[mk2] dawka powietrza w JP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

[mk2] dawka powietrza w JP

Post autor: adi87 » czw sie 17, 2006 18:01

Zwiększyłem troszke dawke paliwa w moim JP'ku tak że ciemny dym idzie tylko przy gwałtownym dodaniu gazu a jak trzymam cały czas to jest szary. tylko zastanawia mnie to, ze kiedy puszczam gaz gwaltownie to tez chmure pusci... tak ma byc? No i jak zwiekszyc dawke powietrza? bo skoro paliwa wiecej dostaje to powietrza tez by wypadalo mu wiecej dac :jezor: gdzie sie to reguluje?



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » czw sie 17, 2006 20:37

Popieram tomcia w 100%. Zasada dzialania diesla jest taka, ze oddycha on pelna piersia ( na drodze jest tylko filtr powietrza i zawory ) , a regulacja mocy, obrotow itp dokonywana jest tylko za pomoca dawki wtrysku.

Czyli mozesz :

1) Wymienic filtr powietrza na nowy to juz zyskasz lepszy przeplyw.

2) " Polpeszyc przeplyw przez zawory" . Do TDI wiem ze sa ( ale nie wiem jak w sparwie zwyklych klekotow ) to mozesz poszukac jakis "sportowych " walkow rozrzadu ktore zwieksza czas otwarcia zaworu , a co za tym idzie zwiekszy sie ilosc powietrza zassanego .

Sam mam JP i jakos nie sadze aby "tuning" cos dal. Wymien silnik na turbodoladowany i w nim juz mozesz troszke poszalec . Dobrym przykladem jest kolega Zaprzal ktory z 1.6 TD wycisnal 95,5KM 188,4 Nm :hmm:


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sie 17, 2006 20:53

Dobrym przykladem jest kolega Zaprzal ktory z 1.6 TD wycisnal 95,5KM 188,4 Nm :hmm:
No tak ale ile mu ten silnik pociągnie ??? rok ?? moze 2



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » czw sie 17, 2006 20:58

Kazdy robi to co lubi. Mi by tam SB bez zadnych modow styknal.


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw sie 17, 2006 21:02

tomcio666 pisze:Dawki powietrza w zwykłym klekocie nie zwiększysz za bardzo bo silnik ile zassie tyle ma
I dlatego nazywa sie wolnossący :bigok:



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » czw sie 17, 2006 21:15

narazie silnika nie zmieniam bo możliwe, że będę zmieniał auto na mk2 3D albo mk1 :bigok: a poza tym silniczek jest igiełka :bajer: tylko poprzedni właściciel zmniejszył dawkę tak, że była mniejsza niż fabrycznie przez co mulił strasznie. Dotąd mi to nie przeszkadzało ale teraz lato ruch jest większy i ta większa dawka przydaje się przy wyprzedzaniu :smoke: na 1 czy 2 nie ma czuć różnicy ale na trójce i wyżej już minimalna różnica jest. Nie jest to jakaś super zmiana ale zawsze troche lepiej niż było. a jeszcze co do tego, że puszcza ciemną chmurę po puszczeniu gazu. To jest normalne?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw sie 17, 2006 21:40

adi87 pisze: puszcza ciemną chmurę po puszczeniu gazu. To jest normalne?
Klekoty lubią puszczać bączki....Nie przejmuj sie tym,to całkowicie normalny objaw.



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pt sie 18, 2006 07:48

skoro nie mozesz zwiększyć dawki powietrza to musisz przyspieszyć jego przepływ do silnika :D
ja wywaliłem filtr powietrza i mam zamontowany filtr stoźkowy gąbkowy na przydłużonej rurze.
Udało mi sie wykombinować specjalny stożek... pierwotnie był stosowany w dużych motolotniach :) nie dość ze auto lepiej smiga to jeszcze wycisza dolot. (słychać przyjemny świst a nie buczenie)

Wbrew temu co wszyscy mówią ze do diesla sie nie nadają stożki... auto zyskało na śrdnich i wyskokich, dotlenione jak trzeba.. :bajer:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 18, 2006 09:02

To_mas pisze:Cytat:
Dobrym przykladem jest kolega Zaprzal ktory z 1.6 TD wycisnal 95,5KM 188,4 Nm :hmm:
No tak ale ile mu ten silnik pociągnie ??? rok ?? moze 2
juz jezdze ponad 1,5 roku, 51 tysiecy kilometrow. Auto uzywam na codzien i nie moge sobie pozwolic na to zeby cos sie zepsuło. Dlatego wszystko trzeba robić Z GŁOWĄ (zarówno mody jak i użytkowanie). Rozmawialem z ludzmi ktorzy przejechali na podobnych ustawieniach xxx tys km i nic zlego sie nie dzieje. Podobnie sprawa ma sie z chipowanymi tdi

adi87, mimo ze to klekot bez turbo zawsze mozna cos pokombinowac. Poczytaj na vwdiesel.net Troszke daje wydech od TD, jakies przerobki kolektora i kilka bardziej zaawansowanych modów w pompie i mozna wyciskac kilka kucykow. Pytanie tylko czy warto bo z diesla o pojemnosci 1.6 i tak duzo nie wycisniesz
gregoreq pisze:Mi by tam SB bez zadnych modow styknal
Do czasu az by Ci przestal stykac ;) Albo az bys sie przejechal zmodowanym. Apetyt rośnie w miare jedzenia


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości