MK2 Demontarz pompy wtryskowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
MK2 Demontarz pompy wtryskowej
Witam wszystkich kiedyś na forum znalazłem ciekawy temat o rozrządzie w mk2 dieslu i nim była odpowiedz na moje pytanie, niestety teraz nie moge go znaleźć..;/
Mam pytanie. Potrzebuje oddać pompe paliwa do pompiarza na wymiane uszczelek. Czytałem że jak ściągamy roZrząd to koło od pompy trzeba ZABLOKOWAĆ. W moim przypadku nie moge go zablokować gdyż musze te koło od pompy zdjąć żęby ją wyciągnąć i zapewne pompa się wtedy przestawi... jak zrobić żeby nic nie zepsuć?
Mam pytanie. Potrzebuje oddać pompe paliwa do pompiarza na wymiane uszczelek. Czytałem że jak ściągamy roZrząd to koło od pompy trzeba ZABLOKOWAĆ. W moim przypadku nie moge go zablokować gdyż musze te koło od pompy zdjąć żęby ją wyciągnąć i zapewne pompa się wtedy przestawi... jak zrobić żeby nic nie zepsuć?
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit

MK2 Demontarz pompy wtryskowej
Do wyjęcia pompy musisz wykonać następujące czynności
-podnieść i zdemontować prawe koło
-zdemontować filtr powietrza wraz z rurą do turbo
-zdemontować górną obudowę rozrządu oraz odmę
-dekiel pokrywy wałka rozrządu
-ustawić rozrząd na znakach
(znaki nacięcie na kole zamachowym i strzałka w wzierniku do koła zamachowego powinno się pokrywać koło pompy wtryskowej wsadzić wtedy bolec 15,5mm w wałek rozrządu blachę grubości 4,5mm krzywki na wałku rozrządu pierwszego cylindra licząc od rozrządu powinny być w górze)
-poluzować i zdjąć pasek zębaty
-użyć klucza 22 do odkręcenia koła pompy wtryskowej nie wyciągaj blokady wtedy będziesz mógł okrecić nakrętkę
następnie użyć ściągacza do zdjęcia kółka
-odkręcić przewody zasilania i powrotu paliwa z pompy wtryskowej oraz przewody wtryskiwaczy
-zdjąć przewód ciśnienia z pompy wtryskowej oraz przewód z cewki
-zdjąć linkę gazu i ssania
-odkręcić pompę wtryskową z 4 śrub 3 po stronie rozrządu 2 od wewnątrz jedna na zewnątrz i jedna pod pompą wtryskowa po stonie przewodów wtryskiwaczy
Popa w twoich rekach zostaje
poskładać należy w odwrotnej kolejności
pamiętaj że nalezy ustawić kąt wtrysku
i zluzować koło wałka rozrządu do ustawienia rozrządu 
Najlepiej oddaj to mechanikowi

-podnieść i zdemontować prawe koło
-zdemontować filtr powietrza wraz z rurą do turbo

-zdemontować górną obudowę rozrządu oraz odmę

-dekiel pokrywy wałka rozrządu

-ustawić rozrząd na znakach

-poluzować i zdjąć pasek zębaty

-użyć klucza 22 do odkręcenia koła pompy wtryskowej nie wyciągaj blokady wtedy będziesz mógł okrecić nakrętkę


-odkręcić przewody zasilania i powrotu paliwa z pompy wtryskowej oraz przewody wtryskiwaczy

-zdjąć przewód ciśnienia z pompy wtryskowej oraz przewód z cewki

-zdjąć linkę gazu i ssania

-odkręcić pompę wtryskową z 4 śrub 3 po stronie rozrządu 2 od wewnątrz jedna na zewnątrz i jedna pod pompą wtryskowa po stonie przewodów wtryskiwaczy

Popa w twoich rekach zostaje

poskładać należy w odwrotnej kolejności



Najlepiej oddaj to mechanikowi

- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
MK2 Demontarz pompy wtryskowej
Tak, oddałbym mechanikowi ale za kompletny remont(z wymianą uszczelki pod głowicą + pierścienie) chce 2000tys. to przewyższa wartość auta. Martwię się jedynie rozrządem żeby to później wszystko poskładać jak należy. Przydał by mi się DOKŁADNY i SZCZEGÓŁOWY poradnik:)
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit

-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
MK2 Demontarz pompy wtryskowej
Po co zdejmować koło ?!? Po za tym porada ok, choć nie rozumiem po co blokować pompę przy jej demontażu. Gorzej ze składaniem, ale tematów o zakładaniu rozrządu do 1,6 D/TD jest mnóstwo. Gorzej z kątem wtrysku, trzeba czujnik zegarowy, na słuch nie bardzo...
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
MK2 Demontarz pompy wtryskowej
A nie trzeba zdejmować koła pasowego żeby wyciągnąć pompę? Przecież miedzy nimi jest taka "scianka"...
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit

- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
MK2 Demontarz pompy wtryskowej
Aaa tobie o inne kolo chodziło:)
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości