- cudów nie ma - jeżeli na postoju aku się tobie rozładowuje, to albo padnięty aku, albo coś pobiera prąd.krzyhco pisze:Znajomy podłączył ten przewód do masy i jak ręką odjął- obroty unormowały się i przez jakiś czas było wszystko ok, aż do niedawna kiedy zaczął rozładowywać mi się aku mierzyłem pobór prądu i nie wykazało nic niepokojącego...
problem z instalacja- od czego ten kabel?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
problem z instalacja- od czego ten kabel?
Ten kabelek, jeżeli faktycznie idzie do pinu 20 w sterowniku (czy mierzyłeś to miernikiem?) to ma być podłączony do masy, do śruby na głowicy silnika, przy bocznym króćcu wody - tam jest taka specjalna śruba. To samo z pinem 2 - zobacz, czy też jest podłączony.
problem z instalacja- od czego ten kabel?
aku jest nowy ma moze 2 mieś. pozatym jak odłaczam kleme na noc itp to trzyma prąd elegancko. rozebrałem wtyczke i ten kabel był pod nr20.(Sprawdzilem miernikiem i było przejście) jeszcze sprawdze ten pin nr2.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
problem z instalacja- od czego ten kabel?
krzyhco, piszesz, że aku rozładowuje się przez noc, ale też że mierzyłeś prąd i nie było nic niepokojącego. Jedno drugie wyklucza.
problem z instalacja- od czego ten kabel?
zauważyłem ze na tym kablu biało-brązowym po zdjęciu klemy i założeniu jej z powrotem nie ma już napięcia:/
problem z instalacja- od czego ten kabel?
Ten przewód może mieć gdzieś połączenie z tym od elektrozaworu. I sądzę, że jest to "+", a nie masa, przez co te 2volty uchylają zawór od gazu. Coś tam musi być uszkodzone, bo po wyłączeniu zapłonu centralka/ przełącznik od gazu odłącza w ogóle napięcie na zaworach. A załącza je przez przekaźnik, więc albo 0v, albo 12v
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
problem z instalacja- od czego ten kabel?
już zgłupiałem chyba muszę zacząć szukać sterownika z wiązką i po prostu przełożyć... najgorzej jak okaże się ze to np jakiś głupi przekaznik:( i kasa pójdzie w błoto
problem z instalacja- od czego ten kabel?
nie wygląda na to że to jakiś głupi przekaźnik , bo tak samo jak koledzy z ciekawości przeleciałem wszystkie schematy i nic , jedno mnie tylko zastanawia , piszesz że auto jest z 91 roku , a schematy z tego roku są całkiem inne , pasuje mi za to schemat do twojego ale rok wychodzi 88 , przeleciałem wszelkie dostępne opisy podłączenia gaźnika 2EE i nie ma tam drugiego takiego kabla , więc coś jest nie tak , a nie widać przy jakiejś wtyczce od gaźnika albo od czujnika że mogło być tam coś podpięte i wygląda na urwane ?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
problem z instalacja- od czego ten kabel?
Bez przesady - z powodu jednego urwanego kabla zmieniać całą wiązkę. Ja myślę, że tutaj nałożyło się kilka problemów. Jedno jest pewne, że kabelek od pinu 20 idzie do masy i tak trzeba go podłączyć.
Na zdjęciu widać w tle jakiś inny kabelek, który jest polutowany - może coś tam ktoś z gazowników namieszał.
No i kompletnie nie rozumiem tego, że aku się rozładowuje, ale na postoju pobierany prąd jest ok - coś tutaj moim zdaniem zostało źle pomierzone.
To, że na odłączonym kablu jest 2V wcale nie oznacza, że coś jest nie tak. Równie dobrze można odłączyć np. żarówkę od masy i zmierzyć na niej napięcie, tam gdzie normalnie przychodzi masa - pokaże pewnie coś ok. 10V - zależy jaka żarówka. To wcale nie będzie oznaczało, ze coś jest źle, po prostu, skoro masa wisi w powietrzu i nie jest nigdzie podłączona, to wiadomo, że coś tam na niej zawsze się pojawi (nie będzie ona już wtedy masą - bo nie jest z nią połączona).
Na zdjęciu widać w tle jakiś inny kabelek, który jest polutowany - może coś tam ktoś z gazowników namieszał.
No i kompletnie nie rozumiem tego, że aku się rozładowuje, ale na postoju pobierany prąd jest ok - coś tutaj moim zdaniem zostało źle pomierzone.
To, że na odłączonym kablu jest 2V wcale nie oznacza, że coś jest nie tak. Równie dobrze można odłączyć np. żarówkę od masy i zmierzyć na niej napięcie, tam gdzie normalnie przychodzi masa - pokaże pewnie coś ok. 10V - zależy jaka żarówka. To wcale nie będzie oznaczało, ze coś jest źle, po prostu, skoro masa wisi w powietrzu i nie jest nigdzie podłączona, to wiadomo, że coś tam na niej zawsze się pojawi (nie będzie ona już wtedy masą - bo nie jest z nią połączona).
problem z instalacja- od czego ten kabel?
no właśnie nie widać żeby gdzieś przy jakiejkolwiek wtyczce brakowało kabla... ten polutowany (a raczej tylko zaizolowany) jest koloru brązowego i idzie do masy. Wg mnie tak właśnie powinno być może po prostu był przetarty dlatego ktoś go zaizolował. Zastanawia mnie dlaczego na biało-brązowym kablu po wyłączeniu zapłonu jest napięcie a po zdjęciu i założeniu klemy tego napięcia już nie ma? tak jakby coś do końca nie rozłączało
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
problem z instalacja- od czego ten kabel?
krzyhco, Ale te napięcie nie jest istotne przecież - pisałem wyżej, skąd się bierze. Dokonujesz pomiaru bez sensu, który nic nie wnosi do sprawy. Zmiany napięcia mogą brać się z tego, że po wyłączeniu zapłonu układ jeszcze przez chwilę działa, dopiero po kilku sekundach trzpień nastawnika przepustnicy się wysuwa, klika przekaźnik wewnątrz sterownika i układ całkowicie się wyłącza. Odłączając klemę aku wcześniej jakby resetujesz układ. Ogólnie te rozważania idą w złym kierunku - podłącz masę tak, jak ma być i będziemy zastanawiać się dalej. Zmierz pobór prądu z aku na postoju.
problem z instalacja- od czego ten kabel?
A to nie jest kabel do kodów błyskowych?
Zwarcie do masy na 30 sekund powinno powodować wykasowanie błędów.
Zwarcie do masy na 30 sekund powinno powodować wykasowanie błędów.
problem z instalacja- od czego ten kabel?
faktycznie może być , tyle że wszędzie kabel do kodów jest koloru niebieskiego , chyba że ktoś coś pokombinował , pasuje podłączyć tester diodowy między plus aku i ten kabel , może coś się wyjaśni i jeszcze jedno pytanko do autora tematu , kolego w którymś poście napisałeś kabel biało - brązowy , powiedz czy to była pomyła , bo kabel brązowo - biały to całkiem coś innego jak kabel biało- brązowy , do halla idzie Ci na pewno brązowo - biały , ten drugi urwany jest identyczny ?
problem z instalacja- od czego ten kabel?
tak jest identyczny, fakt pomyłka. kabel jest brązowo-biały. kabel od kodów błyskowych jest niebieski zakończony biąłą końcówką. dokonałem pomiaru i przez pierwsze 5sek. pokazuje 0,25 pozniej normuje sie na 0,01 i tak zostaje.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
problem z instalacja- od czego ten kabel?
Na kolory kabli nie patrzcie. Jeżeli idzie do pinu 20, to trzeba go podłączyć do masy. Już nie raz spotkałem się, że kable masowe właśnie mają inny kolor na schematach, niż w rzeczywistości - brązowy na schemacie, brązowo-biały w naturze, albo np. w wiązce chyba z 1z było, że kabel wspólny do czujników przy pedałach miał inny kolor w rzeczywistości, niż na schematach. Co ciekawe te niezgodności kolorów dotyczą tylko masy, lub np. przewodów, które zasilają kilka czujników itp - jeżeli chodzi o przewody sygnałowe to takie zmian nie zaobserwowałem. Czasem zdarza się jeszcze, że przewód zasilający, ze stałym +12V na schematach ma inny kolor niż w rzeczywistości.
- masz na myśli pomiar prądy pobieranego z aku, czy napięcie na tym kablu masowym?krzyhco pisze:dokonałem pomiaru i przez pierwsze 5sek. pokazuje 0,25 później normuje sie na 0,01 i tak zostaje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości