Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Opisy Waszych KILLów, tylko rzeczowe dyskusje, spam będzie tępiony.

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: Kowal_ » ndz lut 10, 2013 13:44

Rzadko zdarza mi się "ścigać" bo auto wybitnie do tego nie nadaje, ale w pracy kolega sobie przywiózł z Anglii takową Vectrę z 2.5 V6 (170KM) i zaczął się strasznie spinać jakie to szybkie jego auto nie jest. Generalnie po mnie to spływało, jednakże ów kolega podbijał nawet do ludzi co jeżdżą samochodami, które nie mają nawet 100KM pod maską i pytał o wyścigi, co zrobiło się lekko śmieszne. Padło "idź do Kowala, on ma 170KM". Długo to nie trwało i przylazł i do mnie :helm:

Chłopak zajarany niesamowicie, z początku odmawiałem, ale stwierdził, że się boję :helm: :satan:

Pierwsza próba któregoś dnia po pracy całkowicie spalona, kolega w ogóle nie ogarnął o co chodzi. Widać, że nigdy się nie ścigał. Musiałem mu na drugi dzień wytłumaczyć na czym polega wyścig z rolki na 3 gongi :helm:

No i stało się, powrót z pracy jechałem za nim. Objazd, wyjazd na dwa pasy. 40km/h, dwójeczka i trzy klaksony. Planowane było 40-140 "bo zima", wyszło trochę więcej ;)

Na dwójce się wysunąłem do przodu o pół auta, przy zmianie na 3 się delikatnie zbliżył (nie musiał zmieniać biegu), ale na 3 już zacząłem mu odchodzić przez całą długość biegu, na 4 był już z 1,5-2 długości za mną, odpuściłem przy 160-170km/h.

Ogólnie myślałem, że przegram (Vectra 70kg lżejsza), ale rozmawiałem ze znajomym co w Oplach siedzi i napisał mi, że skrzynia jest tam kiepska, a w szczególności trójka.


A mogłem przy okazji przyjąć zakład, który kolega proponował, byłbym 100zł do przodu :helm:

U mnie "dizel po czipie", 173KM, 387Nm.


330KM/450Nm

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: monopolowy » ndz lut 10, 2013 14:57

Jak "skrzynia może być kiepska, a w szczególności trójka"? Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakieś beznadziejnie dobrane przełożenie, jakieś wybitnie długie, ale skoro to "tylko trójka" to się gubię


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1484
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: kwadrat » ndz lut 10, 2013 15:05

Kowal_ gratki. Ciekawe jakby to z miejsca wyglądało
monopolowy pisze:Jak "skrzynia może być kiepska, a w szczególności trójka"?
Chyba wina źle dobranych przełożeń. Nieraz tak jest, że auto ma słabszy jakiś bieg


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: Kowal_ » ndz lut 10, 2013 15:07

Ponoć zamula, nie miałem nigdy do czynienia z tym motorem, ale zmieniają skrzynie żeby to odpychało się lepiej :)


330KM/450Nm

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: monopolowy » ndz lut 10, 2013 22:54

Tyloma autami człowiek jeździł i jakoś nigdy na to uwagi nie zwróciłem, w takim razie inż. opla musieli nieźle dać ciała :) Inna sprawa że wyznawcy opla to są nieźli fanatycy, kiedyś kolega miał omegę kombi 2,5 V6 i też uważał je za najszybsze auto na ziemi, do czasu aż stanęliśmy na kresce (wtedy bujałem się AFNem z softem i turbo awx). Po przegranej zaczął opowiadać że z Lotusem Omegą nie miałbym szans :D


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

wozekGTD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: wozekGTD » pn lut 11, 2013 11:17

Ladny wynik, pamietam ze meczylem sie z vectra b 2.2 16v- ona 147KM, ja 146KM ale w lzejszej budzie(leon) tak, ze gratuluje bo tak na sucho stawialbym, ze vectra zmiazdzy paska :bigok:


Focus RS mk3 Nitrous Blue

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: Kowal_ » wt lut 12, 2013 21:13

kwadrat pisze:Kowal_ gratki. Ciekawe jakby to z miejsca wyglądało
Kumpel auta nie ogarnia, ale i tak bym dostał bo jeździ na 16" (205/55), Ja mam 15" i 195/65. Startowanie z taką gumą u mnie to jest śmiech na sali, bardziej gładki asfalt i esp dusi do końca drugiego biegu. Dlatego wyścig z rolki bo ja nie mam trakcji, a on nie umie startować.
monopolowy pisze:Tyloma autami człowiek jeździł i jakoś nigdy na to uwagi nie zwróciłem, w takim razie inż. opla musieli nieźle dać ciała
Nie tyle dać ciała co zmontować skrzynię nastawioną na komfort na trasie. V6 + niskie obroty przy prędkościach 130-140km/h to kultura, komfort jazdy :)


330KM/450Nm

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: monopolowy » wt lut 12, 2013 21:22

Kowal_, u siebie w MKIV mam vmax (około)
1-40
2-80
3-120
4-160
i tak dalej. Mówiąc że ma kiepską trójkę myślę o sytuacji gdzie np. u mnie na 3 zamiast jechać 120 mogę max 100 albo 140, po prostu nierównomierne rozłożenie przełożeń. Długa skrzynia komfortowa na trasy a "*#cenzura#*" jednego biegu to dwie różne rzeczy


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: Kowal_ » wt lut 12, 2013 21:50

monopolowy, tak u mnie wygląda 40-140

" onclick="window.open(this.href);return false; wychodzi ~12 sekund

tutaj " onclick="window.open(this.href);return false; ~14 sekund, trójkę wrzuca przy 110, ja już wtedy zaczynam szukać czwórki :jezor:


330KM/450Nm

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: monopolowy » wt lut 12, 2013 22:40

Po prostu skrzynia relatywnie dłuższa (bo bezwzględnie to Ty w dieslu masz dłuższe przełożenia), nie jest kwestia "kiepskiej trójki" tylko po prostu cała skrzynia ciągnie dłużej. Taka specyfika auta, nie można mówić że jeden bieg jest gorszy od drugiego. Zobacz że prędkość obrotowa po zmianie biegu schodzi do podobnego poziomu przy 1-2 i 2-3. Dłuższa skrzynia i tyle, z kiepską trójką nie ma nic wspólnego


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
Hz
cS 1.6 STEAM...
cS 1.6 STEAM...
Posty: 1122
Rejestracja: pt cze 01, 2007 17:25
Lokalizacja: SL !
Kontakt:

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: Hz » wt lut 12, 2013 22:41

Kowal_, Bedzie okazje stane z Tobą, Wandal dostał po dupie, ty masz troszkę wiecej kucyków od niego chętnie zobacze co potrafi :)


5.03.2012-17.08.2013 Było moje teraz ma innego właściela
Obrazek
Passat B5FL AVF+ By Hz!

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: Jaworess » śr lut 13, 2013 15:28

Wyznawcy opla to maniacy, Fałweja tez maniacy, jak i bmw, więc wszyscy to maniacy. X25 silnik fajny jest, kulturalny ssak ale moment ma benzyniaka, więc ten kill był oczywisty, masz prawie dwa razy więcej momentu :bigok:
Mnie zawsze zastanawia dlaczego fani diesla nie zmierzą się z uturbionym benzyniakiem ++++ w tej samej pojemności...he, wtedy by się działo :grin:



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: Kowal_ » śr lut 13, 2013 16:26

monopolowy pisze:nie jest kwestia "kiepskiej trójki"
to nie są moje słowa, kolega tak przekazał, nie wiem co dokładnie miał na myśli ;)
Hz pisze:Kowal_, Bedzie okazje stane z Tobą, Wandal dostał po dupie, ty masz troszkę wiecej kucyków od niego chętnie zobacze co potrafi
też dostanę, masz przynajmniej 200kg mniej.
Jaworess pisze:kulturalny ssak ale moment ma benzyniaka, więc ten kill był oczywisty, masz prawie dwa razy więcej momentu
bajki o magicznym momęcie to nie mi opowiadać..


330KM/450Nm

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Passat B5FL "sdi" vs. Vectra B 2.5 V6 Irmscher

Post autor: monopolowy » śr lut 13, 2013 17:45

A co do uturbionych - stawałem z octavią 1.8T po sofcie :D Kolega dostał 400zł i 10pkt za tego killa :D


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

ODPOWIEDZ

Wróć do „KILLe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości