1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: Vii » śr mar 27, 2013 16:56

Witam. Problem taki Golf 4 AKL 1.6, nalatane realne 165 tyś KM, salonowy na zimnym puszcza jednorazową szaro - niebieska chmurke lub tylko szarą (to był moment nie wiem czy dobrze dopatrzylem) która śmierdzi, podczas tego gdy puszcza tą chmurke nie chodzi na jeden cylinder, czasem gaśnie. To wszystko po odpaleniu trwa około 8 sekund, wtedy nie chodzi na jeden cylinder i dymi. Po 8 sekundach wszystko wraca do normy, silnik ładnie chodzi, nie dymi. Problem kolegi z pracy pisze w jego imieniu :) gdzieś tam wyczytałem, ze może być walniety czujnik temp i może podawać za dużą dawke benzyny na start i zalewać go przez co tak chodzi bo nie daje rady przepalić tej benzyny, może to być prawda?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8882
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: marcin7x5 » czw mar 28, 2013 13:20

Może ale wtedy to raczej miałby problem ze wszystkimi cylindrami a nie tylko z jednym. Niech sprawdzi świece zapłonowe przed porannym rozruchem. Byc może ktorąś zalewa olej.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: 1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: Vii » czw mar 28, 2013 13:56

No wiesz telepie mu autem tak powiedziałem, ze nie chodzi na jeden. Może to problem ze wszystkimi - nie wiem bo to telepanie trwa sekundy i zaczyna ladnie chodzić. Swiece sprawdze mu dzisiaj jeszcze wieczorem.. gdzie można jeszcze szukać problemu?

Ps sprawdziliśmy świece wczesniej, rzeczywiście walnęło olejem na nie skąd ten olej tam sie bierze ? oczywiście bierze sie po dłuższym postoju i tylko na zimnym. Uszczelka pokrywy zaworów ? uszczelniacze zaworów? Co może puszczać olej na świece tylko pod dłuższym postoju auta, teraz zima tak min. 4 godz?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8882
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: marcin7x5 » czw mar 28, 2013 15:36

Obstawiałbym uszczelkę pokrywy zaworów ale trzeba sprawdzic wszystkie ewentualności w tym tez uszczelniacze zaworów.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: 1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: Vii » czw mar 28, 2013 18:41

Marcin ale gdyby to pokrywka zaworów to przecież nie dostawałby sie olej do spalania. A na zimnym ewidentnie puszcza jedną nie wielka niebieską chmurke śmierdzącą jak palona opona a więc pewnie uszczelniacze kochane puszczają, a jak sie zagrzeje to uszczelniaja i nie dymi. No nic jest typ co zrobi uszczelniacze bez ściagania głowicy za 150 zł - zobaczymy. Dzieki za sugestie :chytry:

jednak nie będziemy się bawic w samą wymiane uszczelniaczy bo mogą prowadnice puszczać i robota po robocie to bezsens. Ok mam pytanie co zrobić po ściagnieciu głowicy oprócz wymiany uszczelki pod głowica, planowaniu głowicy, wymianie uszczelniaczy i prowadnic zaworowych, dotarciu gniazd i wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów? warto coś jeszcze zrobić mając już głowice na blacie i dostęp do wszystkiego ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8882
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: marcin7x5 » pt mar 29, 2013 12:37

To zanim zwalisz głowicę zrob sobie pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Będziesz wiedzial czy ew pierscienie sa do wymiany, chyba, że w ciemno chcesz je wymienić.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: Vii » pt mar 29, 2013 12:45

To nie moje auto wiec kwestia kolegi co chce zrobić ale jest solidny człowiek wiec znając życie pewnie bez mierzenia przy okazji zwalania głowicy wymieni te pierścionki. Marcin jesteś w stanie powiedzieć ile części na taką robote wyniosą ? Mechanik jego znajomy wiec za robote zaledwieeeeeeeeee 200 zł, ale kwestia części ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8882
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: marcin7x5 » pt mar 29, 2013 13:41

Chłopaki tu na forum co opisuja remont tego silnika to wymieniają kwoty ok 1200-1500zł. Cięzko mi tu strzelac w ceny.



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

1.6 AKL kopci na zimnym, nie pali na jeden gar.

Post autor: Dam » pt mar 29, 2013 15:50

Za pierścienie Prima płaciłem jak dobrze pamiętam około 160zł z przesyłką.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości