Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
gora151, nikt Ci nie zapewni że czyszczenie przepustnicy rozwiąże problem...od tego się po prostu zaczyna bo nie ma kosztów
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
W moim Golfie IV 1.4 16v (AKQ) jak rano odpalam silnik (zimny silnik) to po obrotach wygląda to tak jakby nie włączało się ssanie. Jak zawsze po odpaleniu silnika miałem obroty rzędu 1000 - 1200 (ssanie) i po jakimś czasie stabilizowały się na 800 - 900 (normalna praca tak mi się wydaje) to teraz obecnie zaraz po odpaleniu mam obroty rzędu 600 (wyłączone wszystkie urządzenie elektryczne) i ogólne odczucie, że silnik pracuje tak jakby zaraz miał zgasnąć (ale nie gaśnie) przy ruszaniu muszę mu dać więcej gazu. Po włączeniu świateł i bądź dmuchawy obroty lekko spadają następnie się podnoszą i wskazówka lekko "faluje" przez chwilkę. Dodam, że dzieje się tak tylko na zimnym silniku na rozgrzanym jest ok.
Czy może to być wina brudnej przepustnicy (była czyszczona w marcu, ale w sumie to nie wiem jak dokładnie) ?
Czy mam szukać innej przyczyny ? (uwalony czujnik temperatury plynu, nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia np. walniete uszczelki kolektora ssacego, peknieta rura od serwa itp.). Może jakieś inne sugestie ?
Czy może to być wina brudnej przepustnicy (była czyszczona w marcu, ale w sumie to nie wiem jak dokładnie) ?
Czy mam szukać innej przyczyny ? (uwalony czujnik temperatury plynu, nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia np. walniete uszczelki kolektora ssacego, peknieta rura od serwa itp.). Może jakieś inne sugestie ?
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
- Kontakt:
Re: Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
podlacz najpierw VAG, zobacz jakie sa bledy. moze to cos da do myslenia. jest jeszcze jedna mozliwosc przy takich objawach - zimne luty na serowniku silnika.cudak11480 pisze:
Czy mam szukać innej przyczyny ? (uwalony czujnik temperatury plynu, nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia np. walniete uszczelki kolektora ssacego, peknieta rura od serwa itp.). Może jakieś inne sugestie ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Podłączyłem pod program PolskiVAG 4.9 i na samym początku wyskoczyło:
1. Czujnik temperatury cieczy
2. Regulator położenia przepustnicy-V60 przerwa na wyjściu
3. Jakiś nie pamiętam błąd sporadyczny
4. Zawór recyrkulacji spalin - N18 zwarcie do masy
Pierwsze co zrobiłem to skasowałem wszystkie błędy i teraz pojawiają się dwa błędy nr 2 i nowy błąd nr 5 "Nie przeprowadzone podstawowe nastawienie brak osprzętu / nie związany z osprzętem" i od czasu do czasu błąd nr 4. Czy mógłby ktoś pomóc jakoś ?
1. Trochę poczytałem na forum w sprawie tych błędów, ale czy jest szansa coś zrobić z przepustnicą (coś czytałem z sprawdzeniem oporności lutów, płytki) za nim ją wymienię ?
2. Zamierzam kupić nową (nieoryginalną) słowackiej firmy VIKA, czy będzie dobra (może ktoś kupił) ?
3. Może jakieś inne zamienniki ktoś poleci ?
4. Ponadto jak zrobić adaptację nowej (w przypadku gdy się zdecyduję na zakup) przepustnicy skoro obecnie mam błędy ? Czy jak kupię nową i wymienię to po wejściu do programu mam skasować najpierw błędy i sprawdzić czy się pojawią ? Co do błędu nr 2 to pewnie się nie pojawi, ale nie wiem co z błędem nr 4 i tym nowym nr 5. Jak się pojawi mimo wymiany przepustnicy na nową to co mam zrobić ?, bo zaadaptować nie można.
1. Czujnik temperatury cieczy
2. Regulator położenia przepustnicy-V60 przerwa na wyjściu
3. Jakiś nie pamiętam błąd sporadyczny
4. Zawór recyrkulacji spalin - N18 zwarcie do masy
Pierwsze co zrobiłem to skasowałem wszystkie błędy i teraz pojawiają się dwa błędy nr 2 i nowy błąd nr 5 "Nie przeprowadzone podstawowe nastawienie brak osprzętu / nie związany z osprzętem" i od czasu do czasu błąd nr 4. Czy mógłby ktoś pomóc jakoś ?
1. Trochę poczytałem na forum w sprawie tych błędów, ale czy jest szansa coś zrobić z przepustnicą (coś czytałem z sprawdzeniem oporności lutów, płytki) za nim ją wymienię ?
2. Zamierzam kupić nową (nieoryginalną) słowackiej firmy VIKA, czy będzie dobra (może ktoś kupił) ?
3. Może jakieś inne zamienniki ktoś poleci ?
4. Ponadto jak zrobić adaptację nowej (w przypadku gdy się zdecyduję na zakup) przepustnicy skoro obecnie mam błędy ? Czy jak kupię nową i wymienię to po wejściu do programu mam skasować najpierw błędy i sprawdzić czy się pojawią ? Co do błędu nr 2 to pewnie się nie pojawi, ale nie wiem co z błędem nr 4 i tym nowym nr 5. Jak się pojawi mimo wymiany przepustnicy na nową to co mam zrobić ?, bo zaadaptować nie można.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
nie polecam, kupiłem i strasznie ciężko chodziła linka/klapka lepiej poszukać używki oricudak11480 pisze:słowackiej firmy VIKA
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Wyczyściłem przepustnicę i niestety nie pomogło. Kupiłem używaną z 2000r. po wyczyszczeniu i wstawieniu + adaptacja wszystkie moje problemy znikły. Pozostał jeden błąd z recyrkulacją spalin, ale jak będę miał chwilkę wolnego czasu to też się nim zajmę.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Witam wszystkich ja też właśnie jestem po czyszczeniu przepustnicy i po jej wyczyszczeniu i adaptacji falowanie ustało potwierdzam to co napisał Ths tylko że ja nie słyszałem pracy przepustnicy tak wszystko inne się zgadza.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Objawy i spostrzeżenia dla potomnych po wyczyszczeniu przepustnicy, zaślepieniu EGR, odłuszczeniu połączeń wężyków dochodzących do przepustnicy i adaptacji (Sterownik: magnet marelii, Vag:engine, basic setings, kanał 98) oraz zablokowaniu klapki dolotu ciepłego powietrza:
Objawy zimny silnik:
- od czasu do czasu telepanie jak galareta zaraz po odpaleniu, po ruszeniu ustawało,
- smród benzyny intensywny z wydechu zaraz po odpaleniu,
- szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu zwłaszcza w okolicach 1800 obrotów,
- szarpanie na wyższych biegach w okolicach 1800 obrotów przy równomiernej jeździe (zwłaszcza 4 bieg),
- pojedyncze szarpnięcie przy nagłym odjęciu gazu(zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach),
- pojedyncze szarpnięcie przy nawet lekkim dodaniu gazu (zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach).
To na tyle jeżeli chodzi o zimny silnik
Objawy ciepły silnik:
- pojedyncze szarpnięcie przy nagłym odjęciu gazu(zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach),
- pojedyncze szarpnięcie przy nawet lekkim dodaniu gazu (zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach),
- Obroty biegu jałowego lekkie falowanie w Vagu w granicach 0 - 50 obrotów,
- Obroty biegu jałowego zawieszanie się na 800 a następnie po paru sekundach schodzenie do 750 - 720,
To chyba na tyle jeżeli chodzi o ciepły silnik.
Tego wszystkiego pozbyłem się stosując powyższe zabiegi. Co do spalania wypowiem się za miesiąc.
Co do wrażeń z jazdy. Stała się bardzo płynna. Bez problemu można przyspieszać z dowolną dynamiką. "Przyspieszenie" zostało rozłożone na cały zakres pedału gazu. Dopiero przy pedale w podłodze jest pełen but. Czyli generalnie tak jak powinno być. Pozdrawiam.
Objawy zimny silnik:
- od czasu do czasu telepanie jak galareta zaraz po odpaleniu, po ruszeniu ustawało,
- smród benzyny intensywny z wydechu zaraz po odpaleniu,
- szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu zwłaszcza w okolicach 1800 obrotów,
- szarpanie na wyższych biegach w okolicach 1800 obrotów przy równomiernej jeździe (zwłaszcza 4 bieg),
- pojedyncze szarpnięcie przy nagłym odjęciu gazu(zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach),
- pojedyncze szarpnięcie przy nawet lekkim dodaniu gazu (zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach).
To na tyle jeżeli chodzi o zimny silnik
Objawy ciepły silnik:
- pojedyncze szarpnięcie przy nagłym odjęciu gazu(zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach),
- pojedyncze szarpnięcie przy nawet lekkim dodaniu gazu (zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach),
- Obroty biegu jałowego lekkie falowanie w Vagu w granicach 0 - 50 obrotów,
- Obroty biegu jałowego zawieszanie się na 800 a następnie po paru sekundach schodzenie do 750 - 720,
To chyba na tyle jeżeli chodzi o ciepły silnik.
Tego wszystkiego pozbyłem się stosując powyższe zabiegi. Co do spalania wypowiem się za miesiąc.
Co do wrażeń z jazdy. Stała się bardzo płynna. Bez problemu można przyspieszać z dowolną dynamiką. "Przyspieszenie" zostało rozłożone na cały zakres pedału gazu. Dopiero przy pedale w podłodze jest pełen but. Czyli generalnie tak jak powinno być. Pozdrawiam.
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Wyczytałem w tym temacie że po odłączeniu akumulatora trzeba zaadaptować przepustnicę. Czy będzie wtedy zwracać jakiś błąd? Niedawno padł mi aku, wyjąłem go podładowałem i było ok. Po pewnym czasie wyskoczyła mi kontrolka od ABS błąd 00668 - Supply voltage terminal 30 i przez chwilę na postoju falują mi obroty a czasem problemu w ogóle nie ma. Komp nie wykazuje żadnych innych błędów po za wymienionym. Szukać przyczyny w przepustnicy/przepływce/filtrze czy coś z prądem jakby wskazywał błąd?
- chudy191989
- Gadatliwa bestia
- Posty: 733
- Rejestracja: czw wrz 15, 2011 21:14
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
czy ta instrukcja pasuje do MK2 1.8 16v???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=444403" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Panowie o jaki dokładnie preparat polecicie do czyszczenia przepustnicy?
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Witam. Mam pytanie do osób posiadających silniki 2.0 115 km (u mnie AQY). Mam nieciekawy problem - po czyszczeniu przepustnicy zgodnie z instrukcją, wyzerowałem ustawienia podstawowe i odpaliłem adaptację w kanale 98 (przepustnica na linkę ).
Niestety adaptacja nie wykonuje się, ponieważ w ostatnim okienku uzyskuję komunikat error, chwilę po rozpoczęciu procesu adaptacji (słychać chwilowe cyknięcie przepustnicy).
W sterowniku zapisały się 2 błędy i nie da się ich wykasować:
17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
P1579 - 35-00
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-00
Zastanawia mnie błąd 17973, czyli brak sygnału z czujnika końcowej pozycji - czy powstał na skutek czyszczenia i poruszania przesłoną, czy może to być efekt wykonania nastaw podstawowych w sterowniku? Może nie potrzebnie to wykonywałem dla tego typu silnika?
Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem?
Niestety adaptacja nie wykonuje się, ponieważ w ostatnim okienku uzyskuję komunikat error, chwilę po rozpoczęciu procesu adaptacji (słychać chwilowe cyknięcie przepustnicy).
W sterowniku zapisały się 2 błędy i nie da się ich wykasować:
17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
P1579 - 35-00
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-00
Zastanawia mnie błąd 17973, czyli brak sygnału z czujnika końcowej pozycji - czy powstał na skutek czyszczenia i poruszania przesłoną, czy może to być efekt wykonania nastaw podstawowych w sterowniku? Może nie potrzebnie to wykonywałem dla tego typu silnika?
Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem?
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
witam. Chciałbym odświeżyć ten temat. Mam Golfa III 1.6 silnik AFT. Samochód gasł samoczynnie na skrzyżowaniu i czasem brakowało mu mocy podczas wyprzedzania. Bardzo nierównomiernie wchodził na obroty. Mechanik stwierdził że uszkodzona przepustnica. Z braku funduszy postanowiłem ją wyczyścić. Po rozkręceniu i wyczyszczeniu przepustnicy miałem ponownie problem z obrotami. Falowały od 900 do 2000 i spadały gwałtownie, czasem utrzymywały się na poziomie 2000-2500. Jednak auto już nie gasło. Zakupiłem interfejs "Viaken" VAG USB KKL.
Adaptację przeprowadziłem tak:
- po uruchomieniu programu VAG
1. Przycisk "Silnik"
2. Przycisk "Bloki danych"
3. Przycisk "Blok nr.1"
4. Przycisk "Zatrzymaj"
5. Przycisk "Ustaw.pierw."
zmieniło się tło okna programu
6. Przycisk "Start"
po kliku sekundach w przepustnicy było słychać tzw."bzyczenie", linia na wykresie się ustabilizowała i przesuwała się w prawo,
po około 30-40 sekundach pozamykałem okna i rozłączyłem interfejs z samochodem.
Mam w związku z tym pytanie do szanownych forumowiczów, czy dobrze przeprowadziłem adaptację ?
pozdrawiam
Adaptację przeprowadziłem tak:
- po uruchomieniu programu VAG
1. Przycisk "Silnik"
2. Przycisk "Bloki danych"
3. Przycisk "Blok nr.1"
4. Przycisk "Zatrzymaj"
5. Przycisk "Ustaw.pierw."
zmieniło się tło okna programu
6. Przycisk "Start"
po kliku sekundach w przepustnicy było słychać tzw."bzyczenie", linia na wykresie się ustabilizowała i przesuwała się w prawo,
po około 30-40 sekundach pozamykałem okna i rozłączyłem interfejs z samochodem.
Mam w związku z tym pytanie do szanownych forumowiczów, czy dobrze przeprowadziłem adaptację ?
pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 11:46
Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Witam. Ostatnio zabrałem się za czyszczenie przepustnicy, potem zabrałem się za adaptację. Wszystko zrobiłem tak, jak tu radzono, tylko w 04- Nastawy podstawowe, grupa 098 nie ma informacji "Adaptation ok", nie ma w ogóle okienka "Adaptation status". Dwa pierwsze okienka to wartości w voltach, potem wartości binarne (zera i jedynki). Skąd mam wiedzieć, czy adaptacja się udała?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości