Temperatura - zbyt wysoka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

malyVR6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 05, 2011 15:09
Lokalizacja: Śląsk

Temperatura - zbyt wysoka

Post autor: malyVR6 » wt lut 19, 2013 18:28

Pacjent to Tranporter T4 (1,9TD, 50kW).


W samochodzie nie włączały się wentylatory, a więc został wymieniony czujnik, który odpowiada za ich pracę. Po dwóch miesiącach problem wrócił... Teraz wentylatory (są dwa) włączają się(nieregularnie) gdy wskazówka lekko przekroczy 90 stopni lub gdy zbliża się do 100... W czym problem ? Został założony zły czujnik tzn. źle dobrany do tego modelu samochodu?


P.S. Brak rozgarniętego fachowca w mojej okolicy, więc pomóżcie volkswagenoholicy :D



Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Temperatura - zbyt wysoka!!!

Post autor: sebool12 » wt lut 19, 2013 18:47

A w jakich warunkach w ogóle osiąga te 100st? W czasie jazdy, długiego postoju czy co?


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

malyVR6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 05, 2011 15:09
Lokalizacja: Śląsk

Temperatura - zbyt wysoka!!!

Post autor: malyVR6 » wt lut 19, 2013 18:49

Do 100 stopni dochodzi w trakcie jazdy na stosunkowo niskim biegu np. pod wzniesienie, lub gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach

Samochód pracuje w ścisłym centrum miasta, co chwile się zatrzymuje, wysiadam z samochodu(silnik cały czas pracuje) itp. Wcześniej wentylatory się normalnie włączały..



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Temperatura - zbyt wysoka!!!

Post autor: Sztomel » śr lut 20, 2013 01:15

Z tego co kojarzę to w T4 problem pewnie jest tylko w czujniku, który wkręcony jest w chłodnicę albo w jej sterownik (sterownik klimy) znajdziesz go idąc po kablach z czujnika w dole chlodnicy.


Obrazek

malyVR6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 05, 2011 15:09
Lokalizacja: Śląsk

Temperatura - zbyt wysoka!!!

Post autor: malyVR6 » sob mar 09, 2013 21:09

Czujnik został wymieniony(oryginalny, kupiony w serwisie, pod ten model silnika) i PROBLEM NADAL JEST... Wentylatory włączają się nadal stanowczo za późno - w okolicy 98 stopni... Oczywiście ratuje się jak mogę, tzn. włączam ogrzewanie żeby mi się całkiem nie zagotował..



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Temperatura - zbyt wysoka!!!

Post autor: souler » sob mar 09, 2013 21:33

skąd pewność, że wskazania na zegarach są prawdziwe? przecież te zegary pokazują pogodę. takie samo badziewie jak w b3, wieczne przekłamanie. zmierz temp w zbiorniczku na nagrzanym silniku i będzie wszystko jasne, ok. 86-88 powinno być. tylko się nie poparz!


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Temperatura - zbyt wysoka!!!

Post autor: munior » sob mar 09, 2013 21:42

malyVR6 pisze:Czujnik został wymieniony(oryginalny, kupiony w serwisie, pod ten model silnika) i PROBLEM NADAL JEST... Wentylatory włączają się nadal stanowczo za późno
Jeśli faktycznie temperatura zmierzona w zbiorniczku bedzie tak wysoka ,to jedynym wyjściem żeby wentylatory właczały się wczesniej ,jest założenie czujnika o niższej temperaturze załaczania np.ok.82 stopni ,bo są takie czujniki np.z benzyny ...Ale to bedzie tylko usuwanie skutków ,bo takie szybkie nagrzewanie się silnika zimą ,nawet z pośrednim wtryskiem ,nie jest normalne ...ja bym wymienił termostat ,albo całkiem go wywalił ...nawet jak się po tym bedzie słabo nagrzewał ,to mniej to szkodzi niż ciągła praca w temp.ok 100stopni


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 116 gości