[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » ndz lut 03, 2013 13:46

Po co przechodzisz z weiteców na h&r? różnicy w wysokości na 100% nie będzie



Awatar użytkownika
cieszyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob sie 27, 2011 10:31
Lokalizacja: SK !

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: cieszyn » czw mar 21, 2013 23:03

Witam.

Teraz ja mam pytanko ... pewnie mnie zbesztacie :P , ale co tam ... :>

Chcialem załozyć springi max -40mm czy tam ile one maja...

Amorki mają ok. 75%sprawności...

Opona 195/65/15 na kołpakach :P ( nie znam parametrów felg, bo auto sprowadzone ) ... chcialem przesmigac na nich ten sezon jeszcze co najmniej bo są dobre, jedynie co to od wujka moge miec 195/55/16(za free), ale musialbym dokupic jakies fele ...

Chciałem zejśc troche niżej, ale czy jest sens dokupywać samych springów ? Na takie balony ?


Był mój Golf 4 ===> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=501068" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz jest Borewicz :) ===> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=587208" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Steryd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: czw maja 27, 2010 20:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: [mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Steryd » czw mar 21, 2013 23:21

Shmatan pisze:Po co przechodzisz z weiteców na h&r? różnicy w wysokości na 100% nie będzie
Roznica jest, H&R -35mm sa od Weitec -30mm krotsze o 5mm (rzetelnie mierzone) i o tyle nizej siadlo auto :hmm: Z przodu rzeczywiscie na pierwszy rzut oka nie widac, ale tyl optycznie lepiej usiadl na nowym setupie :bajer:
H&R wydaje sie byc ciut sztywniejszy, ale lepiej wybiera dziury i auto mniej podskakuje niz na Weitecu :helm:


Sprzedam kierownicę czteroramienną MK4 z poduszką - 100zl z gratisową wysyłką

Awatar użytkownika
fisitko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 04, 2011 13:47

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: fisitko » pt mar 22, 2013 15:53

jeździł ktoś z was na sprężynach -30/40 MTSa do seryjnych amorów?
jak to chodzi?
warto dołożyć do Eibach Pro-Kit lub H&R?



Awatar użytkownika
szakulvip
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
Lokalizacja: WP
Auto: Audi a4 b8
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: szakulvip » pt mar 22, 2013 16:51

czy to mts czy eibach do serii amor to i tak będzie "kupa" z jazdy :D


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » pt mar 22, 2013 17:49

fisitko, nie warto - kup dowolne używane springi, a na następny sezon i tak zainwestujesz w gwint lub kupisz konkretny kit.



Awatar użytkownika
siwy17tg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn sty 16, 2012 14:31
Lokalizacja: Lubin

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: siwy17tg » sob mar 23, 2013 13:09

czy sprężyny takie jak podał kolega http://moto.allegro.pl/vw-golf-iv-audi-" onclick="window.open(this.href);return false; ... 16958.html podejdą pod golfa IV kombi???? bo nie ukrywam że planuje na wiosnę troszkę posadzić niżej mojego MK IV i kompletnie nie wiem jakie sprężyny kupić do seryjnych amorków.... felga dosyć mała bo 16"



Awatar użytkownika
fisitko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 04, 2011 13:47

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: fisitko » ndz mar 24, 2013 16:23

mam opcje kupić okazyjnie prawie nowe springi H&R a z tego co czytam to ludzie zadowoleni z jazdy na nich
na gwint nie będę zrzucał na bank bo używam wszędzie auta i musi pozostać w miarę "normalny" komfort
teraz pytanie czy na pewno podejdą mi sprężyny H&R od Audi A3 silnik ASZ (130hp) i czy GOLF mi ładnie siądzie o te 30mm?



Awatar użytkownika
szakulvip
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
Lokalizacja: WP
Auto: Audi a4 b8
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: szakulvip » pn mar 25, 2013 11:30

fisitko pisze:czy GOLF mi ładnie siądzie o te 30mm?
tego nikt Ci nie zagwarantuje co do mm, tym bardziej że podajesz, że są dedykowane do a3 porównaj sobie masy osi obu aut i sam możesz wysciagnać wnioski


Obrazek

Awatar użytkownika
patryk173
Forum Master
Forum Master
Posty: 1320
Rejestracja: pn lis 07, 2011 21:43
Lokalizacja: Biłgoraj

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: patryk173 » śr mar 27, 2013 22:23

Witam. Porównując seryjne amory + sprezyny eibach sport line(ok -50mm) do amorow mts technik + ta sama sprezyna ile mts bedzie nizszy? Chodzi mi o przod :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
golf3dawid
Forum Master
Forum Master
Posty: 1502
Rejestracja: pn lis 01, 2010 23:34
Lokalizacja: Sosnowiec

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: golf3dawid » sob mar 30, 2013 03:05

Dobry temat dla mnie :)

Wiem , że każy pomyśle że głupie pytanie itp itp , pewnie sam się z tego będę śmiał za kilka miesięcy ale muszę spytac :D Tak samo bałem się 17.. i profilu 45 pytałem , oglądałem , w końcu po pierwszej jeździe byłem pozytywnie zaskoczony ,myslalem ze profil 45 to jest nie wiem jakas bariera , ze trzeba wolno jezdzic itp itp :) Wiadomo to nie balon 195/60 ale da się normalnie jeździć , jest tylko delikatnie twardziej :)

Do rzeczy

Pod postem 3 fotki jak wygląda auto , mam fajne felgi które maja potencjal ale... nie ma efektu bo auto jest za wysoko . Trzeba cos z tym zrobic , autem robie okolo 2000km miesiecznie , wiec musi byc jakis tam komfort .

Gwint jak narazie odpada chyba , głownie chce sprezyny lecz jest jedna rzecz ktorej sie boje :) Czy przy -40/-30 gdy zapakuje sie samochod tyl nie bedzie ocieral ? Czytalem wasze posty i nie powinien ,w koncu obnizajaca sprezyny sa troszke twardsze od ori :)

Druga opcja to KIT , tylko ze koszta sa wieksze i przypuscmy kit -60/-40 kupuje i nie mam regulacji , -60 jest juz troche sporawo jak na przod , w zime moze byc lipa . A jak sie ma , porownujac do sprezyn ze gdy na kicie zapakuje auto ono ine siadzie na tyle by ocieralo ? :)

Moze i pytania banalne , ale wole sie dwa razy upewnic niz stracic kase ktorej juz w pewnej czesci nie odzyskam a jak narazie jestem uczniem wiec ciezko :) Z drugiej strony fajna felga ktora dzieki obnizeniu moze zyskac na wygladzie .

Aha :) Ja nie oczekuje szurac czymkolwiek , dla mnie bedzie super jesli nie bedzie szpar miedzy opona a blotnikiem , ze bedzie ona duzo mniejsza niz na fotkach .

Fotki tylko takie , porobie moze lepsze :) nie wiedzialem ze bede je umieszczal w tym temacie

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.

Mój Golf MK4 Smoked Front

Obrazek

Awatar użytkownika
patryk173
Forum Master
Forum Master
Posty: 1320
Rejestracja: pn lis 07, 2011 21:43
Lokalizacja: Biłgoraj

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: patryk173 » sob mar 30, 2013 11:38

Kup sobie sprezyny eibacha pro kit i ewentualnie amorki mtsa na przód. Nic nie bedzie zacierac i bedzie sie fajnie jezdzic. Jak dasz same sprezyny to tył moze siasc nizej niz przod, a jak dasz do tego amorki skrocone na przod powinno sie ladnie wyrownac :bigok:
ps. Fajne te felgi masz


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » sob mar 30, 2013 15:50

Kup same sprężyny pojeździsz sezon i kupisz gwint (miękki, np. fk).

To czy będzie tarło i jak siądze na springach to loteria zależna głównie od samych sprężyn - jak by tak przypadkiem jednak tarło na full załadunku do dołożysz odboja za 15zł i przestanie, a jak będzie przód wyżej to utniesz ćwierć zwoju z przodu i się wyrówna. Springi to sprawa przejściowa



Awatar użytkownika
szakulvip
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
Lokalizacja: WP
Auto: Audi a4 b8
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: szakulvip » ndz mar 31, 2013 12:57

golf3dawid pisze:Pod postem 3 fotki jak wygląda auto , mam fajne felgi które maja potencjal
nie potrzebnie zapychasz temat fotkami, wiadomo jak mk4 wygląda na serii, mam wrażenie, że chciałes pochwalić sie felami a do tego jest osobny dział.
golf3dawid pisze: A jak sie ma , porownujac do sprezyn ze gdy na kicie zapakuje auto ono ine siadzie na tyle by ocieralo ?
napisz o co ci chodzi ale tym razem w naszym ojczystym jezyku
golf3dawid pisze:dla mnie bedzie super jesli nie bedzie szpar miedzy opona a blotnikiem
do takich zamierzeń to tylko gwint.

Co do twojego tematu to samych sport spręzyn na serie amorki ci nie polecam, bo po roku będziesz musiał bulić na nowe amorki, gwintu nie chcesz, dlatego dla ciebnie rozwiązaniem będzie kit np eibach pro kit + amorki MTS i bedziesz zadowolony.
patryk173 pisze:Jak dasz same sprezyny to tył moze siasc nizej niz przod, a jak dasz do tego amorki skrocone na przod powinno sie ladnie wyrownac
jeszcze nie słyszałem, żeby komuś po założeniu samych sprężyn tył był niżej, po drugie nie ma amorków skróconych są ale o skróconym skoku i to nie ma nic wspólnego z obniżeniem tylko z charakterystyką pracy amora.
Shmatan pisze:jak będzie przód wyżej to utniesz ćwierć zwoju z przodu i się wyrówna.
nie słuchaj takich pseudo porad, kto o zdrowym umyśle doradza ucinanie zwojów? takie rady to możesz usłyszeć ale od podchmielonego "mechanika" z pod remizy :D


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości