skąd paliwo do filtra?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
skąd paliwo do filtra?
Będę wymieniał trzeci raz filtr paliwa w moich TDI PD.
Przy pierwszej wymianie zamontowałem pusty filtr i uruchamiając ok 10x zapłon pompa napełniła filtr paliwem i auto bez najmniejszych problemów odpaliło. Przy drugiej wymianie tą samą metodą niestety natknąłem się na jakieś problemy. Auto nie wiem czemu odpaliło na chwile i zgasło a potem miało bardzo ciężko odpalić. musiałem wiele razy kręcić az silnik zaskoczył.
Tym razem chciałbym to zrobić tak jak jest to zalecane, czyli napełnić wcześniej filtr paliwem dla tego tu moje pytanie - skąd te paliwo najlepiej wziąć?
Czy można zlać ze starego filtra? A może da się jakoś wężykiem wyciągnąć trochę z baku? Jak Wy to robicie?
wiem ze można ze stacji ale chce to zrobić jutro bez wychodzenia z domu
Przy pierwszej wymianie zamontowałem pusty filtr i uruchamiając ok 10x zapłon pompa napełniła filtr paliwem i auto bez najmniejszych problemów odpaliło. Przy drugiej wymianie tą samą metodą niestety natknąłem się na jakieś problemy. Auto nie wiem czemu odpaliło na chwile i zgasło a potem miało bardzo ciężko odpalić. musiałem wiele razy kręcić az silnik zaskoczył.
Tym razem chciałbym to zrobić tak jak jest to zalecane, czyli napełnić wcześniej filtr paliwem dla tego tu moje pytanie - skąd te paliwo najlepiej wziąć?
Czy można zlać ze starego filtra? A może da się jakoś wężykiem wyciągnąć trochę z baku? Jak Wy to robicie?
wiem ze można ze stacji ale chce to zrobić jutro bez wychodzenia z domu
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10601
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
skąd paliwo do filtra?
zawsze napełniam poprzez przekręcenie zapłonu około 20 razy i jeszcze nigdy nie miałem problemów, jak byłem w ASO to robili tak samo. Pytanie jaki masz silnik bo AJM-y z początku produkcji nie mają pompki w baku i trzeba zalewać filtr
skąd paliwo do filtra?
czyli jednak można napełniać filtr przekręcaniem zapłonu? Dzieki doggie. Kiedys jak o tym pisałem że robię to w ten sposób (mowa byla o AXR) to mnie zbluzgali że nie można tak, ze zawsze wczesniej nalezy ręcznie napelnić itp.
Obecny silnik to ARL
Tylko teraz mnie zastanowiło - jak juz pozakladamy weze na pusty filtr, zaczniemy krecic zapłonem i pompa zacznie napelniac filtr to którędy ma ujść powietrze z filtra?
Obecny silnik to ARL
Tylko teraz mnie zastanowiło - jak juz pozakladamy weze na pusty filtr, zaczniemy krecic zapłonem i pompa zacznie napelniac filtr to którędy ma ujść powietrze z filtra?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
skąd paliwo do filtra?
Króćcem powrotnym w kierunku bakuwron pisze:którędy ma ujść powietrze z filtra?

Zawsze możesz zdjąć wężyk między filtrem a silnikiem i na sztukę założyć kawałek innego wpuszczonego do butelki,ale nie ma takiej potrzeby.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
skąd paliwo do filtra?
ja ostatnio wymieniałem filtr paliwa w 1.9 TDI AXR. mechanik nie zalał filtra tylko wszystko poskładał do kupy na sucho. kilkukrotnie przekręcił kluczykiem i spróbował odpalić. auto odpaliło ale pracowało na 3 cylindrach i po kilku sekundach zgasło. kręcił kilkanaście sekund rozrusznikiem ale nie odpalił. więc zaczął kilkunastokrotnie przekręcać kluczykiem żeby pompa podała paliwo do filtra ale niestety nic to nie dało. zdjął wąż idący z baku do filtra i kazał mi przekręcać kluczykiem żeby pompa podała palio ale niestety nic się nie pokazało... więc zaczął ręczną pompką pompowac aby podciągnąc palio z baku do filtra- po około 15min palio się pokazało więc podpiął wąż do filtra. potem podpiął ręczną pompkę do przewodu paliwowego przed pompowtryskami a za filtrem paliwa i tam "dociągnął" paliwo. dopiero wtedy samochód odpalił.
moje pytanko brzmi dlaczego pompa z baku nie "wypchnęła" paliwa do filtra??? czy podczas kilkunastosekundowego kręcenia rozrusznikiem na "sucho" pompowtryski nie uszkodzą się? nie dojdzie do zatarcia???
moje pytanko brzmi dlaczego pompa z baku nie "wypchnęła" paliwa do filtra??? czy podczas kilkunastosekundowego kręcenia rozrusznikiem na "sucho" pompowtryski nie uszkodzą się? nie dojdzie do zatarcia???
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10601
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
skąd paliwo do filtra?
robert14-83, kilkoma razami nie napełni filtra
jakby zrobił to 20 razy to by nie zgasł

-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10601
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
skąd paliwo do filtra?
ja w poprzednim Mk5 i w obecnym A3 SB też pompowałem zapłonem i nie miałem problemów
skąd paliwo do filtra?
jestem po wymianie. Przekręciłem zapłon 20 a nawet na wszelki wypadek trochę więcej razy i auto odpaliło bez problemów 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości