[MK4 TDI] Wyciek oleju przy doprowadzeniu powietrza do turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
[MK4 TDI] Wyciek oleju przy doprowadzeniu powietrza do turbo
witam
1 nie bardzo mogłem znaleść odpowidź bo nie wiem jak to się nazywa
chodzi o to że do rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny podłączony jest cieńszy szlauch chyba odprowadzający nadmiar oparów oleju znad zaworów ???
w każdym razie na złączeniu tych dwóch przewodów jest wyciek oleju (filtr powietrza jest czysty turbo też) i teraz czy to noralne zjawisko tzn czy tam zawsze znajduje się jakaś niewielka ilość oleju normalnie zasysana do turbina a ja jedynie mam nieszczelność czy wogóle tam nie powinno być żadnego oleju (silnik 115 kuców na pompowtryskach)
proszę o pomoc bo dopiero co kupiłem auto i jestem lekko zdygany że złom
2. mam problem bo posiałem karteczkę z nazwą oleju jaki miałem zalany do silnika w serwisie w niemczech wg instrukcji powinien być zalany olej syntetyk spełniający normę vw 505.01 do pompowtryskiwaczy i zakupiłem TXT ale teraz mam wątpliwości czy przypadkiem nie zalali tam półsytntetyka (przebieg 156 tys, 2000 rok) - czy jest wogóle jakiś olej półsyntetyczny, który można stosować do silników z pompowtryskiwaczami ??
pozdrawiam
1 nie bardzo mogłem znaleść odpowidź bo nie wiem jak to się nazywa
chodzi o to że do rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny podłączony jest cieńszy szlauch chyba odprowadzający nadmiar oparów oleju znad zaworów ???
w każdym razie na złączeniu tych dwóch przewodów jest wyciek oleju (filtr powietrza jest czysty turbo też) i teraz czy to noralne zjawisko tzn czy tam zawsze znajduje się jakaś niewielka ilość oleju normalnie zasysana do turbina a ja jedynie mam nieszczelność czy wogóle tam nie powinno być żadnego oleju (silnik 115 kuców na pompowtryskach)
proszę o pomoc bo dopiero co kupiłem auto i jestem lekko zdygany że złom
2. mam problem bo posiałem karteczkę z nazwą oleju jaki miałem zalany do silnika w serwisie w niemczech wg instrukcji powinien być zalany olej syntetyk spełniający normę vw 505.01 do pompowtryskiwaczy i zakupiłem TXT ale teraz mam wątpliwości czy przypadkiem nie zalali tam półsytntetyka (przebieg 156 tys, 2000 rok) - czy jest wogóle jakiś olej półsyntetyczny, który można stosować do silników z pompowtryskiwaczami ??
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn sie 21, 2006 21:26 przez mg-maciek, łącznie zmieniany 1 raz.
- szerszeniak
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Najlepszym wyborem bedzie motul 505.01 specyfic, dalej valvoline lub mobil1 oczywiscie z norma 505.01. Oleje do PD sa polsyntetykami (a przynajmniej jakas ich odmiana, w kazdym razie nie sa to aleje w pelni syntetyczne).macientyvw pisze: Oczywiscie ze sa oleje to PD np olej Motul ok ~100zl za litr... malo kogo stac na niego...
5 litrow motula kosztuje ok 250zl, chociaz na allegro widzialem ostatnio za 195zl/5l a w Intercarsie przy maxymalnyc znizkach mozna go wyrwac jeszcze taniej. To 100zl za litr mozesz wlozyc miedzy bajki
www.seat-racing.pl
Jak to? Ja do swojego leję Mobila 5W-40 i na nim jest napisane, że to pełen syntetyk.spons pisze:Oleje do PD sa polsyntetykami (a przynajmniej jakas ich odmiana, w kazdym razie nie sa to aleje w pelni syntetyczne).
A co do problemu, to maciek ja mam to samo. Muszę odmę wymienić bo już jest tak zapchana, że zaczyna mi dmuchać spod korka oleju, więc nie masz się czym martwić
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
- Lokalizacja: głuchołazy
- Kontakt:
Re: [MK4 TDI] Wyciek oleju przy doprowadzeniu powietrza do t
NA SAMYM ŁĄCZENIU TYCH DWÓCH RUR NIE MA CO SIĘ JUŻ ZATKAĆ, RACZEJ JEST NIESZCZELNA (NAJLEPIEJ ŚCIĄGNĄĆ I ZOBACZYĆ JEST TO DOŚĆ ŁATWE), CHOCIAŻ JEŻELI CI DUŻO TAM TEGO LECI TO MOŻE BYĆ WIELE PRZYCZYN. NP. NIESZCZELNOŚĆ W UKŁADZIE DOŁADOWANIA - OBJAWY (LEKKIE SYCZENIE) POTRAFI NIEŹLE WYCIĄGAĆ OLEJ Z SILNIKA, SPRAWDZ ILE CI GO WOGÓLE UBYWA OD WYMIANY DO WYMIANY 15 TYS. KM NA FUL SYNTETYKU MAX 0,5 L, (U MNIE 0,2). JEŻELI UBYWA CI GO WIĘCEJ MOŻE JUŻ SILNICZEK SIĘ TROCHE SKOŃCZYŁ. OGÓLNIE Z TAKIM SILNIKIEM NAJLEPIEJ JECHAĆ DO DOBREGO SERWISU VW!!!! PRZEKONAŁEM SIĘ NA WŁASNEJ SKÓRZE NIEKTÓRZY NIE WIEDZĄ CO ZNACZY PDmg-maciek pisze:witam
1 nie bardzo mogłem znaleść odpowidź bo nie wiem jak to się nazywa
chodzi o to że do rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny podłączony jest cieńszy szlauch chyba odprowadzający nadmiar oparów oleju znad zaworów ???
w każdym razie na złączeniu tych dwóch przewodów jest wyciek oleju (filtr powietrza jest czysty turbo też) i teraz czy to noralne zjawisko tzn czy tam zawsze znajduje się jakaś niewielka ilość oleju normalnie zasysana do turbina a ja jedynie mam nieszczelność czy wogóle tam nie powinno być żadnego oleju (silnik 115 kuców na pompowtryskach)
proszę o pomoc bo dopiero co kupiłem auto i jestem lekko zdygany że złom
2. mam problem bo posiałem karteczkę z nazwą oleju jaki miałem zalany do silnika w serwisie w niemczech wg instrukcji powinien być zalany olej syntetyk spełniający normę vw 505.01 do pompowtryskiwaczy i zakupiłem TXT ale teraz mam wątpliwości czy przypadkiem nie zalali tam półsytntetyka (przebieg 156 tys, 2000 rok) - czy jest wogóle jakiś olej półsyntetyczny, który można stosować do silników z pompowtryskiwaczami ??
pozdrawiam
POZDRO
MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]
[200PS; 420NM]
Oleje z norma 505.01 nie sa pelnymi syntetykami, nie wiem czym i w jakim stopniu sie roznia ale napewno nie sa to 100% syntetyki. Sprawdz czy Twoj olej spelnia ta norme.
Co do ubywania oleju to nawet litr na 15kkm o niczym nie swiadczy, trzeba go poprostu dolewac. Taka uroda tdi, jak palujesz to i oleju musi troche wciagnac.
Co do ubywania oleju to nawet litr na 15kkm o niczym nie swiadczy, trzeba go poprostu dolewac. Taka uroda tdi, jak palujesz to i oleju musi troche wciagnac.
www.seat-racing.pl
- marcinoGTI
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam
Dolącze do tematu. Matka ma golfa IV TDI 100KM 02r. i nie wiem jaki olej wlac??
W każdym serwisie mowią co innego, choć najcześciej zgadzają sie ze musi być 505.01
Wlany jest 5w50 mobila i przejechane ma 60k km (podobno)
Prosze powiedzcie mi jaki olej mam wlac? Czy musi byc 505.01. Na allegro ma castrola 505.01 za 27zł litr. Czy wystarczy 505.00 mobila? Inny serwis mowi ze tylko 0w30.
Zgłupieć można.
Dolącze do tematu. Matka ma golfa IV TDI 100KM 02r. i nie wiem jaki olej wlac??
W każdym serwisie mowią co innego, choć najcześciej zgadzają sie ze musi być 505.01
Wlany jest 5w50 mobila i przejechane ma 60k km (podobno)
Prosze powiedzcie mi jaki olej mam wlac? Czy musi byc 505.01. Na allegro ma castrola 505.01 za 27zł litr. Czy wystarczy 505.00 mobila? Inny serwis mowi ze tylko 0w30.
Zgłupieć można.
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
Jeśli pompowtryski czyli PD to olej 505.01 na pewno będzie dobry ale jak patrze w książce to jest napisane 505.00 silnik 81kw (110PS) i 235 NM jeśli masz taki to pewnie 505.00 będzie najodpowiedzniejszy a jeśli chodzi o producenta to już indywidualna sprawa większość chwali Motula i pewnie jest najlepszy ale jeśli nie planujesz mieć auta całą wiczność to nie ma sensu nabijać sobie kosztów ja do poprzedniego golfa lałem castrola i do tego leje castrola i jeśli chodzi o problem opisane przeze mnie na początku to zniknęły po wymianie na odpowiedni olej właśnie z castrola więc mogę go polecić ale dużo ludzi też mówi że mobil 1 jest dobryEgon PŃ pisze:]Witam
Dolącze do tematu. Matka ma golfa IV TDI 100KM 02r. i nie wiem jaki olej wlac??
W każdym serwisie mowią co innego, choć najcześciej zgadzają sie ze musi być 505.01
Wlany jest 5w50 mobila i przejechane ma 60k km (podobno)
Prosze powiedzcie mi jaki olej mam wlac? Czy musi byc 505.01. Na allegro ma castrola 505.01 za 27zł litr. Czy wystarczy 505.00 mobila? Inny serwis mowi ze tylko 0w30.
Zgłupieć można.
szerokości, przyczepności
pozdro
Wyciek oleju mk4 TDI AGR
Panowie ma problem z moim mk4 tdi AGR. Mianowicie miałem wymieniany simering na wale korbowym od strony rozrządu. teraz prawdopodobnie strasznie z niegi cieknie!! Brak oleju na bagneciku!
Już 2 razy mechani wymieniał simering. Mówi że wina leży w wyrobionej obudowie wału korobowego. Jest ona aluminiowa możliwa jest wyrobienie się jej? w czym może tkwić problem??(dodam że obudowa tylko w ASo koszt 440zł)
Proszę o pomoc!pw
Już 2 razy mechani wymieniał simering. Mówi że wina leży w wyrobionej obudowie wału korobowego. Jest ona aluminiowa możliwa jest wyrobienie się jej? w czym może tkwić problem??(dodam że obudowa tylko w ASo koszt 440zł)
Proszę o pomoc!pw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 181 gości