Witam.
Postanowiłem wymienić u siebie przerdzewiałe elementy tylnych drzwi w swojej Borze. Przy okazji chciałbym wam pokazać jak to wszystko wymienić wraz z kilkoma komentarzami, spostrzeżeniami i zdjęciami.
No więc tak, potrzebujemy następujących rzeczy:
1. 2 śrubokręty płaskie dosyć szerokie do rozpołowienia klamki
2. 1 śrubokręt płaski krótki i dosyć wąski do odbezpieczenia trójkąta z bolca
3. 1 śrubokręt krzyżak, dosyć duży
4. Benzynę ekstrakcyjną i szmatkę do przeczyszczenia uszczelki z rdzy i syfu
5. Klucz nasadowy 10mm
6. Kluczyk TORX 20
7. Elementy o numerach:
1J4 839 415 A 03C
1J4 839 416 A 03C
I tutaj polecam z góry kolegę paww18 , który ściągnął mi to w kilka dni, oryginalnie, szybko i tanio. Pozdrawiam Pawła!
No to zaczynamy.
No to od początku, mając wszystko przy sobie, otwieramy drzwi. Tapicerka trzyma się drzwi w 16 miejscach.
Kółka oznaczają zakładki
X oznaczają zatrzaski
to niżej są to TORX'y
Dodatkowo przy klamce jest 5 śrub na śrubokręt krzyżak.
Najpierw odkręcamy z doły poszycia 2 TORXY, końcówka wcześniej wspomniana TORX20.
Następnie rozpoławiamy klamkę używając 2 płaskim i możliwie najbardziej szerokich śrubokrętów. Ja włożyłem śrubokręt z dwóch stron łączenia 2 części klamki i zacząłem podważać. Części klamki połączone są ze sobą 3 blaszanymi zatrzaskami. Tutaj dbamy o to, aby nie poniszczyć z zewnątrz klamki.
Teraz odkręcamy wszystkie śruby krzyżakiem
Gdy mamy już śruby za sobą to bierzemy długi śrubokręt, otaczamy go szmatką i podważamy od dołu poszycie od drzwi, powinny wyskakiwać zatrzaski (5 sztuk pokazanych na zdjęciu wyżej).
Gdy to już zrobimy zostają nam ostatnie 4 zabezpieczenia, są to plastikowe zakładki, aby je ściągnąć unosimy do góry całe poszycie drzwi. Polecam od strony zewnętrznej drzwi (nie od zawiasów). Dla ułatwienia zdjęcie pokazujące te zakładki.
Gdy uporamy się z tymi zakładkami to aby móc poszycie postawić w kąt musimy jeszcze wypiąć 2 piny; jeden dla elektrycznych szyb w moim przypadku oraz dla głośnika no i najtrudniejsza część czyli mechanizm klamki, musimy po prostu ściągnąć metalowy haczyk z oczka, to wszystko.
Gdy uporaliśmy się z tapicerką to mamy już z górki.
No więc tak, mamy teraz taką gumową zaślepkę.
Pod nią kryje się śruba, potrzebny klucz nasadowy 10mm.
Teraz otwieramy sobie szybę maksymalnie nisko. Palcami wyciągamy z czarnego słupka uszczelkę, jest ona gumowa, bez zbrojeń więc możemy ją śmiało wyginać bez strachu, że się odkształci.
Wyciągamy ją całkiem z drzwi, bo potrzebujemy miejsca.
Wewnątrz widzimy trójkącik, który składa się z czarnej blachy i plastikowego profilu. Widzimy również taki mały zatrzask. Bierzemy śrubokręt i wyłamujemy ten zatrzask, możemy go też wygiąć ale może nam przeszkadzać a element jest i tak do wyrzucenia.
Gdy go wyłamiemy to unosimy go lekko do góry (ok 3-5mm) aby wyszedł z takiego jakby grzybka, wtedy odchylamy w stronę upuszczonej szyby (przodu auta) i wyciągamy całkiem z drzwi. Jest to bardzo łatwe i raczej lekko wychodzi, możemy sobie pomagać śrubokrętem owiniętym w szmatkę aby nie porysować niczego. Zdjęcie zabezpieczenia:
Oraz zdjęcie tego bolca:
Po wyciągnięciu elementu czyścimy uszczelkę z rdzy, i zakładamy na nowy element, aby dół był równo oraz górne rowki pasowały. Gdy będziecie mieć to w rękach to zobaczycie o co chodzi i co z czym pasuje. Nie sposób źle to złożyć. Wtedy wkładamy element UWAGA z założoną na nim uszczelką, wkładamy we wcześniej wspomnianego i pokazanego grzybka i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Czas na jeden element to 15 min z wykonywaniem zdjęć na tą poradę.
Efekt końcowy:
Pozdrawiam i gdyby były jakieś pytania to chętnie pomogę na PW. Zdjęcia w większym formacie mogę wysłać na maila.
Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- przemek_zbr
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:47
- Lokalizacja: WG
Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA
faktycznie wyglądały paskudnie:-( ale dobra robota ja u siebie wpadłem na inny pomysł, okleiłem wszystko taśmą, wyczyściłem papierem i trysnąłem akrylem matowym i jest jak oryginał, rok czasu i nie widać zmian
był passat B5 1.8T, audi 80 2.0 ABT
jest golf IV 1.9TDI ALH
jest golf IV 1.9TDI ALH
Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA
Ja dla moich nie widziałem już ratunku więc zdecydowałem się na wymianę na nowe.
Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA
w aso brales te trojkaty ? jaki koszt ?
Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA
Out, kolego koszta są ruchome, więc po cenę odsyłam Cię do kolegi paww14 od którego kupowałem lub na jego stronę http://best-solutions.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA
Hej,
Ja swoje "trójkąciki" okleiłem folią carbon. Dałem duży kawałek foli i zachyliłem ją w miejsce gdzie wchodzą uszczelki, żeby się nie odkleiła. Wcześniej oczyściłem je ze starej farby , rdzy i odtłuściłem. Efekt według mnie naprawdę dobry! Dodam zdjęcia w wolnej chwili!
Pozdrawiam!
Ja swoje "trójkąciki" okleiłem folią carbon. Dałem duży kawałek foli i zachyliłem ją w miejsce gdzie wchodzą uszczelki, żeby się nie odkleiła. Wcześniej oczyściłem je ze starej farby , rdzy i odtłuściłem. Efekt według mnie naprawdę dobry! Dodam zdjęcia w wolnej chwili!
Pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości