Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

Awatar użytkownika
korzen88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 637
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:49
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: korzen88 » wt mar 19, 2013 15:37

zlos pisze:jest już nowe S3 po Genevie, potwierdziło ałdi ganz oficjal:

R4 2.0
300 kucy
380 niuta
nowy haldex
5.0 sek 0-100 km/h (0.5 lepiej od poprzedniej estrójki)
6.9 l/100km (jeśli korzystasz z 5 kucy i 295 ma urlop)
Pięknie:)
Słuchajcie: czytałem gdzieś że podobno audi się wycfaniło i żeby umilić życie tunerom wprowadziło w nowym S3 kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą silnika. Bardzo mnie to zasmuciło :rozpacz: jest to możliwe czy to jakieś brednie?


Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: zlos » wt mar 19, 2013 16:21

korzen88 pisze:czytałem gdzieś że podobno audi się wycfaniło i żeby umilić życie tunerom wprowadziło w nowym S3 kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą silnika. Bardzo mnie to zasmuciło jest to możliwe czy to jakieś brednie?
Nie słyszałem o tym, a możesz podać źródło? :)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
karpi78
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: czw paź 11, 2007 12:06
Lokalizacja: CCH
Kontakt:

Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: karpi78 » wt mar 19, 2013 16:53

jeszcze kilka lat i samochody typu Ferrari, Lamborghini ,Porsche itp na urlop :chytry: Audiki ,Golfiny itp bedą przyspieszały tak samo :okej:



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: zlos » wt mar 19, 2013 18:38

za kilka lat to koreańskie będą lepiej przyspieszać :)

ja jednak wolę albo eRunie, albo toykę GT86 - każda ma swój robotniczy posmak; taki mi odpowiada i do nich będę wzdychać :)



EDIT: sprawdziłem porównanie Mk6 R20 i identycznie wyposażonego BMW 1M135i XDrive:

VW: 154.000 zł
BMW: 236.000 zł

Wyposażenie wziąłem identyczne jak miałem w swoim szerszeniu...


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: JJacek » wt mar 19, 2013 19:18

korzen88 pisze:Pięknie:)
Słuchajcie: czytałem gdzieś że podobno audi się wycfaniło i żeby umilić życie tunerom wprowadziło w nowym S3 kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą silnika. Bardzo mnie to zasmuciło :rozpacz: jest to możliwe czy to jakieś brednie?
Myślę, że nie ma to nic wspólnego z 'tunerami'.



Awatar użytkownika
korzen88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 637
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:49
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: korzen88 » wt mar 19, 2013 21:55

JJacek pisze: Myślę, że nie ma to nic wspólnego z 'tunerami'.
A z czym?
Złoś źródło bardzo niepewne bo z racingforum :grin:


Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: zlos » wt mar 19, 2013 22:05

korzen88 pisze:Złoś źródło bardzo niepewne bo z racingforum
Kiedyś znałem takie forum :) Cieszę się, że już nie znam ;)
Ja na tym forum zarobiłem tylko ślady po gwoździach na aucie w formie nauczki, że jak idiocie zabraknie argumentów, to mi je mlotkiem wbije.
Ale jakoś nie dowiedziałem się tam niczego mądrego ponad to, żeby unikać idiotów. Nie po raz pierwszy w moim krótkim życiu.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
korzen88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 637
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:49
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: korzen88 » wt mar 19, 2013 23:01

zlos pisze:
korzen88 pisze:Złoś źródło bardzo niepewne bo z racingforum
Kiedyś znałem takie forum :) Cieszę się, że już nie znam ;)
Ja na tym forum zarobiłem tylko ślady po gwoździach na aucie w formie nauczki, że jak idiocie zabraknie argumentów, to mi je mlotkiem wbije.
Ale jakoś nie dowiedziałem się tam niczego mądrego ponad to, żeby unikać idiotów. Nie po raz pierwszy w moim krótkim życiu.
No to akurat święta prawda, znam historię i dobrze że to tylko tak się skończyło bo debili nie brakuje :grin:
Ja na tym forum napisałem w całym życiu może 5 postów w tym 4 zostały skasowane przed moderatorów a zanim zostały skasowane zostałem niewiadomo czemu zrównany z ziemią :? Moderatorzy wspomnianego forum kierują się zasadami najgorszego komunizmu z czasów Stalina.


Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: zlos » śr mar 20, 2013 08:23

OK, wróćmy do tematu.

Jestem ciekaw jak rozwinie się sytuacja na rynku, bo:
- sprzedażowo nowy Ford Focus ST przeskoczył Golfa GTI mk7
- poprzedni Ford RS był takim sukcesem sprzedażowym, że tylko idiota nie wziąłby po raz kolejny kasy za nową wersję
- na rynek hothatchy wchodzą Koreańczycy
- pojawiła się Toyobaru GT86/BRZ, tani samochód sportowy "dla ludu"
- Renault dalej ma dobre autka
- Seat... no tak, szkoda Seata w Polsce

Nie będzie łatwo nowej eRce, oj, nie będzie...


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Pietiapk1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:32

Re: Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: Pietiapk1 » śr mar 20, 2013 10:05

Złoś zapomniałeś o tak często opisywanej tu A45 AMG... btw. zwłaszcza jak wyjdzie w tej cenie 177, to takie BMW 135 za 240 :shock: nie ma racji bytu. No ale BMW dalej każe płacić za akcyzę powyżej 2l. Może i oni w krótkim czasie zrobią jakieś 2.0 Turbo.


Kiedy znajdziemy się na ''zakręcie'',
Redukcja, but i odcięcie!

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: JJacek » śr mar 20, 2013 10:57

korzen88 pisze:A z czym?
Złoś źródło bardzo niepewne bo z racingforum :grin:
Z oszczędnościami. Zawsze to jeden element/odlew a nie dwa, no i 'Klaus' nie będzie musiał nic przykręcać. Rozumiem, zabezpieczenie komputera zwłaszcza w kontekście sterownika silnika, żeby ktoś krzywdy nie zrobił sobie lub silnikowi, żeby można było łatwo zweryfikować zmiany w kontekście gwarancji, ale kolektor to akurat są czyste oszczędności.
zlos, Seat ma jakieś tam problemy, ale za to ceny na Cupre R 265 KM ma rewelacyjne (105 tys na stronie), w porównaniu do np Scirocco R. Co do hothatchy to współczesne kompakty trochę się już rozrosły. Jak dla mnie hothatche teraz to auta z segmentu B, jak nowe Clio RS, Polo GTI, Peugeot 208 GTI. No i mój faworyt w klasie Volkswagen Up! GT, specyfikacja jak Golf mk2, 930 kg i 110 KM :grin:
Pietiapk1 chyba, nie doczytałeś tematu, BMW M135i xDrive kosztuje w podstawie 193/196 tys (3-5 drzwi), a A45 AMG 177 tys zł. 240 tys to kosztuje takie BMW doposażone, Merc pewnie podobnie będzie kosztował.



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: zlos » śr mar 20, 2013 11:30

Pietiapk1 pisze:Złoś zapomniałeś o tak często opisywanej tu A45 AMG... btw. zwłaszcza jak wyjdzie w tej cenie 177, to takie BMW 135 za 240 nie ma racji bytu.
Jak już Jacek napisał, 196 tysia to cena podstawy (można zdjąć 2 tysia jak rezygnujesz z części gwarancji).
236 wyszło jak wyposażyłem go identycznie jak mojego ś.p. szerszenia.

Wyposażenie dodatkowe w mk6 R20 - koszt 20 tys., a w 1M 135i XDrive - 40 tys. zeta. Niby to samo, a jednak 2x droższe... Zakładam, że wyposażenie AMG będzie co najmniej tak samo droższe, więc pomimo zapowiedzi 177 tysia po kilku opcjach w konfiguratorze granica 240 tysia pęknie bezproblemowo, a maks będzie w okolicach 300 tys. zeta.
JJacek pisze:zlos, Seat ma jakieś tam problemy, ale za to ceny na Cupre R 265 KM ma rewelacyjne (105 tys na stronie), w porównaniu do np Scirocco R.
Fakt :) Inna buda, ta sama technika. Nie wiem skąd tak duża różnica cenowa tym bardziej, że w zapowiedziach VAG-a to właśnie Seat miał być sportową marką koncernu. Widoczniej na zapowiedziach się skończyło, BTW, bo jakoś nie widzę w Seatach modeli mocniejszych od innych koncernowych braci.
JJacek pisze:Jak dla mnie hothatche teraz to auta z segmentu B, jak nowe Clio RS, Polo GTI, Peugeot 208 GTI. No i mój faworyt w klasie Volkswagen Up! GT, specyfikacja jak Golf mk2, 930 kg i 110 KM
Clio RS pysznie się prowadzi, daje mnóstwo zabawy i wspaniale auto gada z kierowcą. Nie jest najszybsze ani najmocniejsze, ale należą się brawa za takie zestrojenie samochodu. Jak dla mnie najlepiej dopracowane autko mini-hatch.
VW Up! w wersji GT nie jeździłem, muszę naprawić to niedopatrzenie :) Teraz w najdroższej wersji up! kosztuje ok. 55 tysia, ciekaw jestem ceny GT.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: antoś » śr mar 20, 2013 11:48

Kolektor zintegrowany z głowicą jest chłodzony cieczą, dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa i prędzej uzyskuje optymalną temperaturę pracy (ma to wpływ na spalanie). Ponadto jest też krótszy, przez co turbo wcześniej wstaje.



Awatar użytkownika
goldenszeryf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt mar 05, 2013 11:59
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Nowy Golf Mk7 R - opis prototypów

Post autor: goldenszeryf » śr mar 20, 2013 16:42

KonradzikIV pisze:
zlos pisze:Raczej nie zapowiada się powrót Mk4
i dobrze bo mk4 jest dla wybrańców :)

racja mk4, moim zdaniem jest najładniejsze z eRek :smoke:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości