[mk4] Bierze olej, na ciepłym silniku słychać odgłos zaworów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy mogę wymieszac olej syntetyczny z półsytntetycznym??
Chcialbym zacząć dolewać oleju półsyntetycznego lub mineralnego, ale mam w silniku olej syntetyczny. Czy można mieszać ze sobą oleje?
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
To bardzo mało km robisz rocznie. A temat dotyczy silnika 1.4 16V, w 1.6 zwykłym i SR pobór oleju to prawdziwa rzadkosc, dodatkowo przy takim przebiegu jak masz to nic nadzwyczajnego. U mnie wychodzi rocznie około 3 czasem 4 wymiany oleju rocznie a na 10 tyś km dolewam jakies 1,2 L oleju aby trzymało stan.adisb pisze:Witam, w moim MK4 1.6 SR przy stanie licznika 84000 km sierpien 2005 teraz mam juz 95000 km sierpien 2006 i z tego co widze na bagnecie stan oleju jestcaly czas ten sam.
Zalalem go LOTOSEM FULLSYNTETYK teraz zastanawiam sie czy nie przejsc juz na POLSYNTETYK.
Martines a czy masz jakieś objawy tego brania oleju np.czy ci kopci na niebiesko w jakimś momencie ?przecież spalając taką ilość oleju powinno to być chyba widoczne po spalinach,czy silnik zapala normalnie na tzw.styk ?czy branie oleju może być spowodowane zapchaniem odpowietrznika układu korbowego ?
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Nie mam rzadnych objawów. Silnik pracuje płynnie nie dymi. Byłem na kompie w ASO VW mistrz powiedział że wszystko jest jak w nówce. No ale olej bierze od samego początku kiedy opuścił salonCorso pisze:Martines a czy masz jakieś objawy tego brania oleju np.czy ci kopci na niebiesko w jakimś momencie ?przecież spalając taką ilość oleju powinno to być chyba widoczne po spalinach,czy silnik zapala normalnie na tzw.styk ?czy branie oleju może być spowodowane zapchaniem odpowietrznika układu korbowego ?
czyli co - to źle że nie bierze? Myślę że duży wpływ na to czy bierze czy też nie ma sposób jazdy na pierwszych tysiącach km.. - dlaczego? Sąsiad kupił polo kombi z takim samym silnikiem. "docierał" go jego syn - kręcąc non stop na wysokich - efektem po 30 tys. km zaczął nadmiernie zżerać olej. Na nieszczęście pękły oba napinacze pasków rozrządu, więc była robona głowica - przy okazji wymieniono uszczelniacze - teraz nie żre.Boogie pisze:Napisz o tym do Wolfsburga, wezmą go do swojego muzeum, a Ty dostaniesz MK V w secyfikacji w jakiej sobie wybierzesz
[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 10:51 am ]
może jest tak że jak dostaję za bardzo po to zaczynają puszczać uszczelniacze?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 83 gości