Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

Post autor: JenoBabinicz » wt mar 26, 2013 01:15

Witam
Chciałbym zabrać się za naprawę niedziałającej tylnej wycieraczki, ale przed rozkręcaniem chciałbym sprawdzić wtyczkę żeby wykluczyć problem z zasilaniem. Czy ktoś wie na którym pinie powinien być prąd przy włączonym zapłonie, włączonych wycieraczkach i przyciśniętej rączce spryskiwacz-wycieraczka?

u mnie to wygląda tak:

Obrazek

-jak przekręcę kluczyk mam prąd na pierwszym z lewej kabelku
-jak włączę wycieraczkę, bez zmian, prąd tylko na pierwszym kablu
-dopiero jak przycisnę rączkę spryskiwacza prąd pojawia się na pierwszym i drugim kablu

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ziomalzx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr cze 27, 2012 21:55
Lokalizacja: Frankfurt Oder DE\Rzepin PL
Auto: Touran
Silnik: BMN

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

Post autor: ziomalzx » wt mar 26, 2013 01:44

golfy mają to do siebie że siadają silniki tylnej wycieraczki...


było BMW e36 1.8pb 115ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

Post autor: Qto » wt mar 26, 2013 11:27

ciekawi mnie to, że od dwóch miesięcy pytasz o to samo...a już dawno byś rozebrał silniczek
zewnętrzne piny to zasilanie i masa...sterowanie idzie środkowymi ale nie pamiętam czy masą czy plusem, pompka spryskiwaczy jest zasilana z tych samych kabelków więc inaczej będą wyglądały napięcia na wtyczce kiedy pracuje sama wycieraczka a kiedy razem ze spryskiwaczem
zdaje się, że wycieraczka jest sterowana masą na drugim pinie...a kiedy działa spryskiwacz to dodatkowo plusem na trzecim pinie



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

Post autor: JenoBabinicz » wt mar 26, 2013 17:37

rozebrałem i wygląda na to że na darmo bo mechanizm czysty i zero rdzy. dlatego pytałem tyle razy o wtyczkę żeby uniknąć takiej niepotrzebnej roboty
mimo to dzięki za odpowiedź
czyli jeśli mam tylko na pierwszym i tylko przy naciśnięciu na drugim pinie to coś nie tak z przełącznikiem przy kierownicy? przelotkę w klapie bagażnika sprawdziłem i zaizolowałem przetarcia



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

Post autor: Qto » wt mar 26, 2013 18:53

JenoBabinicz, z tego co piszesz sprawdziłeś napięcia...a posprawdzaj też masy, bo może zwyczajnie tego brakuje na brązowym kabelku

pin 1, kabelek brązowy - masa
pin 4, kabelek czarno/brązowy - plus 12V po zapłonie

i na dwóch pozostałych nie mam pewności, w zalezności od pozycji manetki powinno się zmieniać
pin 2, kabelek zielono/czerwony - masa kiedy manetka jest w pozycji pracy spryskiwacza
pin 3, kabelek zielono biały - plus 12V kiedy manetka jest w pozycji pracy spryskiwacza
...jeżeli tak jest to przy pracy samej wycieraczki bez spryskiwacza na pewno nie będzie odwrotnie - plus na drugim i masa na trzecim pinie...być może będę dwie masy, dwa plusy a może plus albo masa tylko na jednym z pinów - nie mam teraz jak sprawdzić dokładnie.

Posprawdzaj co się dzieje na wtyczce...może później będę miał możliwość sprawdzić jak ma być...albo ktoś inny podpowie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości