[mk3 1Z] - Elekryczne zabezpieczenie przed kradzieżą c.d.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

[mk3 1Z] - Elekryczne zabezpieczenie przed kradzieżą c.d.

Post autor: yoobi » śr sie 16, 2006 19:25

Na chwilę wrócę jeszcze do tego tematu.

Mam zamiar ciachnąć kabel sterujący przekaźnikiem na rozruszniku, założyć na nim przełącznik i ukryć gdzieś (;-) ).
Rozumiem, że wtedy rozrusznik nie zakręci (a złodzieje raczej rzadku palą kradzione auta na pych, zwłaszcza, że w dieslach może się to źle skończyć).

Kabel mam zamiar przeciąć jak na obrazku (czarna strzała):

http://student.agh.edu.pl/~yoobi/Schemat.jpg

Mam jednak obawę. Ze schematu wnioskuję, że w momencie przekręcenia kluczyka na pozycję 'START' (kręcenie rozrusznikiem) napięcie podawane jest również na którąś z nóżek komputera sterującego. Ten komputer pewnie coś tam robi (np. przestawia pompę wtryskową w jakiś tryb/stan). Czy takie rozłączenie rozrusznika i próba uruchomienia silnika może coś uszkodzić w silniku ??
I druga sprawa. Ten przewód który chcę ciachnąć jest dość gruby, czyli płyną nim spore prądy. Pytanie ile amper one wynoszą (muszę dobrać przełącznik), oraz dlaczego są takie duże.

Z góry dziękuję za sugestie.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr sie 16, 2006 19:49

yoobi, ty chcesz wstawic przekaznik na tych grubych kablach co ida od aku. do rozrusznika?



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » śr sie 16, 2006 19:51

piotr2 pisze:odpowiem na polowe twego pytania.kable baaardzo grube musialbys zalozyc niemasz pojecia jaki jest pobor przy rozruchu
yoobi, chodzi pewnie o napiecie na elektromagnes a tam mozna wpiac przekaznik



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr sie 16, 2006 20:00

emgrala, usunelep posta bo zle napisalem bo niezrozumialem pytania a widze ze zacytowales moje pytanie :) to diesel tam niema cewki

[ Dodano: Sro Sie 16, 2006 20:01 ]
emgrala, ale sie namieszalo haha



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » śr sie 16, 2006 20:01

moze lepiej podpiac pod zawor na pompie (solenoid) ktory przy braku napiecia gasi silnik

[ Dodano: Sro Sie 16, 2006 20:08 ]
](*,)



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr sie 16, 2006 20:09

kurcze w firmie mamy 3 diesle i ukryte wylaczniki jest tak ze jak go nie wdusisz nie zapalisz auta a rozrusznik kreci tylko nie zapala sie jedna kontrolka niepamietam od czego,jutro spytam kumpla co to montowal co odcinal.



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » śr sie 16, 2006 20:13

yoobi pisze: druga sprawa. Ten przewód który chcę ciachnąć jest dość gruby
od elektromagnesu pwinien byc max 2,5 mm2



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » śr sie 16, 2006 23:05

piotr2 pisze:yoobi, ty chcesz wstawic przekaznik na tych grubych kablach co ida od aku. do rozrusznika?
Zdecydowanie nie chcę ciąć tego grubego czarnego kabla - do takiego to chyba trzaby jakiś przekaźnik od spawarki wymountować :-). Chodzi mi o czerwono-czarny kabel, który dochodzi do rozrusznika (on steruje jakimś elektromagnesem chyba, który włącza właściwe zasilanie rozrusznika).
emgrala pisze:od elektromagnesu pwinien byc max 2,5 mm2
Ale u mnie do tego elekromagnesu dochodzi grubszy (tak na oko to 6mm2). Wygląda na oryginalny bo wchodzi do wiązki. Sam się w sumie dziwię dlaczego on taki gruby. Może 1Z tak ma ?

hehehe, posty umarły, a cytaty pozostały :-).


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » czw sie 17, 2006 08:27

mozesz spokojnie to robic.
ja zrobilem to u siebie tak:
- wyciagnalem kostke ze stacyjki i z kostki wyjalem konektor z kablem czer-czar (2.5 mm^2)
- kupilem w sklepie kabel linka j.w. w takim samym kolorze, dwa konektory meski i zenski (takie jak ten wyciagniety ze stacyjki, troche sie za nimi nalazilem), troche termokurcza i wlacznik (nie przelacznik) do ukrycia.
- po wyciagnieciu kabla ze stacyjki poprowadzilem go za deska i niejako pomiedzy niego a stacyjke wpialem wlacznik zarobiony na kablu o dlugosci ok 1.5 m.
- poniewaz robilem to na konektorach sprawa jest odwracalna tzn w kazdej chwili mozesz zabezpieczenie zlikwidowac i wpiac do stacyjki oryginalny kabel.
- wlacznik ukrylem i stykam go tylko na czas rozruchu.
co do grubych kabli idacych do rozrusznika to zwierane one sa przez wyrzucany bendiks wiec nie ma obawy ze cos nie zadziala.
pozdrawiam


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » czw sie 17, 2006 15:59

Całkiem dobry pomysł. Punkcik jedzie do Wrocławia :-).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 357 gości