[BORA] Climatronic chłodzi baaardzo słabiutko
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[BORA] Climatronic chłodzi baaardzo słabiutko
Witam!
Jakie mogą być przyczyny braku chłodnego powiewu?
Poprzedni właściciel chyba nie robił przeglądów klimy.
Przy nastawienu AUTO i 18oC powietrze prawie wogóle nie jest zimne.
Agregat raczej się włącza - słychać zmiany w pracy silnika przy włączaniu i wył. klimy.
Można samemu jakoś sprawdzić, co dolega i czy jest klima?
Pozdro.
BARTI
Jakie mogą być przyczyny braku chłodnego powiewu?
Poprzedni właściciel chyba nie robił przeglądów klimy.
Przy nastawienu AUTO i 18oC powietrze prawie wogóle nie jest zimne.
Agregat raczej się włącza - słychać zmiany w pracy silnika przy włączaniu i wył. klimy.
Można samemu jakoś sprawdzić, co dolega i czy jest klima?
Pozdro.
BARTI
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Stary czynnik chyba najpierw odsysają, a następnie nabijają ilość podawaną przez producenta, wydaje mi się, że tak jest. Tak widziałem, może inny sprzęt mają.greg pisze:przy przeglądzie sprawdzają ilość środka - jak mało płącisz za uzupełnienie
Klima najwyraźniej jest rozszczelniona, albo dawno nie nabijana, niezależnie od sposobu sterowania objaw ten sam. Dobiją i uszczelnią w razie potrzeby, placi się od 100zł, do 200 zł jeśli cza coś uszczalniać.
Najlepiej podjechać co rok, odgrzybić i tak jak kolega mówił- dobić jeśli trzeba, wymieniać filtr pyłkowy co najmniej raz w roku, jak się jeździ po mieście, nawet częśćiej.
Jeśli masz zatkany filtr to powietrze będzie zimne, ale wieje baaaardzo słabiutko- należy jak najszybciej wymenić wtedy, gdyż parownik nie odbiera wystarczająco dużo ciepła (żeby się nie oblodził). Włącz obeig wewn. i jak będzie wiało wyraźnei silniej to filtr do wymiany.
W prawodłowo działąjącej klimie powietrze z kratek powinno mieć 6-8 stopni C przy temp ok 25 st C.
z tego co ja zrozumiałem z rozmowy z gociem co się tym zajmuje, że odsysa, sprawdza ilość jaką odessał i wpycha wskazaną ilość ale razem z tym co odessał. Starego czynnika nie daje się jak jest czynnik który jest już nie stosowany ale w tym przypadku trzeba jeszcze jakąś przeróbkę robić.Grzesiekk1982 pisze:Stary czynnik chyba najpierw odsysają, a następnie nabijają ilość podawaną przez producenta, wydaje mi się, że tak jest
stary czynnik musza odessac bo nie moga uzywac tych starych (dziura ozonowa) i napelniaja nowym czynnikiem tak aby bylo odpowiednie cisnieniegreg pisze:z tego co ja zrozumiałem z rozmowy z gociem co się tym zajmuje, że odsysa, sprawdza ilość jaką odessał i wpycha wskazaną ilość ale razem z tym co odessał
wraz ze spadkiem cisnienia w ukladzie spada wydajnosc klimy
Jak mowi moj sasiad ktory sie tym zajmuje ponoc durzo zalerzy jaki czynnik (gaz) jest w ukladzie
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
greg,
Tak, tak, dokładnie. Teraz już w większości samochodów jest R134a, od dawna nie można stosować freonu i większość układów jest dostosowanych. Tym bardziej, że u nas klima stała się powszechna dopiero 2-3 lata temu, wraz z napływem samochodów (dostosowanych już na zachodzie). Dużo trzeba zmieniać, ale są jakieś czynniki zastępujące stary i tym można napełniać stare klimatyzacje, bez większych szkód. R134a nie można ich napełniać, bo się rozszczelna i gorzej smaruje.
Tak, tak, dokładnie. Teraz już w większości samochodów jest R134a, od dawna nie można stosować freonu i większość układów jest dostosowanych. Tym bardziej, że u nas klima stała się powszechna dopiero 2-3 lata temu, wraz z napływem samochodów (dostosowanych już na zachodzie). Dużo trzeba zmieniać, ale są jakieś czynniki zastępujące stary i tym można napełniać stare klimatyzacje, bez większych szkód. R134a nie można ich napełniać, bo się rozszczelna i gorzej smaruje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 455 gości