Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: adams » śr mar 20, 2013 17:48

czy taki uszczerbek będzie w czymś przeszkadzał?

http://ifotos.pl/zobacz/Zdjcie059_xqqwrrs.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Przy okazji wymiany wałków trzeba coś jeszcze zmieniać (uszczelki, podkładki itp)?


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: Dziku VR6 » śr mar 20, 2013 18:31

nie bedzie przeszkadzał.
Nie trzeba.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
mar_ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 19:53
Lokalizacja: RKL/RZ
Kontakt:

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: mar_ek » śr mar 20, 2013 23:21

ma ktoś może czas otwarcia, wzniosy itp wałków z 2,8 :helm:


VRT in progress....

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: adams » ndz mar 24, 2013 13:43

jest jakiś specjalny sposób na odkręcenie kół zębatych od wałków? To że jest blokada na końcu wałka to wiem, nie ma tam czasem jakiegoś odwrotnego gwintu czy jakiejś innej zagadki? Blokada, spora przedłużka i ma pójść?!


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Re: Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: Dziku VR6 » ndz mar 24, 2013 13:49

Dlatego Ci wcześniej napisałem jak mozna inaczej zmienić wałki gdy jest problem z odkręceniem
Dziku VR6 pisze:czasami te kola zębate z wałków nie tak prosto się chcą odkręcić. U siebie jak zmieniałem wałki to musialem pokrywe boczną od rozrządu zdejmować żeby odkręcić łyżwy i ślizg ,zeby łancuch się na tyle zluzował, aby wałek wyjąć razem z zębatką.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: adams » ndz mar 24, 2013 14:19

muszę odkręcić zębatkę od wałka bo ma wyłamane kilka zębów :/

Obrazek


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
Adanio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob lut 06, 2010 17:45
Lokalizacja: LUB (prawie Lublin)
Kontakt:

Re: Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: Adanio » ndz mar 24, 2013 14:21

adams pisze:jest jakiś specjalny sposób na odkręcenie kół zębatych od wałków? To że jest blokada na końcu wałka to wiem, nie ma tam czasem jakiegoś odwrotnego gwintu czy jakiejś innej zagadki? Blokada, spora przedłużka i ma pójść?!
Blokada na końcu wałka nie do tego służy, na wałku masz przecież takie miejsce gdzie możesz przytrzymać wałek kluczem, bodajże 24. Mimo to czasem i tak nie da się odkręcić łatwo i trzeba kombinować, albo się poddać :P gwint jest normalny, znaczy nie "lewy" ale śruby są najczęściej zabezpieczane klejem i niechętnie idą więc trzeba uważać żeby nie obrobić łba jakimś marnym kluczem.



Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: adams » czw kwie 04, 2013 21:24

Wałki nareszcie wykręcone. Z jedną śrubą która trzyma koło zębate był spory problem, pneumat nie pomagał, poddały się trzy końcówki aż w końcu urobił się łeb śruby, trzeba było nagrzać, dospawać inną śrubę i uruchomić długą przedłużkę (rurę) :D


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: dawid018 » czw kwie 04, 2013 22:02

jakie wrażenia??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: adams » pt kwie 05, 2013 11:50

Wrażeń brak, bo na razie wałki wykręciłem tylko ze starej głowicy, swojego silnika jeszcze nie rozbierałem, czekam aż się zrobi cieplej... Ale znając życie to odczucia się nie zmienią (tak samo jak po przepustnicy, kolektorach itp)

Mam jeszcze jedno pytanie, jak wyjmę wałki to łańcuch się poluzuje, czy trzeba będzie jakoś ustawiać/napełniać napinacz? czy zakładać nowe skręcać i odpalać?


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Re: Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: adams » pt mar 06, 2015 16:22

wałki o oznaczeniach:

WTR3 oraz WTR4 pochodzą z 2.9 czy 2.8?


Takie coś znalazłem dotyczące różnic w wałkach 2.8 i 2.9
silnik AAA
Wałka rozrządu 021 109 101 021 109 102 N i B
- TAB 014 002 A i B TAB 014002
- Kąt otwarcia 220 ° CA mierzone na 1 mm skoku zaworu
- Rozpiętość między wylotem i wlotem: 115 °
- Otwiera spalin: 222 ° BTDC;. Wydechowy zamyka: 2 ° BTDC.
- Wlot otwiera: 8 ° n OT: wlotowy zamyka się: 228 ° n OT ..
- Skok zaworu: 10,2 mm

silnik ABV
Wałka rozrządu 021 109 101 021 109 102 M i
- TAB 014 002 A i B TAB 014002
- Kąt otwarcia 220 ° CA mierzone na 1 mm skoku zaworu
- Rozpiętość między wylotem i wlotem: 119 °
- Otwiera wydechowy 230 ° BTDC;. Wydechowy zamyka: 10 ° BTDC.
- Wlot otwiera: 8 ° n OT: wlotowy zamyka się: 228 ° n OT ..
- Skok zaworu: 10,2 mm


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: adams » pn sie 24, 2015 17:00

wałki z 2.9?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
OLI88
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 865
Rejestracja: śr sie 22, 2007 14:38
Lokalizacja: okolice kielc
Kontakt:

Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: OLI88 » pn sie 24, 2015 22:36

2,9 021109101M / 021109102A
2,8 021109101N / 021109102B


Obrazek

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Re: Od czego Wałki do VR6 AAA 2.8?

Post autor: adams » wt sie 25, 2015 13:18

O co chodzi z oznaczeniami WTR1, WTR2, WTR3, WTR4 oraz WTR5 - była tu jakaś zależność?


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości