Rozrząd, a awaria silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
Rozrząd, a awaria silnika
Rozrząd silnika można ustawić tylko w 1 pozycji, podkreślam tylko w 1. Nie jest to rzecz która można przestawiać idt. Po to na kolach pasowych są znaki i po to jest wycięcie na wałku rozrządu żeby ustawić rozrząd dokładnie na tych znakach, nie ma możliwości żeby auto odpalilo gdy któreś z kol pasowych(pompy czy rozrządu czy inny element) jest przestawione o choć 1 ZABEK. A Jak się nie umie później założyć paska tak żeby wszystkie znaki były idealnie ustawione to KOMBINOWALI żeby odpalić i wkoncu udało im się ustawić w dobrej pozycji go...
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit

- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Rozrząd, a awaria silnika
chyba nie robiles nigdy dieslaJaśkoDZA pisze:jest przestawione o choć 1 ZABEK

lookiz1, moze problem
mogl byc spowodowany ze ktos odkrecil srube centralna pompy i przestawil sie ten element mocujacy kolo pasowe, w takim wypadku po zlozeniu rozrzadu na blokadach (prawidlowo) go nie odpalisz bo pompa i tak nie jest w takiej pozycji jak trzeba, i trzeba ja przestawiac na oko .lookiz1 pisze: Czy ten facet przyznał, że rozrząd został założony nieprawidłowo, żeby tylko odpalił?! Czy jest możliwe różne ustawienie tego rozrządu do tego stopnia, że przy jednym w ogóle nie odpala, a przy innym odpala ale i tak nie jest założony prawidłowo? Na przykład powodując tydzień później awarię silnka, jak w moim przypadku?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Rozrząd, a awaria silnika
A czy ci pseudo mechanicy wogóle zdjęli osłony rozrządu i go obejrzeli po tej awarii?? czy tylko na podstawie rozmowy tel stwierdzili że to on padł...
Ja proponuję czym prędzej zabrać to autko z serwisu i wstawić do kogos zaufanego, czy np tu do kolegi z forum żeby ocenili co się z tym faktycznie stało...
Według mnie płacenie za za opinię rzeczoznawcy w tym przypadku nie ma sensu, bo wydasz 800zł a potem będziesz sie sądził z warsztatem o spieprzoną robotę, podczas gdy tak naprawde nie masz ani faktury ani paragonu, tylko potwierdzenie że wymieniali pompę...
Za te 800zł to już masz pewnie z połowę kosztów ewentualnej naprawy...
Ja proponuję czym prędzej zabrać to autko z serwisu i wstawić do kogos zaufanego, czy np tu do kolegi z forum żeby ocenili co się z tym faktycznie stało...
Według mnie płacenie za za opinię rzeczoznawcy w tym przypadku nie ma sensu, bo wydasz 800zł a potem będziesz sie sądził z warsztatem o spieprzoną robotę, podczas gdy tak naprawde nie masz ani faktury ani paragonu, tylko potwierdzenie że wymieniali pompę...
Za te 800zł to już masz pewnie z połowę kosztów ewentualnej naprawy...
Rozrząd, a awaria silnika
Dzięki wielkie Panowie, z każdym postem jestem co raz mądrzejszy. Podsumowując, Adaśko napisz mi jeszcze tylko proszę,czy biorąc pod uwagę wszytskie moje wpisy, myślisz że jest jakieś prawopodobieństwo, że źle wykonana (wyżej opisana) usługa mogła doprowadzić do awarii silnika? Czy to ingerencja w rozrząd, czy w pompę czy w końcu sama regeneracja tej pompy albo kadża inna ingerencja, która może wiązać się z taką naprawą mogła doprowadzić do tego, że po tygodniu eksploatacji silnik w samochodzie się rozsypał? Jeśli takie prawdopodobieństwo istnieje, postaraj się je oszacować. Zwracam się bezpośrednio, bo jesteś moim potencjalnym zbawcą, tym bardziej, że wygląda na to że dość dobrze ogarniasz temat, ale wszelkie inne opinie podsumowujące są jak najbardziej mile widziane. I jeszcze do marmi m -> "Za te 800zł to już masz pewnie z połowę kosztów ewentualnej naprawy..." zdaję sobie z tego sprawę, ale najpierw muszę wykluczyć jakoś Ich winę, bo jeśli będzie inaczej to nie spocznę, dopóki nie oddadzą mi każdej wydanej złotówki + zadośćuczynią za czas rozłąki z samochodem, który kochałem i spędzałem w nim do tej pory więcej czasu niż we własnym domu!! Śpijcie spokojniej niż ja, przez tych frajerów przez ostatni miesiąc straciłem ze 20 lat życia:(
Rozrząd, a awaria silnika
Pisząc 'każdą inna ingerencję' mam na myśli cokolwiek związanego z taką naprawą. Chociażby niedokręcenie najmniejszej śrubki, niodpowiednie napięcie czegokolwiek (wcześniej ktoś pisał o jakimś napinaczu), włącznie z napięciem mięśniowym mózgu przy zatsanawianiu się jak odkręcić jakąś śrubkę:]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Rozrząd, a awaria silnika
lookiz1, jesli rozrzad puszcza to silnik mowi papa , wystarczy ze pusci napinacz rozrzad przeskoczy i gotowe,
pytanie podstawowe czemu byla wymieniana pompa
i pytanie dodatkowe: ile mial przejechane rozrzad przed wymiana pompy i czy jesli mial juz sporo najechane to czy byl zmieniany razem z pompa, a jesli nie to dlaczego?
pytanie podstawowe czemu byla wymieniana pompa
i pytanie dodatkowe: ile mial przejechane rozrzad przed wymiana pompy i czy jesli mial juz sporo najechane to czy byl zmieniany razem z pompa, a jesli nie to dlaczego?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Rozrząd, a awaria silnika
A czy taki napinacz może puścić z innego powodu niż zużycie? Jeżeli chodzi o rozrząd do wymiany zotało jakieś 12 000km (biorąc pod uwagę wymianę co 80 000). Jeżeli chodzi o wymianę pompy, to jadąc do Zakopca straciłem moc do tego stopnia, że nie mogłem podjechać pod górkę. Żałowałem, że postanowiłem dojechać do celu, bo na prawdę łatwo nie było. Utrata mocy przy wyższych obrotach ustępowała - ale też raczej nie była to reguła. Tak czy inaczej, przy końcu wzniesienia miałem czasami nawet około 20km/h, a zjeżdżając z niego moc jakby na chwilę wracała. Wcześniej miałem kilka razy jakby odcięcie mocy, ale po zgaszeniu i odpaleniu silnika ponownie moc wracała - uznałem, że może coś z układem dolotowym (raczej niezbyt fachowe określenie, jak sądzę) się stało, więc postanowiłem dojechać do Zakopanego. Po 3-dniowych debatach uznali, że to pompa, więc odesłali ją do regeneracji. Wcześniej w Krakowie zasugerowano mi przeskoczenie paska rozrządu, więc oddając samochód w Zakopanem Im to zasugerowałem. Powiedzieli, że to nie rozrząd, a swoją drogą wygląda na to, że jest on w dobrym stanie. Tak to wyglądało.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Re: Rozrząd, a awaria silnika
Auto juz jest prawie zrobione, auto dostanie drugie serducho
winnym okazal sie urwany zawor na 4tym cylindrze, niestety dostal takze wtrysk i swieca,
oto efekt urwanego zaworu :



winnym okazal sie urwany zawor na 4tym cylindrze, niestety dostal takze wtrysk i swieca,
oto efekt urwanego zaworu :
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Rozrząd, a awaria silnika
trochę kilometrów zrobił po urwaniu zaworu
uparty właściciel

Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Rozrząd, a awaria silnika
auto juz poskladane, czekam tylko na wtrysk i wyjazd 

Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości