skąd paliwo do filtra?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

skąd paliwo do filtra?

Post autor: wron » pn lut 25, 2013 23:55

Będę wymieniał trzeci raz filtr paliwa w moich TDI PD.
Przy pierwszej wymianie zamontowałem pusty filtr i uruchamiając ok 10x zapłon pompa napełniła filtr paliwem i auto bez najmniejszych problemów odpaliło. Przy drugiej wymianie tą samą metodą niestety natknąłem się na jakieś problemy. Auto nie wiem czemu odpaliło na chwile i zgasło a potem miało bardzo ciężko odpalić. musiałem wiele razy kręcić az silnik zaskoczył.
Tym razem chciałbym to zrobić tak jak jest to zalecane, czyli napełnić wcześniej filtr paliwem dla tego tu moje pytanie - skąd te paliwo najlepiej wziąć?
Czy można zlać ze starego filtra? A może da się jakoś wężykiem wyciągnąć trochę z baku? Jak Wy to robicie?
wiem ze można ze stacji ale chce to zrobić jutro bez wychodzenia z domu



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

skąd paliwo do filtra?

Post autor: doggie » wt lut 26, 2013 00:13

zawsze napełniam poprzez przekręcenie zapłonu około 20 razy i jeszcze nigdy nie miałem problemów, jak byłem w ASO to robili tak samo. Pytanie jaki masz silnik bo AJM-y z początku produkcji nie mają pompki w baku i trzeba zalewać filtr



wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

skąd paliwo do filtra?

Post autor: wron » wt lut 26, 2013 00:20

czyli jednak można napełniać filtr przekręcaniem zapłonu? Dzieki doggie. Kiedys jak o tym pisałem że robię to w ten sposób (mowa byla o AXR) to mnie zbluzgali że nie można tak, ze zawsze wczesniej nalezy ręcznie napelnić itp.
Obecny silnik to ARL

Tylko teraz mnie zastanowiło - jak juz pozakladamy weze na pusty filtr, zaczniemy krecic zapłonem i pompa zacznie napelniac filtr to którędy ma ujść powietrze z filtra?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

skąd paliwo do filtra?

Post autor: Michał_1977 » wt lut 26, 2013 08:00

wron pisze:którędy ma ujść powietrze z filtra?
Króćcem powrotnym w kierunku baku :bigok:
Zawsze możesz zdjąć wężyk między filtrem a silnikiem i na sztukę założyć kawałek innego wpuszczonego do butelki,ale nie ma takiej potrzeby.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

skąd paliwo do filtra?

Post autor: wron » wt lut 26, 2013 10:48

to już wszystko rozumiem. dzieki



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

skąd paliwo do filtra?

Post autor: robert14-83 » śr lut 27, 2013 12:16

ja ostatnio wymieniałem filtr paliwa w 1.9 TDI AXR. mechanik nie zalał filtra tylko wszystko poskładał do kupy na sucho. kilkukrotnie przekręcił kluczykiem i spróbował odpalić. auto odpaliło ale pracowało na 3 cylindrach i po kilku sekundach zgasło. kręcił kilkanaście sekund rozrusznikiem ale nie odpalił. więc zaczął kilkunastokrotnie przekręcać kluczykiem żeby pompa podała paliwo do filtra ale niestety nic to nie dało. zdjął wąż idący z baku do filtra i kazał mi przekręcać kluczykiem żeby pompa podała palio ale niestety nic się nie pokazało... więc zaczął ręczną pompką pompowac aby podciągnąc palio z baku do filtra- po około 15min palio się pokazało więc podpiął wąż do filtra. potem podpiął ręczną pompkę do przewodu paliwowego przed pompowtryskami a za filtrem paliwa i tam "dociągnął" paliwo. dopiero wtedy samochód odpalił.

moje pytanko brzmi dlaczego pompa z baku nie "wypchnęła" paliwa do filtra??? czy podczas kilkunastosekundowego kręcenia rozrusznikiem na "sucho" pompowtryski nie uszkodzą się? nie dojdzie do zatarcia???



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

skąd paliwo do filtra?

Post autor: doggie » śr lut 27, 2013 13:33

robert14-83, kilkoma razami nie napełni filtra :bajer: jakby zrobił to 20 razy to by nie zgasł



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

skąd paliwo do filtra?

Post autor: robert14-83 » śr lut 27, 2013 13:44

zrobił to z 12-15 razy i po zdjęciu przewodu paliwowego było sucho...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

skąd paliwo do filtra?

Post autor: doggie » śr lut 27, 2013 14:00

ja w poprzednim Mk5 i w obecnym A3 SB też pompowałem zapłonem i nie miałem problemów



wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

skąd paliwo do filtra?

Post autor: wron » śr lut 27, 2013 17:20

jestem po wymianie. Przekręciłem zapłon 20 a nawet na wszelki wypadek trochę więcej razy i auto odpaliło bez problemów :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości