie jak na akumulatorze 14.4



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: 89Bartezz » pt lut 15, 2013 18:59

Dziś miałem niewiele czasu ale powalczyłem troszkę i co znalazłem.
Z kompa z dużej wtyczki wychodzi grubszy od innych przewód brązowy czyli masa. Przewód ten nie wchodzi nigdzie przez wtyczki do wnętrza pojazdu tylko tak jakby w zawiniętą taśmą wiązkę.

Wiązka z pudła komputera na podszybiu przechodzi przez grodź do komory silnika. Z wiązki tej wystaje jeden grubszy drut ( 2 razy grubszy jak ten masowy z komputera) i dochodzi do punktu wspólnej masy pod zbiornikiem wyrównawczym cieczy.

Pytanie : Czy to wspólna masa dla przekaźników i komputera ( łączy się gdzieś pod tą taśmą i wychodzi jeden kabel do tej masy w komorze silnika)

Pytanie 2 : do przekaźnika 219 dochodzi grubszy kabel czerwony z zielonym paskiem. Na tym kablu mam zrobione odcięcie. Od czego jest dokładnie ten kabel? Bo może odcięcie alarmu powoduje spadek napięcia i potem te napięcie traci się dalej.



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: 89Bartezz » sob kwie 06, 2013 17:04

Dziś po dłuższym czasie mając chwile czasu sprawdziłem auto vagiem i wywaliło mi znowu masę błędów z tym ładowaniem.
Przypominam że na pracującym silniku ładowanie na aku i listwie pod kierownicą wynosi 14.4 a vag widzi 13.6

Obrazek


Z tego co widzę jest błąd 18008 na terminalu 15 stacyjki za niskie napięcie. Czy może to oznaczać koniec kostki stacyjki? bo przez nią płynie prąd do przekaźnika świec żarowych, kompa itd



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: ssarna1 » sob kwie 06, 2013 17:32

Najprościej to sprawdzisz mierząc spadek napięcia na stacyjce.

Ps. zamiast robić zdjęcie lepiej użyć narzędzia wycinanie (jeśli masz win7/8) albo print screena w starszych windowsach


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC

Post autor: 89Bartezz » sob kwie 06, 2013 20:10

ssarna1 pisze:Najprościej to sprawdzisz mierząc spadek napięcia na stacyjce.

Ps. zamiast robić zdjęcie lepiej użyć narzędzia wycinanie (jeśli masz win7/8) albo print screena w starszych windowsach
zdjęcie robiłem telefonem bo używałem laptopa a wklejałem przez stacjonarnego bo tak szybciej przerzucić z telefonu do kompa.


dziwne jest też pojawianie się błędu alternatora, skoro napięcie daje 14.4V i przy włączonych wszystkich odbiornikach jakie są nie spadnie niżej jak 14.1V ( mierzone na akumulatorze, na vagu spada do 13.4 nawet)


W poniedziałek postaram się załatwić drugą stacyjkę bo ta i tak od nowości siedzi, a koszt nie duży i podmienić tylko że błędy nie pojawiają się od razu ale dopiero po jakimś czasie.


Tylko chodziło mi w skrócie o to czy uszkodzona kostka stacyjki może powodować te błędy za niskiego napięcia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości