Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Post autor: ...radek... » wt cze 28, 2011 20:27

witam. opisze pomalu co dobiega mojemu autku. silnik 1.8 ADZ +LPG rano jak go zapale to nie chce sie przelaczyc na gaz. po zagrzaniu przelaczy sie bez problemu z ty, ze nie chce juz przelaczyc sie na benzyne. podpialem go pod kompa i wyskoczyly mi takie bledy: 523-Czujnik temperatury powietrza zasysanego, 670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127 brak sygnału. po odpieciu wtyczki 4-pinowej od czujnika temperatury powietrza zasysanego wszystko wraca do normy. za co odpowiedzialny jest ten czujnik??? mozna jezdzic z odpieta wtyczka? i czy wymiana pomoze, bo bylem u gaziarza(najpierw myslalem, ze to cos z instalacja) i powiedzial, ze reduktor do czysczenia. co o tym sadzicie????



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Post autor: ssarna1 » wt cze 28, 2011 21:57

chcesz mi powiedzieć że działa ci na benzynie i na gazie z odpiętą wtyczką? kolego chyba nie tę wtyczkę odpinasz :jezor: brudny reduktor nie może zablokować ci zmiany rodzaju paliwa


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Post autor: ...radek... » wt cze 28, 2011 22:04

ssarna1 pisze:chcesz mi powiedzieć że działa ci na benzynie i na gazie z odpiętą wtyczką?
dokladnie tak. wtyczka 4 pinowa. zdjecie podgladowe Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Post autor: Paweł Marek » wt cze 28, 2011 22:50

Kolego źle opisujesz albo źle kojarzysz. W tej wtyczce dwa kable są do czujnika temp. powietrza zasysanego, a dwa do zasilania wtryskiwacza benzyny. Po odpięciu nie możesz więc jeździć na benzynie tylko na gazie dla którego czujnik temp jest bez znaczenia. Na czym więc polega że nie chce się przełączyć z powrotem na benzynę? Z odpięta wtyczką nie przełączysz przecież. Jesli odpinałeś wtyczkę i jeździłeś to zostaje ci błąd o czujniku temperatury, pewnie odpinałeś też wtyczkę od przepustnicy - to to samo. Skasuj błędy pojeździj na samej benzynie i dopiero wówczas testuj Vagiem ponownie czy faktycznie te czujniki sa uszkodzone.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Post autor: ...radek... » wt cze 28, 2011 23:27

jesli ta wtyczka co jest pokazana na zdjeciu jest wpieta i caly czas jezdze na paliwie wszystko jest ok. w momencie gdy samochod sie zagrzeje (tylko wtedy przelaczy sie na gaz) przelacze na gaz-auto chodzi. i wlasnie teraz jesli chce go zapalic na benzynie, albo przelaczyc na benzyne-nie ma szans(na gazie pali, ale ciezko). zeby zapalil na benzynie musze chwile poczekac, az ostygnie.

bylem wlasnie sprawdzic-chodzi na bez tej wtyczki ale 2-3 minuty. sorry za wprowadzenie w blad. kasowalem bledy, 670 sie skasuje a ten drugi zostaje. jezdze juz tak od 2 miesiecy i krew mnie juz zalewa. to ja juz nie wiem gdzie szukac przyczyny.



Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz ni

Post autor: ...radek... » śr cze 29, 2011 18:45

wszystko jasne. znalazlem przyczyne. pod guma przy wtyczce 4 pinowej do czujnika temp.powietrza zasysanego wylecialy 2 przewody z konektorkow. z 2 i 4 pina. taka niby *#cenzura#* a tak moze dac po dup.e. wszystko hula jak nalezy. :bigok: :bigok: :bigok: . panowie dzieki za sugestie. :pub:



ci-nek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt paź 31, 2006 21:59
Lokalizacja: Warszawa/Białystok

Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Post autor: ci-nek » sob mar 30, 2013 19:46

w którym miejscu dokłądnie "wyleciały" Ci te przewody? od strony wtrysku, czy od strony przewodu?


-------------------------------------
po godzinach sobie tworzę
http://www.marcintarasiewicz.com

Obrazek

Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Post autor: ...radek... » wt kwie 02, 2013 02:23

od strony przewodu



oxarical
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lis 01, 2010 00:07
Lokalizacja: Przeczyce

Czujnik temperatury powietrza zasysanego-raz pali raz nie

Post autor: oxarical » pn lip 13, 2015 18:22

Panowie, up.
Mam aktualnie podobny problem w silniku AAM, powyrywane 3 przewody z wtyczki czujnika (nie wiem czy debile jak montowali gaz to zrobili czy już było) ale dławi samochód i nie da się normalnie jeździć (na gazie jak i na benzynie - VAG pokazuje -55 stopni). Z chęcią je polutuje tylko problem polega na tym, że nie mam pojęcia który przewód przylutować gdzie. Gdyby ktoś miał ten sam silnik, gdybym mógł poprosić o zdjęcie kolorystyki :( Nie chce mi się całej wiązki do komputera odgrzebywać albo miernikiem sprawdzać który kable jest który. Teoretycznie mam 9 możliowści ale jeśli ktoś pomoże, to będę wdzięczny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości