czujnik Hall-a G40 w ABFie
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw mar 10, 2011 23:42
- Lokalizacja: Częstochowa/Włoszczowa
czujnik Hall-a G40 w ABFie
Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.
sentyment do VAG
- KaGeRo
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 174
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 22:27
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
czujnik Hall-a G40 w ABFie
Spróbuj odpalić bez halla
Trochę dziwne pytanie...Zależy dużo od rozrusznika, aku,itp. abf i inne 4 cyl, na pewno nie muszę tyle kręcić co np: vr6.
ogólnie temat pewnie pójdzie do zsypu
Trochę dziwne pytanie...Zależy dużo od rozrusznika, aku,itp. abf i inne 4 cyl, na pewno nie muszę tyle kręcić co np: vr6.
ogólnie temat pewnie pójdzie do zsypu
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw mar 10, 2011 23:42
- Lokalizacja: Częstochowa/Włoszczowa
czujnik Hall-a G40 w ABFie
rozrusznik z planetarka z tdi, i polrocze aku centra. odpala idealnie równiutko na cztery gary ale dopiero po kilku obrotach.
sentyment do VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw mar 10, 2011 23:42
- Lokalizacja: Częstochowa/Włoszczowa
czujnik Hall-a G40 w ABFie
wyciągnąłem aparat zapłonowy i okazało się że jest w nim masa oleju, a czujnik halla wygląda tragicznie
sentyment do VAG
- Czarson
- Forum Master
- Posty: 1948
- Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
- Lokalizacja: Puławy/Oslo
- Kontakt:
czujnik Hall-a G40 w ABFie
ali_z_czewy, ABF-y chyba tak maja że odpalaja po kilku obrotach, mój równiez do nich sie zalicza
rozrusznik po regeneracji i nowy akumulator mam
rozrusznik po regeneracji i nowy akumulator mam
co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
- herbiasty
- Forum Master
- Posty: 1287
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: czujnik Hall-a G40 w ABFie
Co do odpalania: ABF tak ma, musi obrócić wałem i odpala.ali_z_czewy pisze:Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.
Co do G40 słuzy on wlasnie synchronizacji.
ABF bez niego ma plaić i jezdzić bo i tak czyta sygnał z położenia wału, będzie tylko torszke ospały, potrafi walnąc ogniem z wydechu (naprawdę mocno), i na jałowych obrotach jak dodasz gazu to nie reaguje gwałtownie tylko na takiego muła przez ułamek sekundy.
Jak masz olej w aparacie to puścił symering, musisz zdemontować aparat (2 srubki 10mm) i go rozebrać i wydłubać ten symering, i dobrać w motoryzacyjnym. Ale olej nie powinien zakłócać pracy halla bo to zwykły magnes.
Pozdro!
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
czujnik Hall-a G40 w ABFie
Mój też odpala po paru obrotach ,a co do czujnika Halla to właśnie z tego powodu wymieniłem aparat bo mulił strasznie ,na wolnych chodził ok ale jak np.ruszałem ze świateł i za dużo gazu wcisnąłem to potrafił zgasnąć albo strzelić w wydech no i dynamika była daleko od tego co jest teraz.
IBIZA 1,8T 20v AUQ 220KM Track Edition
czujnik Hall-a G40 w ABFie
Mój odpala po 2-3s jak jest zimny.
A jak ciepły to muszę mu depnąć w podłogę i po 4-5s dopiero odpali -_-'
A jak ciepły to muszę mu depnąć w podłogę i po 4-5s dopiero odpali -_-'
! x3 V x2 W <3 !
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw mar 10, 2011 23:42
- Lokalizacja: Częstochowa/Włoszczowa
czujnik Hall-a G40 w ABFie
Witam kolegów,
O-ring w aparacie wymieniony, hall g40 sprawdzony na stole jest ok.
zabrałem się za czyszczenie rozrusznika i z racji tego ze łapa silnika była już prawie odkręcona, to zajrzałem do czujnika połozenia wału.
Okazało się że, rozsypała się izolacja przy samym czujniku(to juz chyba norma bo w poprzednim ABFie tez w tym miejscu zaczęła izolacja pękać) .
Po wymianie w dalszym ciągu odpala po 1,5 -2 sekundach, ale teraz juz wiem ze to normalne
Jest jeden duży plus
po wymianie czujnika położenia wału znaczna różnica w kulturze pracy. Silnik nie drży, pracuje gładko i ciągnie do samej odciny bez żadnych dołków.
O-ring w aparacie wymieniony, hall g40 sprawdzony na stole jest ok.
zabrałem się za czyszczenie rozrusznika i z racji tego ze łapa silnika była już prawie odkręcona, to zajrzałem do czujnika połozenia wału.
Okazało się że, rozsypała się izolacja przy samym czujniku(to juz chyba norma bo w poprzednim ABFie tez w tym miejscu zaczęła izolacja pękać) .
Po wymianie w dalszym ciągu odpala po 1,5 -2 sekundach, ale teraz juz wiem ze to normalne
Jest jeden duży plus
po wymianie czujnika położenia wału znaczna różnica w kulturze pracy. Silnik nie drży, pracuje gładko i ciągnie do samej odciny bez żadnych dołków.
sentyment do VAG
- herbiasty
- Forum Master
- Posty: 1287
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Odp: czujnik Hall-a G40 w ABFie
Jak wymieniles oring to dalej bedzie olej wewnatrz. To puszcza symering na ośce.
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rudy Hiszpan'
- Użytkownik
- Posty: 354
- Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: czujnik Hall-a G40 w ABFie
Odpowiem na drugie pytania.ali_z_czewy pisze:Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.
Mój przy kompresji 12.5-13.5 pali za 3 obrotem na nowym akumulatorze. U mnie wysokie ciśnienie tylko po odpaleniu. Po nagrzaniu spada, nie pamiętam na ile dokładnie, ale w granice 1.5
czujnik Hall-a G40 w ABFie
W moim ABF-ie jest to samo, odpala po około 2 sekundach, czy ciepły czy zimny. Kiedyś nawet o to pytałem się tu na forum i widocznie tak musi być. Raz lub dwa razy na 100 przypadków pali od strzała, nie wiem do dzisiaj czemu tak jest.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości