EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9251
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » sob mar 09, 2013 08:40

w ajm mozna smialo zaslepiac i beldu nie wywali. Tu przyczuna musi byc cos innego a napewno nie egr.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

EGR out - wrazenia

Post autor: oli26 » sob mar 09, 2013 11:55

wesol już wiem, że to nie od EGR. Poprostu zbieg okoliczności, że po zaślepieniu EGR zaczęło coś złego dziać się z turbiną. Tu link do tematu z moim problemem viewtopic.php?f=80&t=502103


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

mayl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 20, 2012 15:55

EGR out - wrazenia

Post autor: mayl » śr mar 27, 2013 23:23

witam,
mam silnik asv i mam kilka pytań bo wiem, żeby autko jezdzilo trzeb zrobic kilka rzeczy zaczynając od sprawdzenia wężyków, zaworków N75 i N18, wytestowania diodą przepływomierza, zaślepienia EGR i wyczyszczenie kolektora, odpiecia odmy od rury ktora idzie do turbo i puszczenia go pod silnik, następnie wyczyszczenie geometrii turba. Turbo na koncu bo jezeli sie nie wyczysci i zaślepi EGR i odepnie odmy to nie ma sensu czyscic turba bo za jakis czas znow sie zabrudzi spalinami. U mnie wlasnie zaczalem od dupy strony i dlatego po roku znow mi turbo przeladowuje. Dlatego zrobie to co założyłem ale mam kilka pytan bo wielu sie wypowiadalo w tym temacie ale 80% osob przepisywalo to co od innych przeczytalo :) nie ma co sie oszukiwac :) Zatem moje pytania:
- u mnie wężyk idący od N18 do EGR jest przy EGR na stałe przymocowany więc nie rozumiem o co chodzi w tym, żeby go zaślepić??przecież odpinając go od N18 już nie bedzie podciśnienia sterującego EGR a N18 z tego co przeczytałem lepiej nie zaślepiać bo może paść i tak pisał chyba SZTOMEL. Jedni piszą, żeby odpiać wtyczke i wyłączyć N18 wiec jak powinno byc bo kazdy pisze jak chce. Jeżli musi on byc wlączony to napiszcie co zaślepiamy czy wylot zaworka czy wężyk do EGR. To jest jedna sprawa.
- kolejna sprawa: u mnie przy EGR jest klapa gaszaca i czy jak odepne wężyk od N18 i zaslepie EGR to klapa przestanie działac i bedzie autem telepało przy gaszeniu???

Jak narazie tyle bo reszte przeczytajac 92 strony w 3 dni juz chyba wiem



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9251
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » czw mar 28, 2013 07:31

odpinasz wezyk przy tym ufo czyli EGR. Zaslepiasz go i ani nic nie bedzie sie dziac z elektrozaworkiem N18 ani nie bedzi ezaklucac pracy i turbiny czyli N75 ani klapy gaszacej. Reszta dziala poprawnie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mayl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 20, 2012 15:55

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: mayl » czw mar 28, 2013 09:40

Kurde ale przy tym EGR coś nie mogę tego odpiąć tak jakby to było na stałe przymocowane. Może poprostu przetnę na środku wężyk i jak będę chciał powrócić do EGR to go połączę złączką i tyle ;)
No to nie pozostaje jak zabrac się za robotę i pochwalić co z tego wyszło.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9251
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » czw mar 28, 2013 19:33

dlugo nie ruszane to sei zawulkanizowalo. Utnij i zaslep wezyk. I tak jest ten wąż zawsze duzo dluzy jak trzeba. Zreszta olej ten EGR- to tylko element pro ekologiczny i nic wiecej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mayl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 20, 2012 15:55

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: mayl » czw mar 28, 2013 20:39

taki mam plan,żeby go olać :)
a powiedz mi jeszcze coś odnośnie n18.
Jak już odepne od niego EGR to jaką od będzie odgrywał rolę?? czy bedzie do czegos jescze potrzebny???

Po zaślepieniu EGR mam zamiar wziac sie za przeplywomierz i testowac go diodą. Ja ja podpiac do wtyczki to wiem ale teraz niech ktos mi powie jak podepne ta diode to na co mam zwrocic uwage i jak sie to testuje zeby byc pewnym czy przeplywomierz dziala poprawnie czy cos miesza.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9251
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » czw mar 28, 2013 22:50

N18 juz nic w zasadzie nie bedzi erobil poza tylko symulacja ze wszystko dziala. Jak go odepniesz (wtyczke elektryczna) to bedzie wywala blad a jak zostawisz to bedzie wszysto okej.
Ja bym nic diodą nie robil. Zrob loga dynamicznego 003 to ci powiemy co jest z przepływką.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mayl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 20, 2012 15:55

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: mayl » czw mar 28, 2013 23:43

nie mam vaga wiec logow nie zrobie. Moze kiedys zainteresuje sie kupnem kabla i sie pobawie. Teraz zalezy mi zeby jakos sprawdzic przepływomierz bo ponoc bez kompa to tylko dioda moze pokazac czy jest zepsuty. Dioda ponoc stymuluje dobrą przeplywake w 100% czyli rozumiem ze jak na diodzie silnik ożyje i bedzie sie lepiej zbieral to oznacza ze ta moje jest do smieci??? czy mozesz mi cos podpowiedziec??? wszyscy widza winę zamulonego silnika tym ze egr brudził i trzeba przeczyscic kolektor bo jest zalepiony syfem ale z tego co ja przeczytałem to proces jest bardziej złozony i tu jeszcze nalezy wziac po uwage zaworki n75 i n18, przeplywomierz i byc moze przez syf w dolocie zapieczone kierowniczki. Nie ma sensu czyscic turbo jezeli sie nie wyczysci kolektora. Moja audi ma juz 320 tys przejechane i od roku nie moge dojsc do ładu co powoduje ze auto sie zamula. Raz jest ok a innego dnia silnikiem trzesie i auto odcina trubawkę. Potzrebuje wszsytko sprawdzic i w koncu to naprawic.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9251
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » pt mar 29, 2013 09:21

z diodą to ci nie pwoiem bo sie nie interesowalem nigdy. Wole kabelek za 30 zl i lapka podpiac i wszystko wiadomo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Behemoth1987
GREEN
GREEN
Posty: 666
Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: Behemoth1987 » sob mar 30, 2013 15:53

szukam tego rysunky gdzie było narysowane jak wywalić egr i które zaworki gdzie wywalic (n95 n18 n75)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9251
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » sob mar 30, 2013 16:04

zeby bledow nie bylo to masz nic nie wywalac aczkolwiek to w niczym ni eprzeszkadza poza zapisanymi bledami w ECM.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Behemoth1987
GREEN
GREEN
Posty: 666
Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: Behemoth1987 » sob mar 30, 2013 16:20

już znalazłem o n18 mi chodziło Obrazek



Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

EGR out - wrazenia

Post autor: Przemula » pt kwie 05, 2013 18:47

ja to już sam nie wiem , jedni piszą by zaślepić wężyk który leci do egr , inni że znów nie ????? Po założeniu zaślepki zaślepić wężyk również czy nie ??? Bede jutro tą zaślepke zakładał i już sam nie wiem co z tym wężykiem hmm



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości