Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

Post autor: mosfet » śr lut 06, 2013 22:02

Witam

Gdy silnik jest zimny, w czasie manewrowania na parkingu przy najmniejszym nawet skręcie strasznie piszczy pasek. Nie wiem czy pompa wspomagania jest napędzana z tego paska wieloklinowego czy jest jeszcze jakiś osobny. Dodam, że bez względu na to jakie są mrozy obecnie na zewnątrz pasek nie piszczy, gdy silnik się zagrzeje, nawet jak dobije kierownicą do tzw oporu i ruszam delikatnie sprzęgłem.
Chciałbym wiedzieć czego się spodziewać? Szukać od razu nowej pompy? Wymienić pasek? Czy może po prostu można to olać, bo nie przeszkadza mi to, ale w sumie boję się, że pewnego razu zerwie się pasek i będę wracał na lawecie lub będę zmuszony jeździć jakiś czas bez wspomagania kierownicy po mieście.
Może wymiana oleju w pompie być coś pomogła? W sumie nie zaglądałem jeszcze do ilości płynu w tym układzie, bo nakrętka jest jakaś dziwna i wymaga narzędzia do jej odkręcenia, całkiem inaczej niż jest to na przykład zrealizowane w Oplu.
Z tego co widzę to pasek jest naciągnięty dobrze, ale w sumie mam jeszcze takie obawy co do napinacza. Co prawda napinacza nie słychać w czasie pracy silnika, ale strasznie tym napinaczem telepie? Czy tak powinno być, czy może ma on znajdować się statycznie w jednej pozycji?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

Post autor: wojtas46 » czw lut 07, 2013 07:38

mosfet, mosfet, telepie napinaczem czy rolką ? Jeśli rolką to wymieniłbym samą rolkę i oblukał czy pomogło , u mnie przy takich objawach wymiana rolki rozwiązała problem



mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

Post autor: mosfet » pt lut 08, 2013 23:37

Rolki są wszystkie stabilne. Telepie napinaczem i to tylko w jednej płaszczyźnie czyli przód-tył, a na boki ani rusz.
A którą rolkę wymienić ewentualnie? I tak w zasadzie co ile powinno sie wymieniać ten pasek razem z kompletem rolek i napinaczem?



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

Post autor: Szymon Jarosz » sob lut 09, 2013 13:00

Sprzegielko alternatora do sprawdzenia.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=375469" onclick="window.open(this.href);return false;


ObrazekObrazekObrazek

mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

Post autor: mosfet » czw lut 14, 2013 21:03

Sprzęgło jest w porządku. Na pasku nie ma żadnych mikropęknięć, które by sugerowały jego zużycie. Jednak nie jestem w stanie stwierdzić kiedy był wymieniany - wygląda na w miarę nowy. Żadne niepokojące dźwięki poza ślizganiem się tego paska po rolce w czasie jazdy nie występują.



Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

Post autor: Noxi » pt lut 15, 2013 09:29

Napinacz w dieslu nie ma drgac? Przeciez dlatego zastosowany jest na nim tłumik drgań w wielu wersjach.



Piotrek 4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 23:00
Lokalizacja: Śląskie

Re: Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

Post autor: Piotrek 4 » pt lut 15, 2013 15:22

mosfet pisze: W sumie nie zaglądałem jeszcze do ilości płynu w tym układzie, bo nakrętka jest jakaś dziwna i wymaga narzędzia do jej odkręcenia

Wystarczy ogrągły pręt (np. śruborkęt), który wsadzisz częścią walcową w wyżłobienie w nakrętce i dociskając, by nie wyskoczył odkręcisz :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 208 gości