Wizyta w serwisie
Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP
Wizyta w serwisie
Witam wszystkich, jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość dawniej jak pamiętam był dział poświęcony GTI a teraz go nie ma więc postanowiłem zapytać tutaj, jeśli pomyliłem działy to bardzo przepraszam.
A więc jestem posiadaczem GTI MKV z 07r. i mam przejechane 58 tyś (jestem pierwszym właścicielem więc przebieg pewny ) i noszę się z zamiarem wizyty w serwisie celem wymiany paska rozrządu.
Kalkulacja cenowa (dzwoniłem i pytałem dzisiaj) ceny z robocizną:
1.Wymiana paska rozrządu + pompa wody + płyn + napinacze + pasek zewnętrzny 2000zł
2.Wymiana oleju w skrzyni DSG 1000zł
3.Wymiana świec 450zł
4.Wymiana filtra paliwa 160zł
namawiali mnie na wymianę płynu hamulcowego, ale nie wiem czy jest to konieczność,
Bardzo proszę o wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy takiej wizycie i czy z wyżej wymienionych części trzeba jeszcze coś wymienić przy tym przebiegu.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
A więc jestem posiadaczem GTI MKV z 07r. i mam przejechane 58 tyś (jestem pierwszym właścicielem więc przebieg pewny ) i noszę się z zamiarem wizyty w serwisie celem wymiany paska rozrządu.
Kalkulacja cenowa (dzwoniłem i pytałem dzisiaj) ceny z robocizną:
1.Wymiana paska rozrządu + pompa wody + płyn + napinacze + pasek zewnętrzny 2000zł
2.Wymiana oleju w skrzyni DSG 1000zł
3.Wymiana świec 450zł
4.Wymiana filtra paliwa 160zł
namawiali mnie na wymianę płynu hamulcowego, ale nie wiem czy jest to konieczność,
Bardzo proszę o wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy takiej wizycie i czy z wyżej wymienionych części trzeba jeszcze coś wymienić przy tym przebiegu.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Re: Wizyta w serwisie
Pasek rozrządu w GTI jest specjalnie wzmacniany z tego co pamiętam włóknem szklanym, i powinien wg. producenta wytrzymać 180tys. km bez limitu lat, oczywiście ja bym nie ryzykował takiego przebiegu, ale wydaje mi się że 58tys. to lekka nadgorliwość w książce zalecana jest kontrola tego paska na "oko" chyba po 90tys.
Płyn hamulcowy bym wymienił jak nie wymieniałeś od początku, warto jeszcze wymienić popychacz pompy paliwa (100zł)
Nie napisałeś o oleju i filtrach oleju plus powietrza ale to chyba jasne pozdro
Płyn hamulcowy bym wymienił jak nie wymieniałeś od początku, warto jeszcze wymienić popychacz pompy paliwa (100zł)
Nie napisałeś o oleju i filtrach oleju plus powietrza ale to chyba jasne pozdro
Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7
Re: Wizyta w serwisie
Wielkie dzięki za odpowiedź, ten płyn hamulcowy też pewnie wymienię. A powiedz mi dlaczego sugerujesz wymianę popychacza pompy paliwa, pytam z ciekawości, jakie objawy samochód ma jak ten popychacz źle działa?
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
Re: Wizyta w serwisie
Ten popychacz lubi się przetrzeć konsekwencją tego jest uszkodzenie wałka i pompy paliwa a to już kosztuje koło 2tys. zł. Objawą jest odcinanie paliwa przy wysokich obrotach (4-5tys.) ale to już wtedy jest za późno:/
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=1 ... =popychacz" onclick="window.open(this.href);return false;
dobrze że wymieniasz olej w dsg bo lepiej wymienić ciut wcześniej niż zaleca producent
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=1 ... =popychacz" onclick="window.open(this.href);return false;
dobrze że wymieniasz olej w dsg bo lepiej wymienić ciut wcześniej niż zaleca producent
Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7
Re: Wizyta w serwisie
pasek niezależnie od przebiegu należy wymienić po 5 czy 6 latach, tak jest w instrukcji autakorzen88 pisze:Pasek rozrządu w GTI jest specjalnie wzmacniany z tego co pamiętam włóknem szklanym, i powinien wg. producenta wytrzymać 180tys. km bez limitu lat, oczywiście ja bym nie ryzykował takiego przebiegu, ale wydaje mi się że 58tys. to lekka nadgorliwość w książce zalecana jest kontrola tego paska na "oko" chyba po 90tys.
nie żartuj z kontrolą paska "na oko", pasek wyglądający całkiem ok. potrafi strzelić
Wizyta w serwisie
Z czego ja wiem to rozrząd powinien być wymieniony według zaleceń producenta co 100 tyś km lub co 5 lat
Z wielkim szacunkiem korzen88 ale pierwszy raz się spotykam żeby producent w tym silniku zalecał wymianę rozrządu co 180tyś km
Z wielkim szacunkiem korzen88 ale pierwszy raz się spotykam żeby producent w tym silniku zalecał wymianę rozrządu co 180tyś km
Re: Wizyta w serwisie
No wiem wiem że na oko to się nie da sprawdzć stanu tego paska ale w książce serwisowej jest taka pozycja (mam niemiecką wersję)
W GTI jest pasek CONTI HSN-POWER® - specjalny wzmacniany pasek z kauczuku i kordami z włókien szklanych + w tfsi zastosowano owalne koło rozrządu na wale korbowym, które ma redukować naprężenia na pasku. Ten stary rozrząd na pasku jest mniej awaryjny od łańcucha z nowszego TSI.
W GTI jest pasek CONTI HSN-POWER® - specjalny wzmacniany pasek z kauczuku i kordami z włókien szklanych + w tfsi zastosowano owalne koło rozrządu na wale korbowym, które ma redukować naprężenia na pasku. Ten stary rozrząd na pasku jest mniej awaryjny od łańcucha z nowszego TSI.
Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7
Wizyta w serwisie
Ostatnio zmieniałem popychacz w aucie, które miało 130 tys i wyglądał zdrowo. Może ktoś zmienił go już wcześniej.
Wizyta w serwisie
Czy to nie lekka przeginka?GTI_5 pisze:3.Wymiana świec 450zł
Gran Turismo Iniezione
Wizyta w serwisie
Swiexe wymienisz sam NGK platinium 200zl wymienia sie banalnie!!
Sprzedam fotele Motorsport z Audi RS5. PRIV stan idelany 18000tys przebiegu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości