Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA

Post autor: JacekB » sob kwie 14, 2012 13:47

Witam.
Postanowiłem wymienić u siebie przerdzewiałe elementy tylnych drzwi w swojej Borze. Przy okazji chciałbym wam pokazać jak to wszystko wymienić wraz z kilkoma komentarzami, spostrzeżeniami i zdjęciami.

No więc tak, potrzebujemy następujących rzeczy:
1. 2 śrubokręty płaskie dosyć szerokie do rozpołowienia klamki
2. 1 śrubokręt płaski krótki i dosyć wąski do odbezpieczenia trójkąta z bolca
3. 1 śrubokręt krzyżak, dosyć duży
4. Benzynę ekstrakcyjną i szmatkę do przeczyszczenia uszczelki z rdzy i syfu
5. Klucz nasadowy 10mm
6. Kluczyk TORX 20
7. Elementy o numerach:
1J4 839 415 A 03C
1J4 839 416 A 03C

I tutaj polecam z góry kolegę paww18 , który ściągnął mi to w kilka dni, oryginalnie, szybko i tanio. Pozdrawiam Pawła! :pub:


No to zaczynamy.

Obrazek
ObrazekObrazek


No to od początku, mając wszystko przy sobie, otwieramy drzwi. Tapicerka trzyma się drzwi w 16 miejscach.
Obrazek

Kółka oznaczają zakładki
X oznaczają zatrzaski
to niżej są to TORX'y
Dodatkowo przy klamce jest 5 śrub na śrubokręt krzyżak.

Najpierw odkręcamy z doły poszycia 2 TORXY, końcówka wcześniej wspomniana TORX20.
Następnie rozpoławiamy klamkę używając 2 płaskim i możliwie najbardziej szerokich śrubokrętów. Ja włożyłem śrubokręt z dwóch stron łączenia 2 części klamki i zacząłem podważać. Części klamki połączone są ze sobą 3 blaszanymi zatrzaskami. Tutaj dbamy o to, aby nie poniszczyć z zewnątrz klamki.

Teraz odkręcamy wszystkie śruby krzyżakiem
Obrazek

Gdy mamy już śruby za sobą to bierzemy długi śrubokręt, otaczamy go szmatką i podważamy od dołu poszycie od drzwi, powinny wyskakiwać zatrzaski (5 sztuk pokazanych na zdjęciu wyżej).

Gdy to już zrobimy zostają nam ostatnie 4 zabezpieczenia, są to plastikowe zakładki, aby je ściągnąć unosimy do góry całe poszycie drzwi. Polecam od strony zewnętrznej drzwi (nie od zawiasów). Dla ułatwienia zdjęcie pokazujące te zakładki.
Obrazek

Gdy uporamy się z tymi zakładkami to aby móc poszycie postawić w kąt musimy jeszcze wypiąć 2 piny; jeden dla elektrycznych szyb w moim przypadku oraz dla głośnika no i najtrudniejsza część czyli mechanizm klamki, musimy po prostu ściągnąć metalowy haczyk z oczka, to wszystko.

Gdy uporaliśmy się z tapicerką to mamy już z górki.

No więc tak, mamy teraz taką gumową zaślepkę.
Obrazek

Pod nią kryje się śruba, potrzebny klucz nasadowy 10mm.
Obrazek

Teraz otwieramy sobie szybę maksymalnie nisko. Palcami wyciągamy z czarnego słupka uszczelkę, jest ona gumowa, bez zbrojeń więc możemy ją śmiało wyginać bez strachu, że się odkształci.
Obrazek

Wyciągamy ją całkiem z drzwi, bo potrzebujemy miejsca.
Obrazek

Wewnątrz widzimy trójkącik, który składa się z czarnej blachy i plastikowego profilu. Widzimy również taki mały zatrzask. Bierzemy śrubokręt i wyłamujemy ten zatrzask, możemy go też wygiąć ale może nam przeszkadzać a element jest i tak do wyrzucenia.
Obrazek

Gdy go wyłamiemy to unosimy go lekko do góry (ok 3-5mm) aby wyszedł z takiego jakby grzybka, wtedy odchylamy w stronę upuszczonej szyby (przodu auta) i wyciągamy całkiem z drzwi. Jest to bardzo łatwe i raczej lekko wychodzi, możemy sobie pomagać śrubokrętem owiniętym w szmatkę aby nie porysować niczego. Zdjęcie zabezpieczenia:
Obrazek

Oraz zdjęcie tego bolca:
Obrazek

Po wyciągnięciu elementu czyścimy uszczelkę z rdzy, i zakładamy na nowy element, aby dół był równo oraz górne rowki pasowały. Gdy będziecie mieć to w rękach to zobaczycie o co chodzi i co z czym pasuje. Nie sposób źle to złożyć. Wtedy wkładamy element UWAGA z założoną na nim uszczelką, wkładamy we wcześniej wspomnianego i pokazanego grzybka i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Obrazek

Czas na jeden element to 15 min z wykonywaniem zdjęć na tą poradę.

Efekt końcowy:

ObrazekObrazek

Pozdrawiam i gdyby były jakieś pytania to chętnie pomogę na PW. Zdjęcia w większym formacie mogę wysłać na maila.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
przemek_zbr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:47
Lokalizacja: WG

Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA

Post autor: przemek_zbr » czw maja 31, 2012 13:44

faktycznie wyglądały paskudnie:-( ale dobra robota :pub: ja u siebie wpadłem na inny pomysł, okleiłem wszystko taśmą, wyczyściłem papierem i trysnąłem akrylem matowym i jest jak oryginał, rok czasu i nie widać zmian :bigok:


był passat B5 1.8T, audi 80 2.0 ABT
jest golf IV 1.9TDI ALH

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA

Post autor: JacekB » czw maja 31, 2012 19:07

Ja dla moich nie widziałem już ratunku więc zdecydowałem się na wymianę na nowe.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Out
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 23:27

Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA

Post autor: Out » ndz cze 03, 2012 16:58

w aso brales te trojkaty ? jaki koszt ?



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA

Post autor: JacekB » pn cze 04, 2012 20:13

Out, kolego koszta są ruchome, więc po cenę odsyłam Cię do kolegi paww14 od którego kupowałem lub na jego stronę http://best-solutions.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Out
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 23:27

Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA

Post autor: Out » wt cze 05, 2012 01:57

dzieki za info ! :pub:



mikee_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn lut 13, 2012 16:29
Lokalizacja: Polska

Wymiana rdzewiejących trójkątów w tylnich drzwiach MKIV/BORA

Post autor: mikee_87 » czw mar 28, 2013 13:25

Hej,
Ja swoje "trójkąciki" okleiłem folią carbon. Dałem duży kawałek foli i zachyliłem ją w miejsce gdzie wchodzą uszczelki, żeby się nie odkleiła. Wcześniej oczyściłem je ze starej farby , rdzy i odtłuściłem. Efekt według mnie naprawdę dobry! Dodam zdjęcia w wolnej chwili!
Pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości