MK2 Demontarz pompy wtryskowej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 Demontarz pompy wtryskowej

Post autor: JaskoDZA » pt lut 15, 2013 10:04

Witam wszystkich kiedyś na forum znalazłem ciekawy temat o rozrządzie w mk2 dieslu i nim była odpowiedz na moje pytanie, niestety teraz nie moge go znaleźć..;/
Mam pytanie. Potrzebuje oddać pompe paliwa do pompiarza na wymiane uszczelek. Czytałem że jak ściągamy roZrząd to koło od pompy trzeba ZABLOKOWAĆ. W moim przypadku nie moge go zablokować gdyż musze te koło od pompy zdjąć żęby ją wyciągnąć i zapewne pompa się wtedy przestawi... jak zrobić żeby nic nie zepsuć?



MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

MK2 Demontarz pompy wtryskowej

Post autor: MK3speed » pt lut 15, 2013 20:23

Do wyjęcia pompy musisz wykonać następujące czynności :)
-podnieść i zdemontować prawe koło
-zdemontować filtr powietrza wraz z rurą do turbo :)
-zdemontować górną obudowę rozrządu oraz odmę :)
-dekiel pokrywy wałka rozrządu :)
-ustawić rozrząd na znakach :) (znaki nacięcie na kole zamachowym i strzałka w wzierniku do koła zamachowego powinno się pokrywać koło pompy wtryskowej wsadzić wtedy bolec 15,5mm w wałek rozrządu blachę grubości 4,5mm krzywki na wałku rozrządu pierwszego cylindra licząc od rozrządu powinny być w górze)
-poluzować i zdjąć pasek zębaty :)
-użyć klucza 22 do odkręcenia koła pompy wtryskowej nie wyciągaj blokady wtedy będziesz mógł okrecić nakrętkę :) następnie użyć ściągacza do zdjęcia kółka :)
-odkręcić przewody zasilania i powrotu paliwa z pompy wtryskowej oraz przewody wtryskiwaczy :)
-zdjąć przewód ciśnienia z pompy wtryskowej oraz przewód z cewki :)
-zdjąć linkę gazu i ssania :)
-odkręcić pompę wtryskową z 4 śrub 3 po stronie rozrządu 2 od wewnątrz jedna na zewnątrz i jedna pod pompą wtryskowa po stonie przewodów wtryskiwaczy :)
Popa w twoich rekach zostaje :)
poskładać należy w odwrotnej kolejności :) pamiętaj że nalezy ustawić kąt wtrysku :) i zluzować koło wałka rozrządu do ustawienia rozrządu :)
Najlepiej oddaj to mechanikowi :P



Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 Demontarz pompy wtryskowej

Post autor: JaskoDZA » pt lut 15, 2013 20:30

Tak, oddałbym mechanikowi ale za kompletny remont(z wymianą uszczelki pod głowicą + pierścienie) chce 2000tys. to przewyższa wartość auta. Martwię się jedynie rozrządem żeby to później wszystko poskładać jak należy. Przydał by mi się DOKŁADNY i SZCZEGÓŁOWY poradnik:)



MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

MK2 Demontarz pompy wtryskowej

Post autor: MK3speed » pt lut 15, 2013 20:42

odezwij się na pw :)



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

MK2 Demontarz pompy wtryskowej

Post autor: Q_mac » pt lut 15, 2013 22:33

Po co zdejmować koło ?!? Po za tym porada ok, choć nie rozumiem po co blokować pompę przy jej demontażu. Gorzej ze składaniem, ale tematów o zakładaniu rozrządu do 1,6 D/TD jest mnóstwo. Gorzej z kątem wtrysku, trzeba czujnik zegarowy, na słuch nie bardzo...



Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 Demontarz pompy wtryskowej

Post autor: JaskoDZA » pt lut 15, 2013 23:41

A nie trzeba zdejmować koła pasowego żeby wyciągnąć pompę? Przecież miedzy nimi jest taka "scianka"...



Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 Demontarz pompy wtryskowej

Post autor: JaskoDZA » pt lut 15, 2013 23:44

Aaa tobie o inne kolo chodziło:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości