[mk IV] - Benzyniak a chodzi jak disel !!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk IV] - Benzyniak a chodzi jak disel !!!!
Powiedzcie mi co moze być przyczyną tego ze mój mk IV 1.4 16V chodzi troche głośniej niz powinien chodzić zwykjły benzyniak. Auto kupiłem rok temu z drugiej reki, jest z 2001 roku, cały czas było serowswane do 2005 roku. . Nie wiem jak chodziło od nowości. Ale wydaje mi sie ze chodzi troche zbyt dieslowsko. Rozumiem że wmontowany jest układ kompensacji zaworów i na poczatku autko może chodzic głośniej (tak pisza w instrukcji golfa), ale ono chodzi tak cały czas. Wczesniej miałem padnięta sonde lambda ale to spoko, wymieniłem i silnik chodzi równomiernie ale zbyt głosno.
Czy ktos coś wie na ten temat i mógłby sie podzielic opinia.
Oczywiscie przy okazji zlokalizowania padnietej lambdy podłączony byłem do kompa i nic innego nie wyszło.
Czy ktos coś wie na ten temat i mógłby sie podzielic opinia.
Oczywiscie przy okazji zlokalizowania padnietej lambdy podłączony byłem do kompa i nic innego nie wyszło.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
a jak osiągi ?? spalanie oleju ?? kłopoty z uruchamianiem zimnego silnika ?? jakieś inne objawy ?? moze to cos z elektryka - swiece masz świeże ?? albo rzeczywiscie (bardziej prawdopodobna) że to coś z rozrządem np. ta hydrauliczna regulacja luzow zaworowych - ona jak nie działa to daje taki metaliczny klekot, kiedy ostatnio zmieniałeś olej i filtr oleju i jakiej jest gęstości ??
TDPower
tak ten typ (benzyna VW) tak ma - wielu ludzi tak jeździ bo ponoć można jakiś czas tak jeździć, ale z tego co wiem to zwłaszcza w silnikach 8V (mk2/3) wymiana nie kosztuje fortuny zdajsie że coś koło 30 pln/zawór, nie wiem jak w mk4 16V...adisb pisze:Witam, umnie jest to samo mimo ze mam silnik 1.6 (8 zaworowy) mi to nie przeszkadza ale czesto znajomi mi sie pytaja czy to disel a jak mowie ze nie to nie chca uwierzyc moze ten typ tak ma
TDPower
ppoll27 pisze:a jak osiągi ?? spalanie oleju ?? kłopoty z uruchamianiem zimnego silnika ?? jakieś inne objawy ?? moze to cos z elektryka - swiece masz świeże ?? albo rzeczywiscie (bardziej prawdopodobna) że to coś z rozrządem np. ta hydrauliczna regulacja luzow zaworowych - ona jak nie działa to daje taki metaliczny klekot, kiedy ostatnio zmieniałeś olej i filtr oleju i jakiej jest gęstości ??
CZołem
A wiec:
Spalanie oleju w normie - jie bierze dużo
Świece NGK - 3 elektrodowe nowe
Filtr paliwa nowy
Rozrząd zrobiony po 90 000 w serwisie (obecnie mam 110 000)
Olej zmieniany systematycznie (kwiecień 2006) - Mobil 1 5W 50 (łącznie z filtrem)
Może to faktycznie coś z popychaczami zaworów - da sie to jakos sprawdzić ? VAG chyba tego nie wykrywa no nie ?
[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 11:42 ]
adisb pisze:Witam, umnie jest to samo mimo ze mam silnik 1.6 (8 zaworowy) mi to nie przeszkadza ale czesto znajomi mi sie pytaja czy to disel a jak mowie ze nie to nie chca uwierzyc moze ten typ tak ma
Szkoda ze nie miałem go od nowości - dawno juz tak Ci chodzi ?
Moze u mnie to zaczelo sie jak zmienili rozrząd ? . jak go kupiłem to miał 104 000 km wiec nie wiem jak chodził wczesniej. Ale kurcze w autoryzowanym serwisie chyba by badziewia nie odwalili, choć kto wie ?
[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 11:43 ]
Olej raczej nie- zawsze wymieniany był regularnie wg. zaleceń producenta. najrzadziej raz w rokuemgrala pisze:a moze olej juz do wymiany - na przejechanym oleju slabe cisnienie i zawory klekocza bo popychacze luzu nie kasuja
[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 11:44 ]
Mówisz o popychaczach ?ppoll27 pisze:tak ten typ (benzyna VW) tak ma - wielu ludzi tak jeździ bo ponoć można jakiś czas tak jeździć, ale z tego co wiem to zwłaszcza w silnikach 8V (mk2/3) wymiana nie kosztuje fortuny zdajsie że coś koło 30 pln/zawór, nie wiem jak w mk4 16V...adisb pisze:Witam, umnie jest to samo mimo ze mam silnik 1.6 (8 zaworowy) mi to nie przeszkadza ale czesto znajomi mi sie pytaja czy to disel a jak mowie ze nie to nie chca uwierzyc moze ten typ tak ma
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Tutaj cały bajer jest w tym że może nie klekocze, może to za mocne słowo he..he ale po prostu chodzi ciut ciszej niż diesel ale wręcz bardzo podobnie i to nie zaleznie czy ciepły czy zimny. A co do tego że po nagrzaniu powinien łazic cicho to tak właśnie napisali w intrukcji WV Golfa - jest to system kompensacji zaworów i on po właczeniu silika ma ustawic zawoy - jak je dopasuje jest Ok i silnik ma chodzic ciszej. Tutaj problem jest typy czego tak chdozi cały czas ?.Kolec pisze:A jak na ciepłym czasem zaklekocze? (tak jak by spalanie stukowe było)
Widze że najczesciej pojawia sie hasło : POPYCHACZE HYDRAULICZNE , moze macie racje - nie mniej jednak wnioski mozna wyciągnąć. Ile kosztuje ewentualna wymiana popychaczy w IV-ce (16 V) ?
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Poduszki pod silnikiem poznajesz po piskach przy ruszani i zmianie jedynka/dwójka (przy odpuszczaniu sprzęgła) no chyba że już są totalnie zjechane to po drganiach karoseriiadisb pisze:Umnie oleju nie lyka odpala dobrze moze czas wymienic swiece i kabelki ale mysle ze moga miec wplyw na ta poduszki pod silnikiem
Klekotanie - na 99% popychacze regulowane hydrauliczne - czasem padają wszystkie, czasem kilka, jeśli po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy dalej je słychać to ja bym się rozglądał za wymianą przy przebiegu rzędu 120 - 150 tys km to na 99% one. W przedwczesnym zużyciu "pomaga" jazda na obrotach na nierozgrzanym silniku (zwłaszcza jak sie stosuje olej mineralny) i zawsze ok. 30 sekund po odpaleniu nie dodawać gazu, wtedy służa długo. Moim zdaniem do silników z taka regulacją luzu powinno się lać 10W40 półsyntetyk - wtedy działają optymalnie, 15W40 może być zbyt gęsty. Wymiana niestety może być kosztowna w astrze 1,4 16V za same części 16 x 60 PLN + robota.
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości