[mk IV] - Benzyniak a chodzi jak disel !!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Lekkie klekotanie u siebie też zaobserwowałem (przebieg 130 tys.) ale muszę się jakoś specjalnie wsłuchać. Nie jest to tak wyraźne i rażące a już na pewno nikt mnie jeszcze nie zapytał czy to diesel? Myślę że w tym silniku to normalne.
Dobrze by było gdybyś miał możliwość porównać pracę swojego silnika z drugim takim samym o podobnym przebiegu w innym mk4 1.4 16V
Dobrze by było gdybyś miał możliwość porównać pracę swojego silnika z drugim takim samym o podobnym przebiegu w innym mk4 1.4 16V
Tu masz racje, najlepiej porównac z tym samym modelem samochodu (silnika)kiss pisze:Lekkie klekotanie u siebie też zaobserwowałem (przebieg 130 tys.) ale muszę się jakoś specjalnie wsłuchać. Nie jest to tak wyraźne i rażące a już na pewno nikt mnie jeszcze nie zapytał czy to diesel? Myślę że w tym silniku to normalne.
Dobrze by było gdybyś miał możliwość porównać pracę swojego silnika z drugim takim samym o podobnym przebiegu w innym mk4 1.4 16V
[ Dodano: Pią Sie 18, 2006 13:52 ]
Moze to fakt, że narazie po prostu trzeba jeździć. Kurncze nie uśmiecha mi sie wymiana popychaczy - tak jak kolega wyżej napisał 16x 60 = 960 zł + robocizna - sorry ale to juz nie bagatelny wydatek. Tym bardzuiej że ostatnio po 110 000 km padał mi sonda lambda przed katalizatorem. I wybaczcie ale nie ma do IV-ki jej zamiennika (5 żył) i musiałem założyc oryginalna sprowadzona przez serwis WV. Zapłaciłem za nia 570 zł + 35 wymiana. A wiec znowu ponad 600 zł. ale to po prostu musiałem zrobić ponieważ Miałem problemy z obrotami i mocą. A tu póki co nie mam żadnych problemów wiec po co sobie samemu szukać no nie ?Corso pisze:Tak jak wyżej,nie należy się tym przejmować i grzebać niepotrzebnie w silniku tylko jeżdzić,szkoda zdrowia i nerwów,te silniki po prostu tak mają,mój jak zimny to też chodzi troche głośniej
Pozdrawiam i dziękuje wszytski mza wymiane pogladów
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
adisb pisze:Chyba sie z tym nie zgodze umnie tez byla do wymiany sonda i za cala diagnostyke + sonde i jej wymiane zapłaciłem 350 zł (na sonde mam gwarancje 1 rok) co do popychaczy jeszcze się nie orientowałemKris99 pisze:I wybaczcie ale nie ma do IV-ki jej zamiennika (5 żył) i musiałem założyc oryginalna sprowadzona przez serwis WV. Zapłaciłem za nia 570 zł + 35 wymiana. A wiec znowu ponad 600 zł.
Ok ale o której sondzie mówimy. Jezeli mówisz o sondzie numer 1 (rzad cylindrów I, sonda 1) to jest sonda przed katalizatorem. To jest sonda 5 żylowa a jej oryginalne oznaczenie to: 06A 906 262 AF - ona kosztuje 570-620zl w kazdym sklepie. Mi własnie ona padła. Rozdzwoniłem sie po wielu sklepach motoryzacyjnych szukajac zaiennika tejże sondy, szukałem w necie i nie tylko. NIestety zawsze padała ta sama odpowiedx nie ma obecnie zamiennika do tejże sondy. Potwierdzili mi to równiez serwisanci WV. Nie wiem czy wiesz ale w sklepach maja takie katalogi zamienników, podajesz im oryginalny numer czesci a oni do twojego modelu auta szukaja zamiennika. Do tego modelu samochodu (WV golf IV 1,4 16V silnika AXP nie ma zamiennika na sonde "1".
Natomiast druga w układzie sonda - (rzad cylindrów 1 sonda 2) o numerze oryginalnym - 06A 906 262 AH (za katalizatorem) - do niej jest zamiennik w cenie około 250-250 zł. To jest sonda 4 żyłowa zalożenie to jak wspomnaiłem koszt rzedu 35 zł natomiast diagnostyka opiera sie jedyine na podłaczeniu do komputera (VAG) i tam wywali ci bład - ewentualnie w serwisach czasem maja orpogramowanie ktoro sprawdzi działanie pojedynczej sondy, ale cięzko trafić taki serwis. I tu sie zgodze jezeli Ci padla ta soda to koszt jest taki jak mówisz. Jezeli sie nie zgadzasz to podaj mi numer (strona w necie) sondy (zamiennika) 5 zylowej do tego auta. Inna jeszcze możliwoscia moze byc to ze mechanik wstawił Ci "używkę" czyli sonde wyciągneta z jakiegos auta w szrocie. Z tym tez moge sie zgodzic.
Sorry ale ten temat wałkowałem b.długo. Po prostu nie usmiechało mi sie wyrzucał w błoto 600 stów. Ale jak napisałem niemiałem wyjścia.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
może
Może faktycznie jest, nie mam pojęcia. Nie znam cen sond do aut 8 zaworowych. Ale jak mówie sondy sa dopasowywane do konkretnego silnika wiec moze faktycznie do Twojego idzie sonda dużo tańsza. Mało to niekoniecznie musisz miec 2 sondy w układzie. Raczej stosuje sie 1 sonde - szczegolnie w starszych modelach.
I tu wychodzi zasada- im wiecej elektronki tym wiecej problemów
I tu wychodzi zasada- im wiecej elektronki tym wiecej problemów
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 20:15
- Lokalizacja: net
Kolego a ty to naprawiałeś czy sprzedałeś auto z takim felerem ?sewerynossss pisze:Kolego !
Jak już Ci klekocze to do ludzi z nim.
Te silniki sa bardzo cienkie.
Ja miałem MK4 1,4 16 i jak zaczął klekotać to po 8 miesiącach ssanko oleju mu sie załączyło.
1 LITEREK na 1000 km.moj a propozycja : do ludzi z nim
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Hmm.. I dlatego np. staram się nie kupować samochodu od Polaka. Typowa mentalność. To forum jest do rozwiązywania problemów a nie ich uproszczania. Pozdrawiam.sewerynossss pisze:Kolego !
Jak już Ci klekocze to do ludzi z nim.
Te silniki sa bardzo cienkie.
Ja miałem MK4 1,4 16 i jak zaczął klekotać to po 8 miesiącach ssanko oleju mu sie załączyło.
1 LITEREK na 1000 km.moj a propozycja : do ludzi z nim
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 318 gości