czy VW zmienia technologię na common rail i dlaczego???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kbyczyns
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt cze 28, 2005 11:51
Lokalizacja: Żnin

czy VW zmienia technologię na common rail i dlaczego???

Post autor: kbyczyns » pt sie 18, 2006 22:19

dochodzą mnie słuchy, że w niedługim czasie nasze forum może nie mieć racji bytu z tego względu, że VW ma zrezygnować z technologii pompowtryskiwaczy i przejść na common raila; czy jest to prawda? i dlaczego ?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt sie 18, 2006 22:37

kbyczyns pisze:dochodzą mnie słuchy, że w niedługim czasie nasze forum może nie mieć racji bytu z tego względu, że VW ma zrezygnować z technologii pompowtryskiwaczy i przejść na common raila; czy jest to prawda? i dlaczego ?
A co ma piernik do wiatraka?Common rail to nie DIESEL????



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » pt sie 18, 2006 22:54

kbyczyns pisze:dochodzą mnie słuchy, że w niedługim czasie nasze forum może nie mieć racji bytu z tego względu, że VW ma zrezygnować z technologii pompowtryskiwaczy i przejść na common raila; czy jest to prawda? i dlaczego ?
ja znowu słyszalem duzo negatywnych opini o common railu wiec watpie zeby VW przeszedl na to. Era PD chyba jeszcze szybko nie wymże :bajer:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob sie 19, 2006 01:16

macientyvw pisze:ja znowu słyszalem duzo negatywnych opini o common railu wiec watpie zeby VW przeszedl na to
Juz od dawna chodza sluchy ze VW przechodzi na CR, wiec chyba cos w tym jest...
BTW Juz od jakiegos czasu VW stosuje chyba CR w "duzych" (3.0) silnikach TDI.



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » sob sie 19, 2006 01:37

tdi na 1000% zostanie wycofany i to chyba od nowego roku.powod??prosty-TDI nie jest w stanie ogarnac nowych norm emisji spalin euro. i finito w temacie


One Man Crew

rafek81

Post autor: rafek81 » sob sie 19, 2006 08:43

o ile sie nie myle to w nowym pasacie B6 jest juz common rail...



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob sie 19, 2006 09:09

dla mnie to tez jest głupota bo po co zmieniac cos co jest dobre i sprawdzone.tylko przez te normy spalin?????



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » sob sie 19, 2006 09:32

piter13 pisze:tylko przez te normy spalin??
No właśnie to jest jeden z większych wyznaczników budowania silników w dzisiejszych czasach. Dlaczego diesle mają taki duży zapas mocy i tak łatwo je podkręcić :?: - właśnie przez normy spalin. Taki np. 1,9 TDi 130 konny musi spełniać normy emisji spalin bodajże Euro 4 - natomiast jak mógłby fabrycznie spełniać Euro 3 to pewnie by miał ze 170 kucy.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob sie 19, 2006 10:21

Chmielu pisze:natomiast jak mógłby fabrycznie spełniać Euro 3 to pewnie by miał ze 170 kucy
A bez zadnych norm to pewnie z 200:)



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » sob sie 19, 2006 11:14

panowie co tu sie bac :) CR jest bardzo dobrym silnikiem i tez mozna z niego wyciagnac kupe koni tylko troszke drozej. wg mnie to chyba normalne ze tak sie dzieje, technika idzie do przodu i przyjdzie czas ze bedzie sie myslalo kiedys o TDI jak o zwyklym D . CR nie sa slabe- np 1.9 CDTI opla ma 150KM seria


One Man Crew

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » sob sie 19, 2006 12:10

marepako pisze:panowie co tu sie bac :) CR jest bardzo dobrym silnikiem i tez mozna z niego wyciagnac kupe koni tylko troszke drozej. wg mnie to chyba normalne ze tak sie dzieje, technika idzie do przodu i przyjdzie czas ze bedzie sie myslalo kiedys o TDI jak o zwyklym D . CR nie sa slabe- np 1.9 CDTI opla ma 150KM seria
wszsystko fajnie oprócz odporności CR na nasze "paliwo" - widząc z kilometra focusa lub mondeo, wiem, że jadę za TDCi - bo kopci jak autosan przy byle przyspieszaniu, a auta zazwyczaj całkiem nowe. zresztą - widziałem niedawno kilka fordów diesli na niemieckich blachach (czyli albo świeżo sprowadzone albo na wycieczce w PL) i też dymiły jak szalone..

mam tylko nadzieję, że VAG będzie w stanie zrobić coś porządniejszego z CR niż konkurencja :satan:



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » sob sie 19, 2006 15:31

panowie co tu sie bac :) CR jest bardzo dobrym silnikiem i tez mozna z niego wyciagnac kupe koni tylko troszke drozej. wg mnie to chyba normalne ze tak sie dzieje, technika idzie do przodu i przyjdzie czas ze bedzie sie myslalo kiedys o TDI jak o zwyklym D . CR nie sa slabe- np 1.9 CDTI opla ma 150KM seria
a bac sie np o zywotnosc silnika oraz czeste awarie...


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » sob sie 19, 2006 16:23

bez pzresady z tymi awariami.. psują sie każde, TDI również... :) wystarczy na forum poczytac :helm:

Auta które uważamy za szmelc .. typu fiat np. ma fajny silnik , bądz co bądz uważany za jeden z najlepszych małych diesli obecnie: 1.3 Multijet 75/90km oraz 1.9JTD /115km

Miałem przyjemność smigać multiplą 1.9jtd i musze przyznać ze to potrafi sie zebrać jak na taką mase auta.

zresztą pierwsze Cr mogły być wadliwe .... a kiedy to było... ohoho :D



Awatar użytkownika
muchenz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 22:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: muchenz » sob sie 19, 2006 18:01

adas01 pisze:wiem, że jadę za TDCi - bo kopci jak autosan przy byle przyspieszaniu, a auta zazwyczaj całkiem nowe
Pierwsza seria wtryskiwaczy Delphi była źle zaprojektowana i przedwcześnie kończyła swój żywot. Ale PD też nie jest wolne od wad - pękające wałki rozrządu też z pierwszej serii.

A co do zmiany z PD na CR, to wadomo czemu :hehe: .....CR został opracowany przez Fiata :bigok: , a on zawsze jest do przodu z myślą techniczną - gorzej z wykonaniem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 200 gości